Alvaron schreef:Ik rijd met Jodpuhrs zonder chaps. Vind het gewoon veel fijner. Heeft niks met mode of gemakzucht te maken, ik vind het gewoon veel lekkerder zitten. Rij dan ook nog eens met een dunne endurance rijbroek en heb nooit last van snijdende beugelriemen of zo. Mode houd ik me niet mee bezig. Ik doe gewoon m'n eigen ding.
Amen!Bij de meeste maneges rijden ruiters voor zover ik heb gezien met klittebandbroeken. Ik begrijp best dat chaps of laarzen dan verplicht zijn maar ik heb toch zo'n verschrikkelijke grafhekel aan die dingen, is er iemand die die krengen van me wil overnemen? Ze zijn nauwelijks gebruikt
Wat ik niet snap is dat je bij die maneges niet met een nette jodphurbroek zou mogen rijden. In de winter draag ik wel thermolaarzen, ik heb namelijk graag gevoel in mijn voeten als ik rijd. Maar zodra het kan gaan de jods weer aan, en als ik toevallig eens in klittenbandbroek rijd heb ik daar ook alleen schoenen bij aan (hoge veterjodphurs van Ariat
) omdat ik weiger om iets aan te trekken wat ik niet lekker vind rijden. En wat nog heet is in de zomer ook.
.
dus gewoon zomer en winter met fijne schoenen te paard... ook wel makkelijk om eerlijk te zijn want ik ben echt zo'n muts die der paard al gezadelt heeft en dan pas bedenkt dat me laarzen of chaps te ver weg liggen waar ik ze niet meer kan pakken...
Maar nu heb ik wat opgespaard voor nieuwe chaps, want mijn kuit is weer voor de zoveelste keer opengebrand.
om met schoenen met profiel te rijden. Tenzij je korfjes of toestoppers hebt. 
(sorry, niet om je te beledigen, maar vind het zo goedkoop staan op die manier)
Daarbij heb ik smalle enkels en voeten, dus nee, voor mij niet. Chaps gaat net, maar die zitten dan echt niet fijn op de fiets, dus moeten ze apart mee. Lees: ik ben daar dan te lui voor.