Dressuurproeven met jurycommentaar op Filmloop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: Dressuurproeven met jurycommentaar op Filmloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 13:13

KarinvdM schreef:
Ik heb alle klasses inmiddels bekeken, maar ik vind de juryleden behoorlijk mild op momenten dat het fout gaat, vooral de jury van het L en het Z. Of misschien ben ik te streng? Haha!

Ik weet niet; ik was het M jurylid Haha!

Maar ik vond het Z vrij mild gejureerd; het L was ik het grotendeels wel mee eens. Daar ga ik zelf ook niet zo heel hard naar beneden als het mis gaat, onder het mom van een 4 is wel laag genoeg. Tenzij de ruiter erg grof is, want dan geef ik gerust een 1 of een 2, ook in de B of L.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:19

Heb helaas hier geen geluid maar ga het zeker later op mijn gemak bekijken MET geluid

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:05

Yvonnepuntnl; leuk dat je hieraan hebt meegedaan. Zijn er nog deelnemers achteraf (na het zien van de beelden) bij je gekomen met vragen?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:27

Nee, ik heb niemand meer gezien. Zij hadden het uiteraard nog nog niet teruggezien op Filmloop, dat kon de volgende dag pas. Maar eigelijk komt er bijna nooit iemand om commentaar vragen bij mij. Gisteren ook keurig tot na de prijsuitreiking gebleven en toch ook combinaties erbij met 158 punten, maar niemand die naar je toe komt. Nu laat ik altijd wel heel veel opschrijven; ook bij iedere 6, dus ik denk dat de boodschap op de coupon ook wel duidelijk is.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:33

Dat vind ik echt heel fijn als er ook commentaar bij de zessen en zelfs hoger staat.

Als ik een 6 heb, wil ik nl graag weten waarom het geen 7 is en als ik een 7 heb, waarom ik geen 8 heb enz Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:18

yvonnepuntnl schreef:
Maar ik vond het Z vrij mild gejureerd; het L was ik het grotendeels wel mee eens. Daar ga ik zelf ook niet zo heel hard naar beneden als het mis gaat, onder het mom van een 4 is wel laag genoeg. Tenzij de ruiter erg grof is, want dan geef ik gerust een 1 of een 2, ook in de B of L.

Als je op een 4 blijft hangen dan doe je ruiters die het nét iets beter doen en die die 4 ook krijgen tekort, vind ik. Ik geef dus ook gewoon een laag cijfer als het echt slecht is, zeker bij de paarden. Bij jonge kinderen probeer ik het vaak wel wat positief te houden om de kinderen niet af te schrikken, maar ook daar ga ik bij iets wat écht mislukt soms ook naar een 3.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 23:33

Ach als het echt mislukt geeft ik ook wel een 3 hoor. Maar ik probeer idd ook wel een beetje positief te blijven, zeker in de B en L. Ik rij zelf ook en ik weet net als jullie ook dat het soms niet altijd even makkelijk gaat. Dan is een jury die daar een beetje begrip voor heeft wel fijn. Ik probeer wel iedereen gelijk te behandelen. Jonge kinderen krijgen bij mij niet meer punten dan oudere kinderen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:54

Ilona (die mijn tinker rijdt) zei als eerste: Oh, geef mij die jury maar in de M2 Clown

Ik heb alle klasses bekeken en heb er van genoten en geleerd Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:36

Ik rijd zelf ook Yvonne, maar ik stoor mij er aan als ik een 4 krijg voor iets wat nergens op lijkt. Van mij mag men punten geven voor dat wat ze zien en niet die 4 neerzetten omdat het "dan ook wel duidelijk is". Want ik vind dat niet duidelijk. Slecht is slecht en goed is goed, of ik nu Z start of L1 dat maakt daarbij niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:47

Dat vind ik ook Karin Ja
Je hoeft niet makkelijker te jureren omdat het pas B is, of strenger want het is Z.
De proeven zelf hebben dat verschil in moeilijkheidsgraad er al in zitten. Wat er dan gevraagt wordt hoort bij die klasse en hoort dan ook gewoon netjes uitgevoerd te kunnen worden.
In de B wordt ook geen drol gevraagt aan moeilijkheid, als dat al teveel is dan kan de ruiter beter even thuis nog wat door oefenen Lachen

