Suzuki (Grand)Vitara? Geschikte trailerauto's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Suzuki (Grand)Vitara? Geschikte trailerauto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:51

Rianneke schreef:
ik kom net en galopper tegen die zelfs 3000 mag trekken...

ikke schreef:
Op waarneming? Volgens autotrader Zou je 1:11 mogen verwachten, dus zo vreemd is het niet, hooguit iets optimistisch.

ik had het volgens mij niet tegen jou Knipoog

Nou en? Ik had juist voor mezelf even de RAV4 en de Vitara vergeleken, dus ik had die getallen paraat.

Wat die Galopper betreft, dat is een wannabee Pajero; als je zoiets zoekt, ga dan voor het origineel, kun je tenminste aan onderdelen en technische informatie komen........

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:26

En wat is dan het verbruik van de Galopper of Pajero Verward

En ja, tis mijn eigen meting. Rij vrij veel snelweg werk in de randstad, ben zo wie zo een zuinige rijder en dan kom ik met de ritje met trailer erbij op 1:12. Alleen met trailer gaat het verbruik wel omlaag, maar dat geldt voor alle auto's. Heb eens 500 km met trailer gereden en kwam uit op 1:9. Weet dat de oude BMW 525 van mijn vader een slechter verbruik had. Volgend mij ook de laatste auto van hem, een nissan X-trail.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:32

dat zijn nette verbruiken hoor! denk wel aardig vergelijkbaar met mijn verbruik...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 20:49

Goed ik zal even kort opschrijven wat ik zoek.
Ik zoek een leuke,sterke 4x4 die onderhoudstechnisch en dergelijke niet te veel nodig heeft. En dus laag in onderhoudskosten zit.
Het verbruik ofwel het gebruik zal zijn, af en toe ritje naar het werk(de rest op de fiets Clown ). 1 a 2x in de week een ritje met de trailer(2prds met 1 paard erop) en soms gebruik voor langere afstanden.
Even voor de duidelijkheid; geen randstad voor mij. Ik woon aan andere kant van het land dus een 4x4 voor stadritjes hoeven niet vergeleken te worden.
Voor de rest even wat specificaties;
2.0L motor
3drs
Benzine het liefste
Trekkracht; ong.>1600kg
< 100.000km het liefste.
Jonger dan 1998.
Nog meer nodig Ikke? Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:58

Revanches schreef:
2.0L motor
3drs
Benzine het liefste
Trekkracht; ong.>1600kg
< 100.000km het liefste.
Jonger dan 1998.

je vergeet het belangrijkste.... de trekhaak Clown

maar nu even serieus... op zich wel een leuk eisenlijstje! denk dat je met een grand vitara wel aardig uit de weg zult kunnen hoor!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 21:03

Om eerlijk te zijn, toen ik het topic startte was ik helemaal weg van de Grand Vitara.
Toen ik enkele reacties las...dat het een zuiperd was e.d. begon ik twijfels te krijgen. Ik ben me ook gaan orienteren op andere 4x4's.
Maar nu het topic verder in reacties zit, wordt het allemaal toch nog wel weer enthousiast over de Vitara.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:07

Voor advies verbruiken gewoon op diverse sites van auto fabrikanten kijken of ANWB.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:12

Heb een Grand Vitara, 2.0 3D van 1999.
Heb er een 2 paardtrailer achter met 1 paard erin en dat gaat prima!
Mijn vader is meegeweest met aanschaffen en die heeft ten eerste verstand van auto's en laat z'n dochter echt niet rijden met een onverantwoorde combinatie.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:14

ik denk dat je met een vitara nog vrij goed zit hoor...
andere auto's zuipen erger volgens mij...
ik tank iedere keer zo'n 45 liter benzine en wat valt het dan tegen als mijn teller nog maar 300 of 350 km verder is en ik alweer bij de benzinepomp sta Clown en ik probeer echt zuinig te rijden Ach gut

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:15

Revanches schreef:
Voor de rest even wat specificaties;
2.0L motor
3drs
Benzine het liefste
Trekkracht; ong.>1600kg
< 100.000km het liefste.
Jonger dan 1998.
Nog meer nodig Ikke? Tong uitsteken

Jij wil gewoon een Vitara. Moet je zelf weten, maar laat dan wel de eis van goedkoop in onderhoud vallen. 4x4's zijn niet goedkoop in onderhoud, ook de Vitara niet.

