Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:22

Ikke, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar jij spoort echt niet......\Vind je uitlatingen buitengewoon grof en ongevoelig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:33

Ikke, ik vind je uitspraken nogal onbeschoft en ongevoelig overkomen. Precies wat Billy dus ook al zegt.

@Lynn_Nikita, een PB openbaar maken mag niet.

Verder denk ik dat TS weinig aanspraak maakt op vergoeding, maar vragen staat toch vrij? Kun je anders niet bij Pikeur zelf terecht?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-01-08 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:33

Casco heeft voor dit soort gevallen een soort garantieregeling. Als je met je helm bent gevallen (en deze is onbruikbaar geworden), dan kun je 'm opsturen naar het hoofdkantoor van Casco en je kunt dan bij hen voor 50% van de winkelwaarde een nieuwe helm aanschaffen.

Geen idee of andere merken ook zo'n regeling hebben, ik rijd alleen met Casco. Op de een of andere manier val ik altijd hard op mijn hoofd als ik van een paard stuiter, inmiddels heb ik in al die jaren dan ook al twee keer (probleemloos) gebruik kunnen maken van deze regeling.

Ik vind de vraag van de TS dan ook helemaal niet raar. En daarbij informeert ze alleen maar, ze geeft zelf ook aan dat het jammer maar helaas is als er geen mogelijkheden zijn.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:35

NAZ, heb je misschien zo´n buiten de deur verzekering zoals interpolis die aanbied? Die zal je cap (als zijnde schade aan sportuitrusting) misschien wel vergoeden.

Edit: lees net dat zelfs die verzekering niet geld voor schade aan kleding en schoenen die worden gedragen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:42

Bienotje schreef:
NAZ, heb je misschien zo´n buiten de deur verzekering zoals interpolis die aanbied? Die zal je cap (als zijnde schade aan sportuitrusting) misschien wel vergoeden.

Edit: lees net dat zelfs die verzekering niet geld voor schade aan kleding en schoenen die worden gedragen..
Het wordt misschien niet vergoed aan kleding en schoenen die je draagt maar dit is "veiligheidskleding". Ik ken een voorbeeld van een fabrieksarbeider met veiligheidsschoenen die hij betaald kreeg na een ongeluk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:43

Billy schreef:
Ikke, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar jij spoort echt niet......\Vind je uitlatingen buitengewoon grof en ongevoelig.

Goh.
Wat Nederlands. Als je de waarheid onomwonden neerschrijft ben je grof en ongevoelig.
Als TS een Casco had gehad, had ze geld kunnen vangen, zoals Karin al aangeeft. Leer voor de volgende keer......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:44

Voor de goede orde: ik rijd met Casco omdat ik de New Master de meest comfortabele helm vind en daar heb ik mijn redenen voor. Het is niet zo dat ik met Casco rijd omdat ze daar toevallig zo'n fijne garantieregeling hebben. Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:45

@ikke, Lynn-Nikita is niet de TS, daarbij zie ik nergens dat ze een dure cap heeft (TS wel en dat moet ze zelf weten). Gaat niet om het principe of het wel of niet een dure cap is, en dan nog als iemand 20 setjes wilt kopen dan moet die persoon het maar gewoon doen. Ik geef ook niet zoveel geld uit voor een cap, zorg er trouwens wel voor dat ik een goedgekeurde op heb.

Wat ik wel eens gehoord heb is dat bedrijven zodra ze horen dat het een verzekeringskwestie gaat worden ze iets meer gaan vragen dan normaal. Toevallig heeft mijn broertje laatst een brandplek in de tafel van mijn ouders gemaakt en dat is ook aan de verzekering opgegeven. Dit was namelijk ook vooral omdat het een tafel betrof van nog geen jaar oud.

Ik begrijp de reacties ook wel dat iemand zegt van ja dan kun je alles declareren. Verder is er ook een all-risk verzekering voor de auto, als je dan iets gaat declareren ben je meer premie kwijt.

