Hengstengedrag, wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Re: Hengstengedrag, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:34

het is niet goedkoop nee, maar het verschilt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:14

sander_lotte schreef:
Eerlijk gezegd schrok ik wel een beetje van deze prijs Verward Is castreren altijd rond deze prijs?

Er is natuurlijk ook nog de manier "met de twee stenen"...
Die kun je zelf gratis doen, maar is denk ik geen reële optie.Knipoog

Volgens mij is het inderdaad best duur als je het goed wilt laten doen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:17

ik heb mijn paard als bijna 3 jarige laten castreren op de kliniek liggend was 250,- kwijt inc paar dagen stalling nazorg enz enz.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:13

Ik heb king door een echte casterateur laten casteren ik was 75€ kwijt dus ik weet niet wat voor DA zij heeft maar dan zal ik toch maar even gaan rond informeren want zo duur is dat niet.

Hij heeft het staande gedaan onder verdoving in zijn eigen stal, we moesten hem met drie man vast houden tegen het omvallen. Staande heb je minder last van dat er vuil en bacteriën bij komen.

sander_lotte schreef:
Hiervoor wil ik Biieniiee alvast bedanken dat ze mij wil helpen! Bloos
Mijn ouders waren dadelijk akkoord over het feit dat ik Romeo wil laten castreren. Ik ga nog eens een paar gesprekjes voeren hierover(o.a. over de kosten Bloos) en dan komt het wel dik in orde.
Een vriendin van me heeft haar paard overlaatst ook nog laten castreren. Deze veearts had het paard staand gecastreerd. Toen ik haar vroeg hoeveel het me zou gaan kosten, zei ze dat ik toch op een 250-300 euro zal mogen rekenen, zeker aangezien ik 1 van de beste veeartsen in omstreken heb...

Eerlijk gezegd schrok ik wel een beetje van deze prijs Verward Is castreren altijd rond deze prijs?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:43

Ik was 7 jaar geleden zo rond de 350 euro kwijt, was een staande castratie ( op de eigen stal) door een DA. Het ging hier wel om een volwassen hengst en dan is de ingreep wat duurder ( en riskanter). Ik weet dat ik toen voor een liggende castratie, onder gehele narcose) + een paar dagen in de kliniek het dubbele kwijt zou zijn geweest.

Fijn dat er nu hulp is voor jou en je hengstje, dat gaat helemaal goed komen OK dan!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:09

toen was de euro er nog niet dus je moet het even omrekenen Knipoog

ElCid schreef:
Ik was 7 jaar geleden zo rond de 350 euro kwijt, was een staande castratie ( op de eigen stal) door een DA. Het ging hier wel om een volwassen hengst en dan is de ingreep wat duurder ( en riskanter). Ik weet dat ik toen voor een liggende castratie, onder gehele narcose) + een paar dagen in de kliniek het dubbele kwijt zou zijn geweest.

Fijn dat er nu hulp is voor jou en je hengstje, dat gaat helemaal goed komen OK dan!

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:02

Hoi,
Mijn (ex) hengst is afgelopen september staand gecastereerd met 3,5 jaar en het kostte mij EUR 180,- Is door een dierenarts gedaan. Had ook geinformeerd om het op de tafel te doen dat zou me rond de EUR 400,- gaan kosten maar heb uiteindelijk voor staand gekozen omdat dat toch fijner is voor het paard zelf in zijn eigen stal.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:14

Citaat:
toen was de euro er nog niet dus je moet het even omrekenen Knipoog

Inderdaad, 350 gulden dus. Ik ben blijkbaar toch wel erg gewend aan die rare euro Knipoog Zal nu dus rond de 200 euro liggen, als je rekening houdt met alle prijsstijgingen Cool

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 08:46

Ik weet niet hoeveel 350 gulden is bij jullie, maar als je zegt dat dat ongeveer 200 euro is, zal dat voor mij(België) zo een 8000 frank geweest zijn...
Ik vind dat toch niet zo erg goedkoop Bloos Ik heb altijd gedacht dat het altijd rond de 75-100 euro was.(bij goede veeartsen dan) Dat is dan even verkeerd gedacht Clown