Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pally schreef:Toen wij haar kochten, was ze er slecht aan toe. We hebben haar toen niet laten keuren (heel erg stom ik weet het).
Wij hebben haar particulier gekocht.
Omdat ze er zo slecht aan toe was, hebben we haar eerst laten aansterken. Wij hebben haar in december 2005 gekocht, die winter niet veel gedaan en die zomer de wei op. Pas op het moment dat ik haar wat intensiefer ging trainen, begon de elende
imaudy schreef:Het lijkt me dat je kan bewijzen dat de vorige eigenaar het wist
[***] schreef:imaudy schreef:Het lijkt me dat je kan bewijzen dat de vorige eigenaar het wist
En dan? Dat maakt helemaal niks uit.
imaudy schreef:[***] schreef:
En dan? Dat maakt helemaal niks uit.
Dat maakt alles uit.
[***] schreef:Leg maar eens uit dan.
imaudy schreef:[***] schreef:Leg maar eens uit dan.
TS heeft tegen de verkoper gezegd dat het een sportpaard moest worden. Verkoper wist dat dat niet mogelijk was en dus is TS opgelicht.
imaudy schreef:Verkoopadvertentie, andere mensen die bij de eerste verkoop aanwezig waren enz enz.
Zamora schreef:wij hebben weleens contact gehad met een juriste die in de paardensport veel zaken deed en je kan in NL een paard binnen 1 jaar als deze een verborgengebrek blijkt te hebben terug geven.
imaudy schreef:Verkoopadvertentie, andere mensen die bij de eerste verkoop aanwezig waren enz enz.
cissy schreef:ik denk dat ze bedoelt dat de verkoper ook een meldplicht heeft náást dat de koper een onderzoeksplicht heeft. Ik weet alleen niet of dat persé samen moet gaan. Als koper niet aan onderzoeksplicht heeft voldaan en verkoper niet aan meldplicht waar je kom je dan uit als je voor de rechter terecht komt, wie krijgt er dan gelijk?

[***] schreef:Ladymagic: het is helemaal geen verborgen gebrekPally schreef:Omdat zoals ook al eerder gezegt is, je een peesblessure niet met het blote oog kunt zien. De verkoper wist er van en ze wist ook wat mijn bedoeling met het paard was, maar ze heeft niks gezegt over die blessure