absurd gejureerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

margriet7678

Re: absurd gejureerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:14

Ik vind dat als je besluit mee te doen aan een dressuurwedstrijd je moet accepteren dat het een jursport is. Dus : de jury beslist!
Je druk maken over uitslagen heeft dus geen zin.
Ga voor jezelf na of je lekker hebt gereden en neem de punten voor lief.
Volgende keer weer een andere jury toch?
Het komt nog steed voor dat bij kampioenschappen dezelfde proef door de ene jury gepunt wordt als hoogste en door de andere jury als laagste gepunt.
Dat betekend dus een dikke winstpunt of (bijna) een verliespunt.
Als je daar niet aankunt wennen is het zonde van je energie en ga dan wat anders doen:
Als je gaat springen kan iedereen zien of je foutloos bent of niet en heb jeminder met een jury te maken.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:50

Helemaal mee eens Maybritt. Dat is het leed van een jurysport Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:28

owi schreef:
Hier hoeft niets absurds aan te zijn. Als ze voor beide vergissingen -2 heeft gekregen en verder super goede onderdelen heeft laten zien komt ze gewoon aan die 194 punten.

Inderdaad! Dan had ze voor de andere onderdelen gewoon goede cijfers.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:09

heb dit afgelopen zondag ook meegemaakt, meisje kreeg ruzie met dr paard ging rennen en slaand de bak door en schold door pony uit voor alles en nog wat,en werd 1ste met 189 punten.

Briit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:38

daar ben ik het wel mee eens, dat er dan niets van gezegd werd.. ik heb een keer gezien met een proefje toen de voorlezer zei je moet een grote volte rijden dat die juty het proefje stil zette.. maarja, het ligt er maar net aan wie de jury is he..

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:14

o_mariska_o schreef:
wordt het meisje 2de met 194 punten?! dit moet toch niet kunnen ofwel?? het meisje kan zelf het proefje niet rijden, maar door die bloedmooie pony van dr die waarschijnlijk al dubbel z is geweest wint ze.. dit vind ik toch echt absurd!! Bloos

Ik geloof dat ik deze uitspraak het enige absurde vind, ik ga mee met de rest.
Sommige pony's zijn nou eenmaal goed, net zoals een goed paard, maar misschien traint dat meisje heel veel, en laat ze een hoop dingen aan haar voorbij gaan zodat ze het met haar pony in de sport goed doet. Hoeft de pony echt niet al Z hebben gelopen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:46

Hihi ik heb het zelf gehad afgelopen weekend, pure miscommunicatie en ik had mijn proef niet echt doorgenomen (had de andere nog in mijn hoofd) ja eigen schuld maar ik moest teveel op mijn voorlezer vertrouwen, die beste meneer moest boven het geluid van regen op het dak uit komen en kreeg ook nog eens een kriebelhoest, ik ging dus met commentaar dat ik het niet verstaan had en het even overnieuw ging doen vrolijk verder Clown met in mijn hoofd al die -2 verder zaten er nog 2 4en bi j enz.
Ik had al mijn hoop op proef 2 gezet die fijner ging, wel vlakker.

Ik werd tot mijn enorme verbazing 1e met 189 punten met die 1e proef..en niet tot alleen mijn verbazing. De tweede proef was 182 (wederom verbazing want die had ik zelf hoger ingeschat..

Het gebeurd dus en nee ik rijd niet op een Z-pony Haha!

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:45

Als ze gewoon heel goed rijdt kan ze een keer misrijden en nog op die punten uit komen hoor, niks geks aan!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:44

1 keer misrijden mag, maar ik heb wel meegemaakt dat een combinatie bij de tweede keer verkeerd rijden uitgebeld werd.
Dat leverder echt een scheldpartij op, want dat schijnt je 1 of 2 verliespunten op te leveren?
Ik rijd zelf geen wedstrijden, dus ik ben niet al te goed op de hoogte, maar twee keer verkeerd rijden vind ik wel wat veel en zeker als vader zich er ook zo mee gaat bemoeien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:02

Tja het is rot maar dit kan gewoon. Ben het eens dat er niet naar een voorlezer geschreeuwd dient te worden etc. maar goed, anders kan je outdoor met een harde wind wel de halve ring uitsluiten.

Laatst had ik een paard in de ring, wat een geweldig dier, veel kwaliteit in beweging en verder prachtig in aanleuning, balans etc. Maar... hij ging een keer in de stop en had een hele flinke storing met achterwaarts. Had een paar 2-en en een 1 voor het achterwaarts. Nog een -2 voor een voltetje draaien etc.
Ze reed toch nog winst bij me door de vele 8-en en een 9 die er tegenover stonden. Vonden de omstanders ook onbegrijpelijk. Ik heb ze uitgelegd dat de combinatie wel degelijk veel onvoldoendes had en de cijfers onderaan waren ook heel uitlopend. Anders had ze zeker 2 of 3 winst gehad.