daydream schreef:Inderdaad zal mee en tegenzitten een hoop uitmaken, plus de bouw , de rug en het ras van het paard waar je op rijdt.
En hoe lang je rijdt en wat je vraagt en of je het paard de rug goed laat gebruiken.
en dus hoe fijn het beenwerk is blijkens de hoefslag.
Het is inderdaad een pijnlijk onderwerp en soms makkelijk gezegd met dat afvallen, ik ken ook mensen die buiten hun schuld veel zijn aangekomen door medicijngebruik en vervolgens moeilijk of niet kunnen afvallen, maar aan de andere kant blijft het zoals nikki hierboven zegt het paard die het moet dragen.
TS, ik vind het heel knap dat je erover nadenkt, en niemand hier wil je kwetsen natuurlijk ook ik niet, en ik hoop dat je een manege vindt met een paard met een bouw en ras waarmee je leuk kan paardrijden zonder schuldgevoel!
Succes en groetjes
Natuurlijk is het logisch wat jij zegt en zal het gebruik ook zeker uitmaken. Heb je overgewicht moet je niet ook nog eens endurance willen rijden waarbij je meer dan 3 uur in het zadel zit. Dan ´moet´ je eerder kiezen voor dresuur. Maar er ligt wel een grens aan gewicht wat je een paard aan mag doen. Vind ik tenminste.
En dan heeft de reden van het overgewicht geen rol in de beslissing. Daar kan het paard immers niets aan doen toch? Verder is de paardensport zo veelzijdig dat je wel een disipline uit kunt zoeken waarbij je paard geen last heeft van het overgewicht zoals grondwerk of mennen.