Ik heb het simpel, ik houd van Land Rovers, dus ik ben klaar. Maar als ik los van mijn Land Rover hobby voor een paardentrekauto zou moeten kijken, dan kocht ik een Volvo V70; Saab 900 of 9-3; Ford Mondeo of eventueel een Mercedes. Gewoon goede auto's, prima in staat om het gevraagde werk te doen en zeker niet duurder in de heb dan een Vitara. Bovendien hebben ze power, iets wat ik van een Vitara niet kan zeggen.
Aanschaf is eenmalig, onderhoud komt steeds terug...........

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 21:21

Waar staat dat ik een vitara wil?
Ik vraag om ervaringen. Knipoog
Ik ga morgen naar andere merken kijken dan naar de vitara's hoor.
Gewoon om me breder te orienteren. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:27

Revanches schreef:

Jij schrijft je eisen en dat is een kopie van de specificaties van een Vitara.
al eens aan gedacht om een VW California te kopen? Zo'n kleine camper met een hefdak. Over alles bij de hand hebben gesproken Haha!
D'r bestaat nog een club van ook, kijk hier eens: http://www.californiacoach.nl/
In Wageningen zit een bedrijf dat handelt en onderhoud deze wagens.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:44

@ikke: wat jij zegt klopt niet helemaal. Een vitara is in onderhoud echt niet duur hoor, de onderdelen zijn best goedkoop als er iets kapot is. Juist de onderhoud van een mercedes is duur Clown
En ik kan het weten, want mijn ouders hebben beide die auto's Haha!

En je zegt dat je een land rover hebt, en dat je het simpel houdt, ik weet niet op welk gebied, maar kwa onderhoud is die ook best duur hoor. Ooit gehoord van een landrover is een geld rover?! Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:47

Revanches schreef:
Om eerlijk te zijn, toen ik het topic startte was ik helemaal weg van de Grand Vitara.
Toen ik enkele reacties las...dat het een zuiperd was e.d. begon ik twijfels te krijgen. Ik ben me ook gaan orienteren op andere 4x4's.
Maar nu het topic verder in reacties zit, wordt het allemaal toch nog wel weer enthousiast over de Vitara.

Alle 4x4 's zuipen Knipoog
Als je een vitara neemt, let goed op wat voor één, want met je een gewone vitara kunt je geen paard trekken met een moderne trailer, die vaak wat zwaarder zijn.

Als je een vitara neemt kan je het beste een 2.0 JLX nemen Lachen Bestaan er niet zoveel van, maar deze zijn wel het sterkst Knipoog

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:49

In verhouding tot een Swift is een Suzuki niet goedkoop in onderhoud. Maar alle zwaardere auto's zijn duur in onderhoud. Als je een ouder type koopt heb je nog het voordeel dat hij niet voor electronica zit, scheelt ook ....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 22:50

Kijk,aan die info Yousra daar heb ik wat aan.

Ikke, ik weet niet wat je nou met je laatste reactie bereiken wil. Scheve mond

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:51

Eleonoor schreef:
In verhouding tot een Swift is een Suzuki niet goedkoop in onderhoud. Maar alle zwaardere auto's zijn duur in onderhoud. Als je een ouder type koopt heb je nog het voordeel dat hij niet voor electronica zit, scheelt ook ....

Wat is dat nou weer voor vergelijking Verward
Een swift is weer heel iets anders, daarmee kun je het niet vergelijken.
Mijn vergelijking was op basis van andere 4x4 's Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:57

yousra schreef:
@ikke: wat jij zegt klopt niet helemaal. Een vitara is in onderhoud echt niet duur hoor, de onderdelen zijn best goedkoop als er iets kapot is. Juist de onderhoud van een mercedes is duur Clown

En je zegt dat je een Land Rover hebt, en dat je het simpel houdt, ik weet niet op welk gebied, maar kwa onderhoud is die ook best duur hoor. Ooit gehoord van een Land Rover is een geld rover?! Clown

Land Rovers zijn simpel te onderhouden. Alle handboeken zijn vrij in de handel, alle onderdelenboeken zijn te koop en alle speciale gereedschap doen ze ook niet moeilijk over. En nee, ik heb geen garagebedrijf, ik ben gewoon een hobbyist.
Trouwens, Mercedes is ook niet duur. Ik heb er 15 jaar eentje gehad en vorig jaar een andere gekocht.
Dat de Vitara goedkoop zou zijn, wordt door anderen ernstig tegen gesproken; jouw woord tegen het hunne. Ik weet het niet en ik zal er ook niet achter komen want ik zal er nooit iets mee doen, ik heb een nieuwe Land Rover op het oog, één jaar jonger dan ikzelf ben.........