TS ik zou het gewoon navragen krijg je het niet vergoed (wat ik logisch zou vinden) dan is het jammer.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:49

Hé, die regeling van casco kende ik niet, mijn dochter heeft ook een casco.
onthouden dus Knipoog
Wel een nette regeling moet ik zeggen.

off-topic: wat een agressieve reacties hier en daar.....

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:50

Lieve TS
wat een commentaar op je vraag ,het lijkt wel oorlog !
Ga gewoon je verzekering bellen en vraag het aan hen
dan weet je zeker of het wel of niet gedeclareerd kan worden Pling

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:50

Lynn_Nikita schreef:
je kan het altijd proberen toch??
die dingen zijn niet bepaald goedkoop.
En die belachelijke opmerkingen van sommige,gaan wel erg ver hoor
Nederlander of niet
|je betaald elke maand toch ene leuk bedrag aan alle verzekeringen
waarom kan je niet proberen om in elk geval mss een deel terug te krijgen

succes ermee en beterschap!

En paardrijden is je hobby, een hobby met veel risico, daarom draag je ook een cap, dat zij persé een dure cap op dr hoofd wil is een eigen keuze, ze had ook voor een goedkoper merk kunnen gaan als ze er nu van baalt dat er €300?? naar de kl*te is..
Uitbetaling van een verzekering is pas nodig als ze die cap niet op had.

Daar kan ze ook gewoon blij mee zijn, dat haar hoofd nog in orde is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:51

Slimmerik, in die zin is het volgens mij gewoon de baas die de verplichting heeft om zijn medewerker van goede veiligheidsmiddelen te voorzien.. Niet te vergelijken denk ik.

Overigens dekt de AVP schade e.d. aan zaken van anderen dan de verzekeringsnemer (en kinderen zitten in hun ouders hun polis in, dus logischerwijs wordt de tafel met brandplek niet vergoed) . De AVP dekt de kosten voor een nieuwe cap niet, zo´n buiten de deur verzekering mijns inziens ook niet zonder meer. Waar zou je de kosten evt. anders nog willen declareren?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:56

Loesje88 schreef:
En paardrijden is je hobby, een hobby met veel risico, daarom draag je ook een cap, dat zij persé een dure cap op dr hoofd wil is een eigen keuze, ze had ook voor een goedkoper merk kunnen gaan als ze er nu van baalt dat er €300?? naar de kl*te is..
Uitbetaling van een verzekering is pas nodig als ze die cap niet op had.

Daar kan ze ook gewoon blij mee zijn, dat haar hoofd nog in orde is

Volgens mij is ze ook heel blij dat haar hoofd ook in orde is. Haha! Maar ze informeert gewoon naar de mogelijkheden en of iemand daar ervaring mee heeft. Dat de cap duur is, is niet relevant. Is helemaal niet gezegd dat ze zo'n dure cap heeft voor de mooiïgheid maar kan ook zijn dat andere caps haar niet goed passen. Mij past nu eenmaal ook geen goedkoop merk. Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:13

Bij ons werd de schade aan de tafel gewoon vergoed. Ondanks dat het door een eigen kind aangebracht is. Iedere verzekering heeft andere regels, bellen is vaak de beste manier om te weten hoe dingen op te lossen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:24

Joyce, dat zal dan dekking op de inboedelverzekering geweest zijn (niet op de aansprakelijkheidsverzekering).. Een cap buitenshuis kan daar in ieder geval niet onder vallen.

Edit: Zoveel verzekeringen en toch die cap die nergens onder lijkt te vallen Clown

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:36

Ow ja dat kan. Mam heeft de verzekering opgebeld of het vergoed kon worden. Weet niet waar het onder valt.

Ja ach ik zou zelf er niet aan denken om het aan de verzekering op te geven eigenlijk. Maar ja er wordt op vandaag zoveel gedeclareerd.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:54

ikke schreef:
Billy schreef:

Goh.
Wat Nederlands. Als je de waarheid onomwonden neerschrijft ben je grof en ongevoelig.
Als TS een Casco had gehad, had ze geld kunnen vangen, zoals Karin al aangeeft. Leer voor de volgende keer......