Bij kleine kindjes vind ik het wel wat anders.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:54

Ik ben het ook met Karin eens Ja
Zo krijg ik ergens een 5 voor omdat het blijkbaar niet goed is, train je erop dus gaat het beter maar je krijgt nog steeds die 5. Clown Als die ene 5 nou eerst een 4 was geweest kon je zien dat er echt iets verbetert is. Nu weet je dat niet Bloos

Zo had ik eens dat mijn paard gewoon ging stijgeren op de AC- lijn bij de door een S van hand veranderen. Had er toch wel een 1 voor verwacht was immers al M2! Maar nee kreeg een 5, nou dat vindt ik nogal apart, zeker omdat ik voor de delen die wel goed gingen ook maar 5/6 had Nagelbijten / Gniffelen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:14

yvonnepuntnl schreef:
Ach als het echt mislukt geeft ik ook wel een 3 hoor. Maar ik probeer idd ook wel een beetje positief te blijven, zeker in de B en L. Ik rij zelf ook en ik weet net als jullie ook dat het soms niet altijd even makkelijk gaat. Dan is een jury die daar een beetje begrip voor heeft wel fijn. Ik probeer wel iedereen gelijk te behandelen. Jonge kinderen krijgen bij mij niet meer punten dan oudere kinderen.

Nou, ik heb het grootste deel van de L2 nu bekeken, de uitleg van het jurylid vind ik super, maar ik mis wel dat sommige dingen worden ´afgestraft´. Bijvoorbeeld al bij de eerste ruiter, die schopt/prikt haar paard bij iedere pas. Ik hoor het jurylid daar 1x een opmerking over maken en op het eind krijgt ze 6´en voor rijvaardigheid en ook voor houding en zit ed. Waarom wordt dat niet strenger afgestraft?

En andere ruiter zaagt verschrikkelijk, en ik hoor hem alleen iets zeggen over dat de zijwaartse bewegingen van het paardenhoofd veroorzaakt wordt door de inwerking van de ruiterhand.... Moet het niet duidelijk vermeld worden, dat dat niet de beoeling is? Of het nu B of L is, zagen kan toch niet goed zijn?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 09:36

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest of lezen jullie niet goed. Als iets echt niet goed gaat, ga ik ook echt wel naar beneden. Als bij mij een paard stijgert in de B, blijf ik voor dat onderdeel ook op een 2 hangen. Dat gaat er dus inderdaad iets echt helemaal fout. Maar ik probeer er wel voor te waken dat ik mensen niet ontmoedig. Ik probeer het toch een beetje leuk te houden. Concreet houdt dat denk ik in dat als ik in de B/L twijfel tussen een 4 en een 5; ik makkelijker een 5 geef dan in het M. Maar dat maakt heus geen 5 punten per proef uit hoor Knipoog
En wat ik ook al schreef: als de ruiter grof is, dan gaan bij mij de cijfers ook duidelijk naar beneden. Ik wil geen getrek en geschop zien.
Kleine kinderen geef ik geen hogere cijfers dan grote, dan hadden ze maar Bixie moeten blijven rijden. Ik vind het apart dat jullie daar wel een uitzondering voor maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:44

daar zou bij mij bij twijfel eerder die 5 zijn Lachen
Ik maak bij twijfel geen verschil tussen B en M, de proef zelf heeft de moeilijkheid al ingebouwd Lachen

Ik vind die L jury gewoon erg mild, zie daar commentaar gegeven word wat ik denk dat klopt en vervolgens een 5.. imo te hoog.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:01

yvonnepuntnl schreef:
Kleine kinderen geef ik geen hogere cijfers dan grote, dan hadden ze maar Bixie moeten blijven rijden. Ik vind het apart dat jullie daar wel een uitzondering voor maken.

Ik denk dat je een 8-jarige met een A/B-tje in de B toch iets anders moet benaderen dan een 17-jarige met een E-pony in het M2. Bij de eerste geef ik bij twijfel tussen een 4 en een 5 eerder de 5 dan bij de laatste. Bovendien krijgt de 8-jarige ander commentaar op de coupon dan de 17-jarige.

