Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanet01

Re: Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 09:53

goed en slecht nieuws.

Onze kleine puk heeft een fijn thuis gevonden. Ik heb deze mensen direct aan de telefoon het verhaal verteld en uitgelegd wat er in mijn beleving is gebeurd.
Hun eerste reactie was; je laat zo'n dier toch eerst wennen ?

Ondanks het verhaal waren ze toch enthousiast en zijn vioige week met die storm wezen kijken. Ze zochten een pony waarop hun dochter los in de bak kon rijden. Dat hebben ze echter niet uitgeprobeerd. Ik kon met het weer ook niet garanderen dat ze niet weg zou draaien van de wind, maar goed ze was superbraaf desondanks dat ze bijna werd weg geblazen.

De volgende dag toen de wind wat ging liggen hebben ze haar opgehaald. Ik heb haar voor vertrek wat calamitan gegeven met mede weten van de kopers zodat de overgang voor haar wat makkelijker zou zijn. Ze staat er nu een week en begint nu rustig haar draai te vinden.

Helaas voor mij is de merrie die ik op het oog had al wel verkocht.
Dus mocht iemand een fijn/ lief/ betrouwbaar paard weten hoor ik het graag

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:55

jammer van dat ander paard, maar isbelangrijker dat je oude pony het nu goed heeft.
je vind vast wle een ander leuk paard, suces met zoektocht

xladytjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:00

Zielig verhaal
ik zou tenminste eerst een nieuwe pony 2 dagen rust geven:D
maar inderdaad ik zou haar ook terugnemen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:01

Fijn om te horen dat je pony nu een goed plekje heeft gevonden (zo op het eerste oog)

Zelf heb ik in oktober een paard gekocht. En deze heb ik de eerste week niks laten doen, lekker het land op met de andere paarden (dit ging super). Maar ik mocht haar er echt niet bij weg halen, dan ging ze me toch te keer, continu hinneken, en als ik haar aan de muur zette om te poetsen dan ging ze keihard hangen en draaien enz.

De eerste 2 maanden kon ik qua omgang niet veel met d'r worden. Na 1 maand heb ik haar meegenomen naar de manege voor les. De 1ste les ging geweldig, de les erna ben ik zowat jankend weggegaan, wat een kreng kon het zijn. Thuis was ze na 2 maanden gelukkig wat tot rust gekomen, op de manege sloeg ze continu om haar heen, en owee als je alleen achter bleef in de bak. Dan was het helemaal mis.

We zijn nu 5 maanden verder, en ze is nog steeds erg gevoelig overal voor. Kan totaal niet alleen zijn (ook al rijd het andere paard in de bak nog geen 10 meter vererop), en nog steeds wat drammerig. Onder het zadel doet ze het wel goed. Nu ons volgende project.

Ik hoop in ieder geval dat ze van 't zomer wel goed op d'r plek is en ze net zo mak is als bij haar vorige eigenaar

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:14

ik heb ook pas een paard gekocht, en ik had er niet aan moeten denken op te stappen toen ze er een uur stond, ze is savonds gebracht en de volgende ochtend al redelijk gewent maar gelijk dezelfde dag opstappen NEVER

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:28

Gelukkig is het allemaal goed gekomen. als ik weer nieuwe paarden heb lat ik ze 1 week wennen de 2de week begin ik met borstelen wandelen enz en de 3de week pakken we de training op.
JAmmer van het ene paard.