Bedank jij je mede-weggebruikers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Bedank jij je mede-weggebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:51

Ik bedank ze altijd, misschien dat ze het de volgende keer dan weer doen Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:52

Ja ik zou ze af ent oe zelfs willen zoenen!!!!
Heerlijk als je eens achter iemand aanrijd die gewoon optrekt, niet remt voor niks, wete hoe hij rotondes moet nemen en daadwerkelijk richting aan geeft VOORDAT hij afslaat!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:54

LCharlotte schreef:

Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 01:21

LCharlotte schreef:
Heerlijk als je eens achter iemand aanrijd die gewoon optrekt, niet remt voor niks, wete hoe hij rotondes moet nemen en daadwerkelijk richting aan geeft VOORDAT hij afslaat!

Volgens mij ging het meer over je mede-weggebruikers als je op de rit bent, vandaar misschie dat het onder Buitenrijden, rijvakanties en trektochten staat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 01:23

ja ik bedank ze ook altijd, is toch een vorm van respect naar elkaar tonen, tegenwoordig denkt niet iedereen meer aan de mede weggebruiker

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:35

Ik bedank ook altijd en ik waardeer het echt, aangezien ik merk dat de meeste mensen niet echt rekening houden met een paard in het verkeer. Aan de andere kant wordt ik soms voorgelaten terwijl dat eigenlijk niet hoeft, gewoon, omdat ik op een paard zit kennelijk Haha!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:53

Ik bedankt mensen ook altijd, zover ik kan. Mijn pony staat bij een boerderij aan een weg waar ze 80 rijden. (Als het droog is in de zomer kan ik ook via hun land naar achteren toe, waar het rustiger is.)
Op zich vind hij auto's, vrachtwagens en fietsers niet heel erg eng, maar stenen in de berm bijvoorbeeld weer wel. Maar er zijn weleens van die gekken die met aanhanger vol lawaai met 100 langs komen scheuren. Daar kijkt hij dan wel van op.

Laatst was hij een keer bang bij de buren schuin tegenover (veel lawaai) en op dat moment kwam er een vrachtwagen aan, dat vond hij wel heel spannend, maar de vrachtwagen chauffeur zette z'n vrachtwagen zo goed als stil. Zodat ik er netjes langs kon.
Ik heb toen maar een brede grijns laten zien en m'n moeder die mee was op de fiets stak dr hand even op.

Van mij hoeven andere mensen niet meteen stil te gaan staan. Maar het is wel fijn dat wanneer ze zien dat m'n pony op z'n plek aan het huppelen is, dat ze even afremmen.
(Hoop dat hij me ooit zo vertrouwt, dat hij nergens meer van op kijkt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:48

tuurlijk bedank ik eventjes, als ze stoppen, wachten of op een andere manier rekening houden. Even mijn hand of duim omhoog,wordt negen van de tien keer nog gewaardeerd ook.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:34

Ja, als iemand netjes langs rijd zwaai ik altijd wel even of knik ik. Ik woon langs een doodlopende weg en mijn ene buren rijden niet echt bepaald zachtjes, ik loop dan gewoon midden op de weg dat ze wel MOETEN afremmen en dan pas ga ik aan de kant. dit doe ik echter alleen met mijn eigen pony want die vertrouw ik helemaal.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:36

Absoluut, dat goede gedrag moet gestimuleerd worden! Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:42

Om er maar geen oneliner van te maken. Ja, ik bedankt ze. en soms (bv als ik in de auto aan het rijden bendan laat ik bv het gas los als mensen willen oversteken, of als ze allang staan te wachten dan stop ik en kunnen ze oversteken.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:42

ja als ze afremmen en rekening houden altijd ff zwaaien! ik pas mij andersom ook aan met mijn snelheid(zal nooit dravend ofgaloperend passeren) en pas mijn weggebruik ook aan...MAAR dwing veiligheid tegenwoordig ook wel meer af,door gewoon op rijbaan te blijven stappen en niet te vroeg de berm in (lesje weggebruik vanuit het motorrijden).Heb gemerkt dat mensen ook vaak genoeg met 80 stug door blijven denderen als ik in de berm rijd.

levensgevaarlijk...die groet ik ook...maar dan anders Duivel

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:50

Ik bedank mensen als ze me rustig passeren of voor me stoppen. Zelf stop ik ook op tijd, te paard kun je immers niet altijd snel genoeg handelen, dus liever even wachten en veilig oversteken dan gehaast. Mensen gaan zich dan aan jou, oftewel ruiters, irriteren en zullen ze niet meer zo vriendelijk blijven.
Verder vind ik sowieso dat je als ruiter voor alle positieve dingen die de medemens voor jou doet moet bedanken. Goed gedrag moet je gewoon 'belonen'.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:26

Ik bedankte mensen ook altijd. Helaas, hier in de randstad heb je veel idioten die niet weten hoe ze in de buurt van een paard om moeten gaan En inderdaad met 80 vlak achter die achterbenen langs en nog eens extra aanzetten als ze passeren Hamer sukkels!
Wielrenners heb ik ook behoorlijk de pest van in Tong uitsteken die denken echt dat ze alles mogen!

