Malenka schreef:De lederen riem die ik om doe (gewone riem om mijn broek dus!) is handig om mijn telefoon (in houder) aan te hangen als ik mijn jas uit doe en aan het zadel knoop. Zo houd ik mijn telefoon altijd aan mijn lichaam. Bovendien zou deze riem kunnen dienen als beugelriem in geval die stuk zou gaan (wederom; jonge paarden... er kan altijd iets gebreuren en een strotouwje is echt rotspul om te gebruiken)
Misschien ben ik gek, maar als je met een westernzadel rijdt (wat jij zegt te doen) dan is de kans dat je beugelriem (fender) kapot gaat om te beginnen al vrijwel nihil, maar bovendien repareer/vervang je die niet zomaar met een broekriem. Gaat volgens mij echt niet lukken.
Malenka schreef:Bovendien is dit de basisuitrusting voor elke langere tocht naar mijn mening.
Oja? Definieer "langere tocht" eens voor me en hoeveel heb jij daarvan gereden?
Malenka schreef:enne... ik heb het wel degelijk mee gemaakt dat teugels braken omdat meneer haf dwars was, de teugels uit mijn handen trok en er in ging staan. Heeft dus niets te maken met slechte tuigag. Dit is welliswaar al zo'n 6 jaar geleden, maar sinds dien neem ik iets meer voorzorgsmaatregelen.
Stukje opvoeding kan bij een haf (en ieder ander paard) wonderen doen. Maar toegeven, ongeluk kan soms in een klein hoekje zitten, ik heb ook een keer een gebroken teugel gehad. Je knupt de boel zo goed mogelijk weer aan elkaar (strotouwtje kan dan heel handig zijn) en rijdt verder. Maar je denkt toch niet dat ik voor elke buitenrit een reserveteugel in m'n zak ga stoppen? Want dit kan je net zo gemakkelijk op een korte buitenrit gebeuren. Nee hoor, strotouwtje standaard in de zak hebben is veel handiger.