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 22:58

Misschien bedoelde ze;
In verhouding tot een Swift is een Vitara niet goedkoop in onderhoud.

Maar goed dat lijkt me nogal logisch wat betreft verschil. Swift is geen 4x4. En is een klein modelletje,wat ook niet in staat is om een trailer te trekken. Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:00

ikke schreef:
yousra schreef:

En je zegt dat je een Land Rover hebt, en dat je het simpel houdt, ik weet niet op welk gebied, maar kwa onderhoud is die ook best duur hoor. Ooit gehoord van een Land Rover is een geld rover?! Clown

Land Rovers zijn simpel te onderhouden. Alle handboeken zijn vrij in de handel, alle onderdelenboeken zijn te koop en alle speciale gereedschap doen ze ook niet moeilijk over. En nee, ik heb geen garagebedrijf, ik ben gewoon een hobbyist.
Trouwens, Mercedes is ook niet duur. Ik heb er 15 jaar eentje gehad en vorig jaar een andere gekocht.
Dat de Vitara goedkoop zou zijn, wordt door anderen ernstig tegen gesproken; jouw woord tegen het hunne. Ik weet het niet en ik zal er ook niet achter komen want ik zal er nooit iets mee doen, ik heb een nieuwe Land Rover op het oog, één jaar jonger dan ikzelf ben.........

Dan wens ik je bij deze succes met je landrover.
En dan laat het hier ook maar eens bij.
Want nogmaals, ik heb geen interesse in een landrover of iets dergelijks.
En op een mercedes zit ik ook niet te wachten. Knipoog

Mijn onderliggende gedachten van dit topic was, wijzer worden uit ervaringen met suzuki vitara's.
En evt. andere geschikte 4x4's die ongeveer gelijksoortig zijn aan de Vitara. Knipoog

Dus blijf dan niet doorhameren over je Landrover hobby en je onderhoudsboekjes in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 09-03-08 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:01

Man man, je gaat toch niet in een oude Land Rover rijden. Kom op, die meid is 20..........

En Suzuki slechte auto's? Nooit van gehoord, beter dan andere auto's. Mijn zus heeft jaren een swift gehad en nooit geen problemen.

Elke auto is goed als je er zuinig mee bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:58

Revanches schreef:
Mijn onderliggende gedachten van dit topic was, wijzer worden uit ervaringen met suzuki vitara's.
En evt. andere geschikte 4x4's die ongeveer gelijksoortig zijn aan de Vitara. Knipoog

Oftewel, je wil een Vitara.
Waarom ontken je dat enkele posts geleden nog?
Revanches schreef:

Je geeft als autowensen op precies die zaken die exact verwijzen naar een Vitara.
Ik heb je opgegeven welke goede en zeker niet dure alternatieven er zijn:
ikke schreef:
Maar als ik los van mijn Land Rover hobby voor een paardentrekauto zou moeten kijken, dan kocht ik een Volvo V70; Saab 900 of 9-3; Ford Mondeo of eventueel een Mercedes. Gewoon goede auto's, prima in staat om het gevraagde werk te doen en zeker niet duurder in de heb dan een Vitara. Bovendien hebben ze power, iets wat ik van een Vitara niet kan zeggen.
Aanschaf is eenmalig, onderhoud komt steeds terug...........

Maar daar ga je dan niet op in. Best, maar onken dan niet dat je eigenlijk gewoon een Vitara wilt en liefst alleen positieve ervaringen hierover.
Een 4x4 is duur in onderhoud, al was het maar omdat ie veel meer bewegende delen heeft, waar allemaal olie (=geld) in moet en die allemaal kunnen slijten. Om maar te zwijgen van de "verborgen" schade door verkeerd gebruik van de (niet permanente) vierwielaandrijving. Allemaal zaken waar "gewone" auto's geen last van hebben, domweg omdat het er niet op zit (en dus niet stuk kan).

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:03

Noujah Saab 9000 zal beter imo zijn. En een 9-3 is de ideale trekauto.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:56

@ Yousra: een Toyota Landcruiser bestaat absoluut wel in drie-deurs uitvoering (is gewoon de korte wielbasis zoals bij iedere 4x4 bestaat - enkel de Diahatsu Rocky betsaat enkel in korte versie - alle andere bestaan in korte en lange wielbasis)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:10

Ik heb inmiddels een leuke 4x4 gevonden!
Dus ik ben voorzien.
En het voldoet aan alle eisen die ik hierboven neer heb gezet. Behalve dan dat het ipv een 3deurs toch een 5deurs is geworden.
En nee het is geen Vitara! Knipoog