Vorige week is een vriendin van mij in het ziekenhuis beland nadat ze van haar paard is afgevallen. Wij zijn beide zeer ervaren ruiters maar als je met jonge paarden werkt zit een ongeluk in een klein hoekje. Zij heeft aan de val zwaar gekneusde ribben en een gekneusde nier (of iets dergelijks). Ze heeft ook een zware hersenschudding. Aan de hersenschudding had de airparka niets kunnen helpen maar we vermoeden dat als ze het vest had gedragen ze veel minder ernstig gebleseerd was. Deze vriendin wil nu ook een airparka aanschaffen en een andere vriendin heeft na mijn zeer charmante
valdemonstratie er ook meteen een aangeschaft. Het vest is dan wel erg duur maar ik vindt het een superuitvinding!@zeeuwtje68 vallen en opstaan hoort erbij dat zeker, maar als je je rug breekt ben je heel wat minder blij! En ik wil later zwaar lichamelijk werk gaan doen en mijn hele cariére is voorbij als ik nu mijn rug of nek zou breken.
Ik sprong hard van het paard af zonder los te koppelen. Ja toen ging die af. Iedereen heeft hard gelachen en daar sta je dan als michelinmannetje.
Het is toch zo dat je dan na vervanging de vulling weer moet laten vervangen?
Want ze lopen toch vanzelf weer leeg? Iemand ervaring? Ben erg benieuwd, want verder lijkt het me wel wat!