beginners dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimE

Re: beginners dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:02

Officieel hoeft een paard niet aan de teugel in een B proef. Het wordt echter wel op prijs gesteld. Het paard moet zeker nageeflijk zijn, het bit accepteren en niet tegen de hand zijn. Als je paard niet aan de teugel loopt zal het wel in het onderdeel 'Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard' met een laag punt beoordeelt worden. En sommige jury's geven sneller een 5 dan een 6 voor een onderdeel wat op zich netjes is uitgevoerd maar het beeld wordt verstoort door het paard wat niet in aanleuning loopt. Het wordt soms dus in ieder onderdeel megerekent.
Lang verhaal, ik hoop dat je er iets van snapt Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:09

het ziet er ook ontspannender uit (al vind ik in de dressuur wel hele tijd vasthouden, maar dat komt omdat ik zelf western rijd.. Bloos)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 18:17

ik snap je helemaal het paard moet niet maar het mag en het mag zeker niet voor de teugel lopen

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:51

voor de teugel is iets anders dan tegen de hand he Lachen Tegen de hand is dat het met zijn hoofd tussen de sterren loopt (bij wijze van) en voor de teugel (ik neem aan dat je voor de loodlijn bedoelt?) is dat het paard net iets met zijn neusje voor de verticale lijn loopt. --> de loodlijn

Jury's zien over het algemeen in de B liever paarden die iets voor de loodlijn lopen dan paarden die veel te diep lopen Lachen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 21:27

nee ik bedoel dat ze met hun hoofd omhoog lopen

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:41

Ooh oke, nee, dat zien ze liever niet Lachen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 21:48

nee, ik dacht dat het betekende dat het paard met een holle gespanne rug loopt en niet goed rijd
ik kan ook mis zijn he Tong uitsteken