brede kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koekiehorse

Re: brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:38

Ik heb ook dikke kuiten.
Er zijn bepaalde merken met behalve voetmaten ook kuitmaten. Ik weet zo niet welk merk ik heb, maar die van mij heeft het ook.

Lauraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:07

Op maat laten maken Knipoog

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:22

Nou, zal ik eens een geheim verklappen Haha! ! Ik heb altijd gedacht dat ik met kuitmaat 40/41 bij 1.68 m "brede" kuiten had en dat het daarom moeilijk is om passende laarzen te vinden. Maar het blijkt zo te zijn dat kuitmaten vanaf 38 t/m 41 de MEEST verkochte en gangbare maten zijn (bij div. ruiterzaken hier in de buurt) en dat daardoor het aanbod zo nihil! Is dat wat Knipoog ! Hierdoor ging ik mijn benen toch anders bekijken Schijnheilig !!!!

Ligt natuurlijk ook aan voetmaat Bloos . Hoe groter voet, hoe breder standaard kuit over het algemeen zijn. Ik heb zelf altijd voetmaat 1,5 maat groter, dan leg ik daar dikke sportzool in, zodat voet fijn zit en dan heb ik gewoon een standaard laars. Want breedte past dan ook !

Merken van laarzen met bredere kuit standaard in assortiment zijn o.a. Lipica, Cavallo, Königs en Derby.

Heb m'n laarzen nog steeds te koop overigens ........ Passen kan ook!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:57

Is lastig te verkopen he leren laarzen? Ik heb ook nog steeds een paar te koop Boos!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:40

En als jullie die dan verkopen, welke maat enz is dit dan? want ik zoek er voor op ponykamp.. mat 38/ 39 /40 maar zeker niet groter dan 41

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:03

voet 38 kuit 42 en hoogte 51
ergens in dit topic staat een linkje naar mijn laarzen

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:01

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:04

Ik heb ook brede kuiten en rij nu al een jaar met jodphurs en leren chaps van Ariat. Dat zijn van die laarsschachten met elastiek aan de achterkant. Ziet er supernetjes uit.
Mijn kuitmaat is overigens 45cm. Hoogte is net zo groot Clown

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:10

Ik heb de Mountain Horse High rider sinds een jaartje of 2.
Zijn niet te hoog en zitten echt héérlijk!
Ook een goed voetbed, loop je zo een hele dag op rond.
Mijn kuiten pasten ook nooit in laarzen/chaps, maar ik heb nu dus een paar gevonden die wel past.
Gewoon een keertje passen bij een ruitershop en je bent verkocht! Knipoog

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:29

Ik weet nog een paar gloedjenieuwe Derby's Soft Jumper met rits te koop.
Voetmaat 39 of 40 (kan ik navragen)
Kuitmaat 46
Hoogte 46
Voor iemand op maat gemaakt maar die is nooit op komen dagen.
Van 450,00 voor 200,00!!! Meer info via pm.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:04

Ik heb ook dikke kuiten (kuitomtrek van 44,5/45cm) en ik kom al niet eens in een reguliere laars, laat staan rijlaarzen, wil het namelijk ook nog wel een beetje betaalbaar houden.

Ik zag laatst iemand op marktplaats die haar rubberen rijlaarzen verkocht, zij had daar een leren stukje in laten zetten en moet zeggen dat het er ook nog eens mooi uitzag!

Ik ga een aantal links die zijn doorgegeven hier eens even bekijken aangezien ik binnenkort met een vriendin wil gaan trainen voor de endurance.

Liefs, Broekie

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:48

Ik heb ook vrij brede kuiten, maar niet extreem, 38.
Wel hebben mijn kuiten rare verhoudingen, waardoor standaard laarzen mij niet zo goed passen. Ik heb nu nog zo goed als nieuwe mountain horse laarzen maat 37 met kuitmaat WIDE staan, te koop.

Ik heb 3 weken terug de Derby Softjumper laten aanmeten, dus ik hoop dan nu toch eindelijk op een perfect passende laars! Haha!

GabrielleXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:16

Ik heb ook redelijk dikke kuiten, en kan ook bijna nooit een rijlaars vinden die mij past. Nu rij ik met ertra grote chaps, en dat bevalt heel goed.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:23

Hier ook iemand met ballonkuiten.
En schoenmaat 37. Dat is echt een lastige combi.
Daarom laat ik mijn laarzen altijd op maat maken. Omdat dat best duur is, ben ik heel zuinig op mijn laarzen en gebruik ik ze alleen bij wedstrijden. Ik heb mijn vorige laarzen 12 jaar gehad en mijn huidige paar heb ik ook al weer 10 jaar. Ik heb in mijn tweede paar wel ritsen laten zetten en moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben, vooral met warmer weer.
Als ik dressuur train, draag ik Ariat schoenen met lederen PetrieChaps. De wijdste maat pasten mij goed om de kuit. Ik heb ze alleen iets in laten korten, omdat ze wat te hoog waren. Als je dit aan hebt, voelt het echt als een laars. Maar het is een stuk goedkoper. Ik train hiermee, zodat ik mijn laarzen spaar, omdat die echt een vermogen kosten.
Voor springen draag ik mijn Ariatschoenen met elastische Kiefferchaps. Daarvan pas ik zelfs maat M....! Die vormen zich lekker naar je kuit en dat vind ik met springtraining weer prettig.
Voor buitenrijden draag ik deze chaps ook, maar dan met stoere mountainhorse schoenen, omdat ik daar dikkere sokken in aan kan doen ivm koude tenen.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:40

Ik heb ook vrij brede kuiten. Ik heb chaps uitgezocht samen met iemand uit de winkel, die wist zo waar meteen een goede te pakken. vraag hulp in de winkel, ze geven vast de juiste Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:44

Ik heb hier ook nog weinig gedragen Derby's liggen met kuitmaat 46. Zijn Ingeruild op een ander type laars. Slechts enkele malen gedragen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:33

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:05

Hier nog iemand met een kuiten probleem!
Toen ik mijn laarzen een aantal jaren geleden liet opmeten zat ik net aan de buitenkant van de maattabel (41 kuit). Na wat fanatieker te gaan sporten kwam ik niet meer in mijn laarzen. Mijn laarzen zijn toen naar petrie opgestuurd en ze hebben er een stuk van 2 cm tussen gezet. Mijn kuiten hebben nu de ruimte om een cm uit te zetten en te krimpen, en dat hebben ze echt nodig Clown .

Verder heb ik trouwens chaps van S&K, maat L meen ik. De mountain horse ice riders heb ik ook gepast en daarvoor had ik niet eens een extra brede kuitmaat nodig! Als ik nieuwe laarzen moet, dan wordt het denk ik voor mij ook maatwerk voor een leuk bedragje (lipica oid).

Daniellee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:20

Dat is echt oliebol,, heb ik ook; alleen ik draag chaps maatje L (valt op zich nog mee) Clown

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:54

Wat verstaan jullie dan onder stevige kuiten? Ik heb (incl. sokken en rijbroek) een kuitmaat van 44/45 cm geloof ik. Ik heb nog geen standaardlaars kunnen vinden in schoenmaat 37 waar ik in pas. Ik wil voorlopig geen laarzen op maat laten maken.
Volgens de maattabel zou ik ook niet in de MH High Rider Wide passen.
Chaps pas ik overigens wel hoor, maar ik zou graag ook weer laarzen willen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:09

Ik heb kuitmaat 41 met 39 als voetmaat. Bij Petrie pas ik niet in de standaart maat, maar bij Cavallo wel. Dus Cavallo heeft iig grotere kuitmaten als Petrie, ik weet niet wat de grootste maat is.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:54

ik wil toch chaps en heb is zitten passen, maar van petrie indedaad krijg ik 45 kuitmaat ech tniet dicht! veel te klein! en dan zijn ze ook nog eens veeel te hoog!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:22

Ik heb ook last van dat probleem, brede kuiten. Maar dan heb ik nóg een probleem. Ik heb een grote voetmaat, 42/43. Daardoor zijn de schachten van de laarzen langer omdat ze denken: lange mensen. Maar ik heb korte pootjes, dus komen ze bij mij in de knieholtes...

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:41

Ik heb dit probleem ook. In de ruitersportzaak had ik leren minichaps gepast. Maat xs/s/m kreeg ik niet eens dicht. Maat L wel maar die was weer veelste lang. Ik ben zelf maar 1.58 en heb schoenmaat 36. Conclusie.. laarzen of chaps op maat laten maken! Ik heb mijn Petrie laarzen op maat laten maken en ze zijn heel mooi.

Marcaratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:42

ik heb ook hele dikke kuiten .
Dat komt van het paard rijden en kick & thai boxen.

Bij mij is het overens wel allemaal spier.