niet kunnen rijden bij slecht weer, hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_wijh

Re: niet kunnen rijden bij slecht weer, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:23

Ja verschikkelijk dat klimaat hier....bij ons hier in de bak/weiland is het een grote modderpoel.
Rijden gaat alleen maar met dikke schroeven eronder gedraaid, en dan nog is het geen doen.
Paarden die blessures oplopen omdat ze gekke sprongen proberen te maken, en dan geen grip meer hebben.... verschrikkelijk.
Maar ik mag mij één van de gelukkige prijzen met mijn goed(verdienende) ouders, en kan ik iedere droom welke een paardenliefdhebber heeft permiteren..namelijk een binnenrijhal.
Jullie mogen dan best komen rijden met dit *u* weer hoor!!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:25

ik rijd ook niet iedere dag , of k ben laat uit dan heb k geen zin , of het regent en dan is de buitenbak niet te rijden , wij hebben ook alleen een buitenbak maar dan ga ik gewoon kijken sweekends of wnr ik vroeg uit ben anders gooi k hem lekker los en jaag k hem lekker op dat die tog zijn beweging heeft gehad , Haha!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:11

Ligt het misschien aan het onderhoud van de bak?

Wij hebben ook een stomme zandbak die eerst na een klein regenbuitje al blank stond omdat er toen niemand iets aan deed.

Ik ga nu sinds september over het onderhoud van de bak, en we hebben echt een superbak. Mooi vlak, geen diepe gaten en altijd droog. Het enige wanneer je er niet in kan rijden is als het heeft gevroren. We hebben vanaf september 4 dagen niet kunnen rijden vanwege het vriezen, verder altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:14

Als je niet kunt rijden omdat de bak nat is, kan je dan niet longeren, of je paardje op de hoefslag laten lopen op commando? Buiten gaan stappen en een goede regenjas aan trekken..

Beetje creatief zijn en dan lukt het wel, vind ik altijd weer.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 07:40

Precies Russel.
Ik kom van een stal met binnenbak en allerlei luxe..
Nu heb ik een buitenbak en die ligt er nu heel erg belabberd bij.
Weides zijn ook niet toegankelijk. Paard komt halve dagen in de bak met wat hooi en verder: lekker buiten gaan rijden. Gisteren heb ik mijn paard 2 keer gepakt.. 's ochtends om te stappen over de weg (sneeuw) en 's middags voor een actiever ritje.
Even wat improviseren, maar kan ook leuk zijn Knipoog

Je wordt er heel creatief van Ja

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:46

Wij zijn bij ons op stal ook wel creatief hoor! Wandelen langs de weg, of een lekkere buitenrit, er wordt veel geïnproviseerd.
Maar ja, ook dressuurmatig willen wij graag aan het werk. En flink oefenen. Zelf heb ik net sinds eind februari een paard ipv mijn pony, en het is flink wennen. Ik wil graag starten in het buitenseizoen, maar de training mist. En qua dat hebben we gewoon of een binnenbak nodig (ter betaling ergens gebruiken is ook geen probleem) of beter weer.
Ik sta op dezelfde pensionsstal als TS en de buitenbak wordt regelmatig gladgestreken en is voorzien van dreinage.
Het is meer een zwembad eveneens als het weiland!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:29

Ik ken je probleem, Dagmar_k. Ik rijd zelf ook westernwedstrijden en wilde eigenlijk vanaf deze week fanatiek gaan trainen voor mijn wedstrijd over 3 weken.
Ik doe gewoon oefeningen op buitenrit, tempowisselingen, verschillende stellingen etc etc..
Het is misschien niet zo mooi en goed als in de bak, maar je bent toch bezig en elk iets wat je kán oefenen is mooi meegenomen toch Lachen

Succes! En begrijp zeker je frustratie, maar alles kan altijd erger, denk ik altijd Haha!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:47

maar Dagmar_K heeft het paardje nog niet zo lang, dus wil nog niet zo graag veel naar buiten, eerst hem wat meer leren kennen!! maar vaak is de bak ook wel te doen, en als het even een dagje droog is is het vaak oo kwel weer goed, maar net als nu dat het eindeloos achter elkaar zooo nat is, droogt hij ook niet tussen door op, wordt alleen maar alsmaar natter en natter! dus wij blijven stug hopen op droger weer, en anders naar een binnenbak!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:09

Haha, inderdaad Sjapaz! Beetje een (vertrouwens)band opdoen! Ik heb eerst een pony gehad. En jaren ponies gereden. Niks anders gewend. Maar ja, je wordt ouder (niet groter, ben nog steeds klein) en dan wil je wel wat. Dus ben ik sinds erg kort overgegaan op paard. Maar het is nog heel erg wennen, ruime passen en grote sprongen. Dus ik wil graag mijn zit en onze aanleuning verbeteren. En zoals Sjapaz het al zegt, zou ik graag eerst in een "vertrouwde" bak wat droog willen oefenen, maar die kans krijg ik nu dus niet Clown Het is wat!!

_Eskimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:15

Dan hebben ze gewoon een dagje rust, ze komen toch buiten Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 08:41

of zoals het dan nu al 2 weken loopt maar twee weken even rust? dat schiet natuurlijk niet op... maar we blijven gewoon wat wandelen enzo, en hard hopen op beter weer!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:39

Ik rij niet dagelijks met mijn pony. Maar ze krijgt wel dagelijks beweging. Dus lekker in de wei (ook als het slecht is, gewoon regendekentje op) en meestal pakt mijn vader of moeder haar nog een keertje mee, als de met de hond gaan wandelen in de polder, nemen ze de pony ook even mee met wandelen Lachen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:35

Momenteel krijgen de paarden wel beweging, maar niet dagene wat zij gewend zijn. Ons weiland is een echte modderpoel, waar als je er doorheen loopt tot je knieën erin wegzakt (ik althans met mijn 1.60), laarzen zijn te kort! Hierdoor (en gebrek aan weerstand) breekt er bij ons op stal een ware mokepidemie uit! Elk paard heeft nu zowat mok bij ons op stal. Daar waar meerdere paarden zijn met mok, werkt het ook besmettelijk, maar ontsmetten helpt niks met zo'n land.
Dus komen ze in de bak in groepen. Eerst de Ruinen en daarna de merries. De tijd die ze in de bak staan is dus gehalveerd aan de tijd wat ze normaal gesproken in het weiland staan.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:50

Ik ken het probleem! Mijn fjorden staan op de wei, er is helemaal geen bak. Ze hebben dan nu ook rust..het is heel jammer, maar het is voor hun ook niet leuk om 1x wel te rijden en dan weer 3 weken niet. soms longeer ik wel, maar 1 van de 2 heeft daar echt een hekel aan.

carlijn63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:55

bij ons is er helemaal geen bak!
ik moet buitenrijden of op een weiland,
het is voor mij geen probleem om in de harde regen te rijden!
je moet alleen wel uitkijken of het niet glad is!
Bloos Vork Pling Sigaar Koe Go jij! Go jij! Clown

carlijn63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:01

linda_walter schreef:
ik rijd ook niet iedere dag , of k ben laat uit dan heb k geen zin , of het regent en dan is de buitenbak niet te rijden , wij hebben ook alleen een buitenbak maar dan ga ik gewoon kijken sweekends of wnr ik vroeg uit ben anders gooi k hem lekker los en jaag k hem lekker op dat die tog zijn beweging heeft gehad , Haha!

jaa dat was ook het probleem bij mijn oude verzorg pony

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:16

Hier hetzelfde probleem. We hebben nog geen bak helaas Huilen Dus ben ook aangewezen op het buiten rijden hier in de polder! Wat op zich erg rustig is kwa verkeer! Maar ja ik heb dan nog erg jonge paardjes. 1 is er net 4 geworden.
Dat is de enige die ik nu kan berijden, maar die durft nog niet helemaal alleen in de polder te lopen. Wel als mijn andere paardje mee gaat aan de fiets met mijn vriend.
Maar ja die heeft ook geen zin om met dit weer te gaan fietsen.
Zat dus te denken om het paardje mee te gaan nemen als handpaard!
Maar ja wat als het mis gaat dan zit ik met 2 paarden.
Dus dat wil ik eerst gaan oefenen. Maar dan moet het wel droog zijn.
Anders gaat mijn vriend echt niet mee.
Dus kan ik gewoon ff niks doen al weken niet.
Ze staan wel dag en nacht buiten.
Maar ja dat is nu ook 1 grote blubzooi in hun weiland.
En het zandpaddockje was lekker droog steeds.
Maar nu is het ook 1 groot zwembad Huilen
IK WIL LENTEWEER, EN GEEN HERFST Boos!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:05

Ik verhuis per 1 mei naar een gloednieuwe stal Bloos
Ik heb het zelfde probleem, ben bijna een maand in bezit van mijn paard, heb door t slechte weer niet altijd fijn kunnen rijden.
Bij de nieuwe stal zitten meerdere buitenbakken en een binnenbak

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:26

Ik ga begin mei ook verhuizen, en de paardjes ook, ook wei gaan naar een stal met binnenbak :d Heerlijk! eindelijk weer 'normaal' rijden!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:27

Als je met slecht weer wilt rijden kun je toch naar buiten gaan?

Anders misschien wandelen of longeren of lekker losgooien in de bak/paddock

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:58

Ik wil niet per sé met slecht weer rijden hoor! Ja in een binnenbak, maar niet graag buiten.. Bloos
Wandelen en losgooien doen wij ook op stal bij slecht weer om toch maar te zorgen dat ze hun energie kwijt kunnen.
Ik hoop ooit op een binnenbak! Clown Maar dat wil de gemeente niet..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:04

Ik heb me erbij neergelegd dat en er een aantal dagen zijn per jaar waarop het weer zo slecht is dat je niet kan rijden, je doet dan je paard er geen plezier mee en jezelf ook niet, met als resultaat dat je niet lekker gereden hebt en met een rotgevoel eraf stapt. Dus zet ik mijn pony met de echte rotdagen gewoon stil staan.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:10

Ik rijd zelf bij een rijvereniging waar je tegen een redelijk bedrag lid bent.
Je mag dan wanneer de bak vrij is (er zijn 2 binnenbakken, waarvan er 1
voor het lesrijden is), altijd wel vrijrijden.
Wel handig is het dan om vervoer te hebben, maar als je ook wedstrijd rijdt
dan moet zoiets lukken ('s avonds je vader/moeder/kennis even lief aankijken Knipoog )

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:14

Wij hebben de afgelopen tijd ook dagen gehad waarop het alleen maar mogelijk was met snorkel en zwemvliezen de bak te betreden. Haha!
Maar als het dan even droog is, en de pony ook is opgedroogd, maak ik gewoon een klein buitenritje. Vindt m'n pony ook wel zo leuk, die houdt niet zo van de bak.

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:37

nou ik rijd gewoon in de regen hoor