Niet rijden op de dag voor wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Loes

Re: Niet rijden op de dag voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:02

Ik doe de dag voor concours ook altijd heel rustig aan.
Als ik ga rijden, maak ik een klein buitenritje, maar meestal ga 'k de dag voor wedstrijd even wandelen of losgooien..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:04

Ik rijd meestal de dag voor de wedstrijd. Wel rustig aan doen.
Een priveles doe ik meestal niet de dag voor de wedstrijd omdat dat best intensief is. Soms longeer ik ook wel eens..
Maar laat haar eigenlijk nooit niks doen voor de wedstrijd. Knipoog

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:06

In de tijd dat ik nog wedstrijden reed ging ik ook de dag voor de wedstrijd wat rustiger aan doen dan normaal. Mijn mening hierover is dat ik denk dat ze dan op de wedstrijddag geen last hebben van enige spierpijn of andere dingen die van het rijden kunnen komen, en ze hebben net iets meer de pit erin. Je kun je paarden dus net wat fitter rijden.

Bij mij hielp dit echt, maar het zal per paard verschillend zijn hoe de dag ervoor eruit ziet, je kan een stukje wandelen, longeren of toch een klein beetje rijden. Dit is een kwestie van uitproberen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:18

Mijn eigen paardje longeerde ik altijd de dag voor de wedstrijd. Paarden die ik daarna heb gereden en gestart reed ik wel de dag voor de wedstrijd. Het is maar net wat je denkt dat voor het betreffende paard het beste uitpakt vind ik. Ik zou dus per geval bekijken wat je doet.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:12

Ik moet nog even aftasten wanneer ze het fijnste aanvoelt, heb haar zaterdag pas voor het eerst mee gehad. Toen heb ik de dag ervoor gereden, half uurtje lekker loswerken en soepel maken en daarna lekker lang uitgestapt.
Ook een beetje voor mijn eigen vertouwen, zodat ze geen overdosis aan energie zou hebben op de wedstrijdag!
En het heeft gewerkt, ze was heel braaf en nuchter en we zijn 1e geworden Haha!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:53

als het mooi weer is ga ik dag ervoor vaak een rustig bosritje maken.. loopt mijn pony hetzelfde op als een les de dag ervoor Clown

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:10

Ik rijd wel de dag voor een wedstrijd. Als ik privéles heb dan rijden we veel basiswerk, en anders maak ik meestal aan buitenritje. Niet rijden zorgt voor een heftig en vrij stug paard. Rijden de dag ervoor zorgt voor een fijner paard. Bij die van mij althans.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:13

Ik heb nog maar een jonkie, dus die mag de dag voor de wedstrijd altijd ff los Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:14

De dag voor een wedstrijd reed ik mijn pony altijd even los,dan nog even een proefje( meer als bevestiging voor mezelf) en dan lekker laag uitrijden. Wanneer hij dan niet aan mijn been was kon ik daar nog even aan werken of andere kleine dingetjes even iets aanpassen.
Actief rijden en echt "trainen" deed ik zeker niet, dan had hij er de volgende dag weinig zin in en ook nog eens spierpijn. Als oefeningen niet bevestigd zijn dan krijg je dat er de dag voor een wedstrijd toch niet meer in.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:15

Ik doe het juist helemaal andersom Tong uitsteken
Rij de dag voor de wedstrijd en de dag van de wedstrijd rij ik in Knipoog
1x gedaan en ze liep super!! Reed ook gelijk 202 pnt Clown

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:25

Als ik er over nadenk doe ik inderdaad precies hetzelfde de dag voor de wedstrijd als de dag dat ik wedstrijd heb. Met als enige verschil dat ik de dag voor de wedstrijd alleen maar ontspanning eis en de dag van de wedstrijd juist inspanning.