Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: Airbag vest wat vinden jullie ervan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:02

ik heb inmiddels de airparka aangeschaft en ik ben er super tevreden over. Natuurlijk heb ik hem meteen de eerste keer dat ik hem droeg kunnen uitproberen. Ik ben er al een half jaar niet afgevallen maar ik was een beetje stom aan het doen en daardoor schrok mijn merrie en toen lag ik er naast. De airparka heeft de klap fantastisch opgevangen ik had naderhand nergens last van.

Vorige week is een vriendin van mij in het ziekenhuis beland nadat ze van haar paard is afgevallen. Wij zijn beide zeer ervaren ruiters maar als je met jonge paarden werkt zit een ongeluk in een klein hoekje. Zij heeft aan de val zwaar gekneusde ribben en een gekneusde nier (of iets dergelijks). Ze heeft ook een zware hersenschudding. Aan de hersenschudding had de airparka niets kunnen helpen maar we vermoeden dat als ze het vest had gedragen ze veel minder ernstig gebleseerd was. Deze vriendin wil nu ook een airparka aanschaffen en een andere vriendin heeft na mijn zeer charmante Tong uitsteken valdemonstratie er ook meteen een aangeschaft. Het vest is dan wel erg duur maar ik vindt het een superuitvinding!

@zeeuwtje68 vallen en opstaan hoort erbij dat zeker, maar als je je rug breekt ben je heel wat minder blij! En ik wil later zwaar lichamelijk werk gaan doen en mijn hele cariére is voorbij als ik nu mijn rug of nek zou breken.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:11

ik ben voor de beide systemen zowel de air parka als de air swing.
Maar bij mij kon de airparka niet,omdat anthar vaak bokt voor je afstapt(overzwaaien van het been)en dan is de airparka los.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 10:23

ja dat is dan niet handig. Op het moment heeft die van mij er een handje van om met opstappen weg te galloperen (levensgevaarlijk natuurlijk hier werken we hard aan). Ik heb de klip dan in mijn hand met opstijgen zodat ik als ik op de juiste hoogte ben hem meteen vast kan klikken nog voordat ik eroverheen gezwaaid word. Ik ben er met opstijgen gelukkig door haar nog nooit afgegooid.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:46

En het vest is net weer afgegaan Haha! Ik sprong hard van het paard af zonder los te koppelen. Ja toen ging die af. Iedereen heeft hard gelachen en daar sta je dan als michelinmannetje.

Nilann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:53

Ja het is wel veilig maar ik twijfel of het lang meegaat.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:46

hoezo ?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:26

Wel zonde van je patroon, eigenlijk zou er een piepertje af moeten gaan vordat je er resoluut afspring, maar ik zag het wel voor me ineens zo'n opgeblazen amazone. Hoe reageren de paarden er op of maakt het geen geluid?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:22

het is om die reden dat ik de swing air protector heb,geen patroontjes,geen kabelte,kan onder je rijvest en is niet dikker dan een andere gewone protector!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:57

die dingen zijn wle heel veilig. maar ik zou het alleen kopen als je een jong paard/pony inryd.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 19:57

Mijn merrie staat alleen een beetje raar te kijken maar ze reageert er verder helemaal niet op ik kan dan ook luid sissend (als de lucht ontsnapt) met haar mee lopen. ik heb er tot nu toe wel iedere keer weer aan gedacht om hem los te koppelen het was gewoon even wennen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:31

Haha! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:37

savath schreef:
het is om die reden dat ik de swing air protector heb,geen patroontjes,geen kabelte,kan onder je rijvest en is niet dikker dan een andere gewone protector!

Dat is wel handig, want die met die patronen wordt een duur grapje anders.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 10:59

Ik ben nu 2 patronen kwijt door mijn eigen schuld. Nu denk ik er met afstijgen iedere keer aan. Ik heb verder een hele brave merrie die je er nooit probeert af te gooien dus ik verwacht niet zo heel vaak een nieuw patroon te hoeven aanschaffen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:53

Als ik het verhaal van DientjeChico lees ben ik zeer enthousiast.
Ben zelf ook bang om te rijden, het is alleen wel jammer dat het zo duur is.

