wolf359 schreef:Ja heb het meegemaakt, werd voor de wedstrijd gecontroleerd, en ja hoor de vorige eigenaar was een dag te laat geweest dat was ongeveer 4 jaar geleden, mocht dus niet starten, het gekke is dat het paard bij mij al 3 jaar in de wedstrijden liep en heel vaak gecontroleerd is geweest, dus die inspecteurs kijken dus ook niet erg goed, dit was een meisje van het secretariaat die het in opdracht van een jury deed, mag officieel dus niet heb het ook gemeldt bij het knhs en die jury is er op aan gesproken dat ze het de volgende keer wel zelf doet het het niet door een onbevoegd iemand laat controleren, had het toen eerst niet door, maar al doende leert men, maar goed mocht dus niet starten, mooi kloten, maar het ergste moest idd nog komen, kreeg een dreigbrief thuis van het knhs dat dit absoluut niet weer mocht gebeuren werd gewoon als crimineel behandeld, heb daar op een brief terug gestuurd met het vriendelijke verzoek de toon van dat soort brieven te veranderen, he het was geen opzet van mij dat de vorige eigenaar de entingen niet goed had, en dat al die controleurs hun werk al een paar jar niet goed hebben gedaan, het is mijn eerste paard en moet gewoon nog veel leren, heb een excuus van het knhs geeist en ook gekregen, de toon van de brief was zo dreigend, dus in die brief die ik naar hun heb gestuurd heb ik hun er op gewezen dat een dreig brief strafbaar is, volgens de nederlandse wetgeving en als ze geen excuses aan zouden bieden ze van mijn advocaat zouden horen, nou heeft even geduurd maar heb een nette excus brief gekregen en ze zouden de toon van de waarschuwingen veranderen, maar als ik het verhaal van TS lees hebben ze dat niet gedaan en vertelt die controleur ook nog dat je dan een boete kunt krijgen? waar voor dan? volgens mijn DA, slaat die hele basis enting nergens meer op na een aantal jaar hij zij het gaat om de jaarlijkse enting die basis enting is al lang uit gewerkt, hij zei het knhs loopt jaren achter met hun regels de techniek en de moderne wetenschap is hun al lang voorbij en ze kunnen het gewoon niet bijhouden, daarom houden ze vast aan achterhaalde regels. maar goed we hebben er van geleerd knhs deugt niet maar als je wedstrijden wilt rijden moet je je aan hun flauwekul houden, en er voor zorgen dat alles op papier tenminste klopt ook al is de praktijk anders, en als je DA de datums niet wil aanpassen omdat hij zo precies is dan zocht ik wel een goede DA die wel met zijn klanten meedenkt
Welja, jullie hebben de papieren niet in orde, en de jury heeft het gedaan. En dan zit ook nog de KNHS fout, tjonge jonge, waar halen ze het lef vandaan.
Iedereen die de regels van de KNHS overtreed krijgt een waarschuwing of zelfs een boete. Dit is allemaal in het reglement opgenomen.Als iemand er overheen kijkt ( wat makkelijk kan gebeuren, als er op een wedstrijd alle boekjes worden nagekeken en iemand heeft het lef om met een verlopen enting aan de start te komen waarvan je toch verwacht dat het in orde mag zijn ( omdat IEDEREEN toch op de hoogte van die bewuste regels zou moeten zijn, dag te laat is een dag te laat) is NIET de fout van de controleurs maar van de eigenaren van het paard.Daarbij, juryleden zijn bevoegd om mensen aan te wijzen ter controle van de wedstrijdgegevens. Zeker in het wintergebeuren wordt dit vaak gedaan omdat het in een ver hok zittende er onhandig is om papieren te controleren. Als je er voor kiest om te staren op een wedstrijd van de KNHS KIES je er zelf voor om die regels te volgen, of je ze nu dom vervelend of achterlijk vind. Ga je buiten het boekje om, krijg je een waarschuwing dat dit niet meer mag voorkomen en dat je niet mag starten voordat de entingen in orde zijn( dreigbrief? Kom op zeg) Alleen al het feit dat jullie gaan klagen omdat JULLIE fout zitten, en dus IEDEREEN anders de schuld geven zegt alweer genoeg over de wedstrijdmentaliteit. Zucht, en daar komen wij elk weekend vroeg ons bed voor uit zeg..