Maarja, probeer mensen wel altijd zo veel mogelijk te groeten en te bedanken als dat terecht is Knipoog

(Vond trouwens de actie van Veilig Verkeer Nederland wel goed, over paarden in het verkeer, maar zie m nu nooit meer? )

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:13

Altijd,
behalve als het paardje te druk is,
En als ik op de fiets ben en k merk dat de 'auto of tractor' geen vaart minderd, zet k mn fietsje midden op de weg totdat het paardje de hoek om is (alleen bij een paardje waarbij het nodig is natuurlijk Knipoog)
Maar als ik dan doorfiets bedank ik ze nog wel even Haha! .

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:46

hahaha om sommige reacties moet ik wel lachen zeg Lachen

ik bedank ook zeker altijd, zoals georgette al zegt het goede gedrag moet gestimuleerd worden Knipoog

steef12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:43

ja ik bedank ze wel steek altijd me hand op, maar de meestten rijden tegenwoordig heel hard langs je heen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:48

ik bedank ook altijd, op dezelfde manier als jou Lachen
Of als het wandelaars/fietsers zijn (die bijv hun hond bij hun houden etc)
Zeg ik gewoon bedankt

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:55

Ja, eigenlijk altijd wel.

Het probleem is dat veel auto's netjes afremmen, en dan net op het moment dat ze naast je zijn weer optrekken Clown . Lief bedoeld, maar daarvan schrikken ze juist..

Ik zie ook vaak van die herrie makende brommers in de verte crossen.. Dan zie je ze stilstaan en dan draaien ze zich vaak netjes om Lachen . Vind ik altijd érg fijn, helaas kan ik ze dan niet bedanken Vork .

Iig vind ik het wel zo netjes als auto's afremmen, of iig rekening met je houden. Dat doe ik ook met hun, door netjes stappend in de berm te gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 17:10

Moet me wel altijd inhouden om er niet wat van te zeggen als ze geen rekening met je houden. Zeg meestal iets van alsjeblieft dank je wel graag gedaan hoor! Dan zie je ze ook echt kijken van hé en dan valt vaak het kwartje ook wel!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:01

Ja, wel zo netjes als ze rekening met je houden.

Ik doe het trouwens ook lopend en op de fiets en leer mijn kinderen ook netjes hun hand even op te steken (te zwaaien) als iemand stopt bij een zebrapad. We hebben daar natuurlijk wel voorrang, maar je wilt ze de kost niet geven die je de vouwen uit de broek rijden.

Ik ben van mening dat mensen er dan de volgende keer ook weer makkelijker rekening mee houden.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:24

Ik bedank ook altijd, gewoon even vriendelijk knikken en lachen, en als mijn paard rustig is even mijn hand uitsteken. Is wel het minste wat je kunt doen als mensen rekening met je houden vind ik Haha!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:25

ik wel behalve als ik op de scooter zit hahaha Lachen
twee handen aan het stuur is echt nodig bij mij Haha! Clown

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:36

Ik lees veelal dat jullie mensen bedanken die jou van voren naderen (dat is ook wel het makkelijkste om iemand te bedanken, duh) maar ik zie het vaker gebeuren dat mensen die je van achteren naderen, vaak minder rekening houden, zo van als je hier rijdt dan moet je paard maar geluidsbestendig zijn. En ik merk dat juist dan de paarden schrikken, het komt van achteren en dat kunnen ze niet zien, het staat opeens naast ze en maakt ook nog eens een hels kabaal.

Dus als mensen die je van achteren naderen, bedank je ze dan ook (ondanks dat de kans bestaat dat ze dat niet meer zien?!).

Ik bedank trouwens ook als iemand rekening met mij houd, daarintegen houd ik ook wel altijd rekening met anderen. Inderdaad veel wandelaars vinden het heel leuk als je even gedag zegd, vooral kinderen... (ohh mama, die mevrouw op dat paard zei hoi tegen mij!!! Zo lief!!!)

Liefs, Broekie

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:53

Ik bedank ze altijd wel, vind het wel zo netjes. Ja