Zelf zie ik er geen nadelen aan. dat je hem moet loskoppelen voordat je afstapt lijkt me geen groot probleem.
En hij beschermt je stuitje en je nek.
De laatste keer dat ik viel (tevens ook de laatste keer dat ik echt reed) ben ik keihard op me stuitje gevallen waardoor ik daarna een paar dagen in bed heb gelegen. overigens had ik veel geluk aangezien ik geen cap op had.
Ben daarvoor nooit echt keihard gevallen, bij mij gaat t altijd wel soepel.

Dus als ik het geld had, zou ik hem zeker kopen.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:06

ik blijf dit even volgen

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:08

wat ik me eigelijk afvraag is, schrikt het paard zich niet dood als dat ding zich opblaast? want dan creeër je zelf weer een nieuw gevaar?

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:12

Hoe schiet hij eigenlijk los? Ik neem aan dat de bevestiging aan je zadel niet blijft zitten, of hoe werkt dat?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:13

zijn er foto's van?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:54

horsepower14 schreef:
wat ik me eigelijk afvraag is, schrikt het paard zich niet dood als dat ding zich opblaast? want dan creeër je zelf weer een nieuw gevaar?

Ergens terug in het topic verteld iemand dat haar paard er niet op reageerde en ook niet op het leeglopende sissend geluid.

Het ligt dan denk ik ook meer aan het paard zelf.

Ylona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:26

Ik zag het inderdaad ook staan in een Duits/Oostenrijks paardenblad, zag er wel heel vet uit Vork Het is toch zo dat je dan na vervanging de vulling weer moet laten vervangen?

Klervi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:05

hopelijk werkt het ook echt,
anders heb je een probleem Tong uitsteken

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:52

Eindelijk heb ik het airbag vest. Ik reed al ruim een jaar met een bodyprotector en nu ben ik nog steeds niet gewend om vastgeklikt te zijn aan het zadel dus wat er gebeurt er al 10 dagen? Ik wil afstijgen en dan ineens terwijl k hang tussen hemel en aarde bedenk ik me, oef er gaat iets niet goed, dan krabbel ik weer terug en probeer me gauw los te klikken er is nog niks afgegaan maar hoe lang dat nog duurt. . . . en dan komt het niet door er af te vallen vermoed ik! Huilen

Deladuls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:21

Het lijkt me fantastisch, MAAR....stel je valt van je paard af tijdens een ritje in het park. Je paard is geschrokken en moet dus "gevangen" worden. Loopt hij niet nog harder van je weg omdat er een eng sissens mens achter hem aan zit????? :Z Want ze lopen toch vanzelf weer leeg? Iemand ervaring? Ben erg benieuwd, want verder lijkt het me wel wat!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:26

staroo schreef:
Eindelijk heb ik het airbag vest. Ik reed al ruim een jaar met een bodyprotector en nu ben ik nog steeds niet gewend om vastgeklikt te zijn aan het zadel dus wat er gebeurt er al 10 dagen? Ik wil afstijgen en dan ineens terwijl k hang tussen hemel en aarde bedenk ik me, oef er gaat iets niet goed, dan krabbel ik weer terug en probeer me gauw los te klikken er is nog niks afgegaan maar hoe lang dat nog duurt. . . . en dan komt het niet door er af te vallen vermoed ik! |(

Ik denk dat dat echt wennen is, kwestie van een gewoonte maken zoals andere dingen ook gewoon gemaakt zijn. Maar kan me voorstellen dat het heel erg wennen is :D

Deladuls: Volgens mij lopen ze zacht leeg en niet sissend.

Deladuls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:30

Zacht sissend is beter!! Zag het al helemaal voor me!! (lol) :D