Overmacht is niet vrijwillig, maar uberhaupt het aankopen van een paard en het op die stalling neerzetten is dat wel geweest. Hoe vervelend ook, maar zakelijk gezien heeft de stalhouder helemaal niets van doen met overmacht en emotioneel tegemoetkomen. Overigens zou het wel fijn zijn als je een stalhouder treft die wél begaan is met zijn pensionklanten, dat dat niet het geval is is jammer... Maar als dat niet is, kun je hem niet kwalijk nemen geld te vragen waar hij denkt dat hij recht op heeft. Als de afspraak een maand opzegtermijn is, dan is dat een maand stalgeld. Dan hoeft deze dus helemaal niet de kosten in mindering te brengen. Pensionklant kiest er toch voor eerder weg te gaan, niet de stalhouder.. Pensionklant had namelijk eerder op kunnen zeggen (dat het niet eerder bekend is, kan de stalhouder ook niets aan doen).
Maar volgens mij is dit helemaal de discussie niet. Er zijn nooit duidelijke afspraken gemaakt (als ik het goed begrijp). Tja, dan wordt het zoals beide partijen het samen oplossen... Succes met oplossen en overleggen.. Leermoment voor de volgende keer trouwens, vooraf afspraken maken.. Jammer genoeg kom je daar meestal te laat pas achter

. Volledig stalgeld vind ik nergens op slaan, dat zijn normaal gesproken namelijk niet de inkomsten, daar moet dan eerst nog het bedrag van de kosten afgetrokken worden... dat vind ik dan wel weer acceptabel...
!