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:08

* heeft niet alles bijgelezen *

Ik heb het ook bekeken en vond het een supergoed initiatief! Ja
Maar ik heb alleen de Z gekeken en vond het commentaar op sommige momenten heel goed bijv dat hij zegt dat ene amazone haar gewicht in de zijgangen verkeerd plaatst. Dat vind ik nuttige informatie.. Ja
Maar zulke hoge punten geven voor een schouderbinnenwaarts (en vele andere oefeningen) die gewoon níet goed zijn

Ik vond het af en toe niet de beste jurering nee.. Maar zeker niet de slechtste hoor Knipoog

Het niveau lag trouwens niet spetterend hoog in de Z Clown

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:19

Ik vond het erg leuk om zo eens over de schouders van juryleden mee te kijken. Ik heb alleen de L1 en de M2 gezien.
Wisten de deelnemers vantevoren dat alles zo zou worden opgenomen enzo?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:43

Iedereen wist van te voren dat ze werden opgenomen, als ze dat niet wilde konden ze dat op de belavond doorgeven.

Misschien moet ik nog even zeggen dat vooral in de klasse L enorm veel sneeuw en ijs van het dak af schoof en dat de paarden erg onrustig waren daardoor, daar heeft de jury rekening mee gehouden.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:45

Goed idee!
Ik ga thuis even met geluid kijken..
(denk niet dat mn baas het anders leuk vind..)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:19

KarinvdM schreef:
Ik denk dat je een 8-jarige met een A/B-tje in de B toch iets anders moet benaderen dan een 17-jarige met een E-pony in het M2. Bij de eerste geef ik bij twijfel tussen een 4 en een 5 eerder de 5 dan bij de laatste. Bovendien krijgt de 8-jarige ander commentaar op de coupon dan de 17-jarige.

Hier ben ik het ook wel mee eens. Zo doe ik het ook. Maar bij mij moet ook de 8 jarige een voldoende goede proef laten zien om een winstpunt te scoren; net zoals de 17 jarige. Waarschijnlijk vind jij dat ook wel Haha!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:02

zeker nuttig. zou zo ook wel eens commentaar willen op mijn eigen proef om 't terug te zien Haha!

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:11

lijkt me heel leuk om mee te rijden op een filmloopwedstrijd Haha!

wel een beetje geneuzel over 4 of 5; een beetje ruiter weet ook zonder
die punten wel hoe hij/zij gereden heeft Pling

beetje een grappig verschijnsel wat ik vaker tegenkom is, dat je alle
andere ruiters een strenge jury gunt, maar in de praktijk zelf op een
milde jury hoopt.

En iedereen kan hier wel roepen dat het niveau laag was, maar dat is makkelijk,
want ik weet niet hoe jullie rijden Ach gut misschien denken jullie alleen maar dat jullie het beter doen Haha!

wat kleine kinderen jureren aangaat, is het misschien het slimst om alle prinsesje voor te bereiden
op de grote-boze mensenwereld en dus gewoon de punten geven die ze verdienen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:58

Leonora schreef:
wel een beetje geneuzel over 4 of 5; een beetje ruiter weet ook zonder
die punten wel hoe hij/zij gereden heeft Pling

Nou... Dat ben ik nog niet met je eens.
Ik zie vaak genoeg topics voorbij komen waar de jury het gedaan heeft... Veel te streng, terwijl de ruiter/amazone toch echt geweldig gereden heeft.... Dromen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:38

Leuk initiatief! Ik heb nu de eerste 3 van de L2 bekeken. Toevallig hebben we op de club afgelopen maandag een soortgelijk iets georganiseerd. Het was een afsluiting van een reeks gastinstructies. Er konden proefen worden gereden, die door een officiele jury beoordeeld werd, en ook correct gepunt (dus niet van die feest cijfers die je vaak op onderling concoursen krijgt) na afloop van elke proef gaf de jury via microfoon commentaar. Ontzettend leerzaam en leuk om te doen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:32

erg leuk om te zien. ik heb de L2 gekeken, aangezien ik volgende maand L2 ga starten.
kon ik alvast zien hoe een L2 proef eruit ziet Lachen
rond de 20e min stuiterd er trouwens een meisje van haar paard af. best balen als je net die dag gefilmd wordt Haha!

vind het een leuk initiatief, zouden ze vaker moeten doen.