Ikke dit is zeker niet de eerste keer voor jou, met onbeschofte en ongevoelige berichten. Misschien moet je eens proberen wat minder je gelijk te krijgen en dat bord eens voor je hoofd weghalen. We ziten hier op bokt om advies te vragen en iet om belachelijk gemaakt te worden door 1 kortzichtig iemand.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:58

Aan de TS:
Naar mijn idee heeft je cap zijn werk gedaan Knipoog Gelukkig dat er niets met je hoofd is gebeurd, is toch een teken dat die GPS een goede cap is. Ik heb ooit een klap gemaakt met een nieuwe casco die aan drie stukken lag daarna Clown
Ik weet echter niet of je GPS kan vragen om een declaratie. Zou je moeten informeren bij de verzekering. Maar ik denk niet dat ze het doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:01

Sjonge jonge, er wordt hier niet gevraagd of het ethisch verantwoord is om de verzekering in te schakelen, dus deze discussie is totaal niet nodig.

Casco heeft inderdaad deze regeling, heb zelf ook een Casco. Winkel stond ook vreemd te kijken dat ik perse een gespecificeerde bon wilde hebben, en vertelde dat het daarvoor was. Hadden ze nog nooit van gehoord.
Ik zou eens navragen of Pikeur ook zo'n regeling heeft. En dan niet in de winkel, maar bij Pikeur zelf. En anders, toch eens een belletje naar de verzekering doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:22

Citaat:
Het wordt misschien niet vergoed aan kleding en schoenen die je draagt maar dit is "veiligheidskleding". Ik ken een voorbeeld van een fabrieksarbeider met veiligheidsschoenen die hij betaald kreeg na een ongeluk.
maar was die fabrieksarbeider op dat moment aan het werk? zijn eigen schoenen of van zn werkgever? ongeluk tijdens of buiten werktijd? eigen schuld of van anderen? heel wat vragen die toch niet onbelangrijk zijn bij uitkering van die schoenen.

persoonlijk denk ik niet dat de verzekering de cap vergoed, het is standaard sportuitrusting en daarvoor ben je zelf verantwoordelijk of je moet er een aparte verzekering voor hebben afgesloten (zadelverzekering bijv of soeciale sportverzekering).

weet LDRD dit niet?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:46

Volgens mij is het antwoord eigenlijk alwel bekend toch. De aansprakelijkheidsverzekering vergoed deze in ieder geval niet. Evt. een specifiekere verzekering apart afgesloten hiervoor (als dat bestaat), de buiten de deur verzekering van interpolis vergoed ook geen schade tijdens het dragen van kleding etc. dus die zou het evt. ook niet onde vallen.

En er zullen vast wel manieren zijn om die cap alsnog vergoed te krijgen, maar dan kom je mijns inziens toch echt in de richting van fraude plegen uit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:56

ikke schreef:
Billy schreef:

Goh.

Nou Ikke, ik weet niet of je het je realiseert, maar in feite zeg je dat je liever had gehad dat Nienke met hersenletsel op de IC gelegen had, dan dat ze deze vraag zou stellen.
Dat vind ik nogal wat eerlijk gezegd.
Je mag het van mij een domme vraag vinden of hollandse schraperigheid vinden, is me allemaal best, maar dit soort uitspraken de je gewoon niet....Bah

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:57

Hey IKKE,

Voor je mening uitkomen...prima.
Maar jij gaat verder dan te ver! ben je wel goed bij je hoofd om zo tegen iemand te praten...ongehoord!
Misschien zelf eens van je paard gestuiterd ZONDER CAP OP?
schandalig... Boos!

naz...veel beterschap! Ach gut

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:02

Slotje voor overleg.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:50

Moderatoropmerking:
Na overleg hebben wij besloten dit topic op slot te houden. Wij zijn tot dit besluit gekomen door de off-topic reacties en de toon van een aantal reacties in dit topic. Hierdoor is de toon al gezet, en zal deze discussie niet meer normaal zou kunnen verlopen als we het weer zouden openen.

Dus bij deze, een definitief slotje Lachen