Wie is er nu nog blij met een beker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie als prijs willen ontvangen?

Gebruiksvoorwerp/voer
38 (12%)
Prijzengeld
200 (63%)
Beker
77 (24%)

Totaal aantal stemmen: 315

driebergen

Re: Wie is er nu nog blij met een beker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:25

ik vind een beker leuk hoor.
ik had een keer twee eerste prijzen en kreeg een beker voor de eerste proef. toen zeiden ze dat voor de tweede proef prijzengeld werd gegeven, ongeveer de waarde van de beker.

kreeg ik een enveloppe met welgeteld 4 euro! Geld, geld!
daar moest ik wel een beetje om lachen. dan had ik die beker best leuk gevonden. Het is mij een beetje om het even eigenlijk.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:31

Ik heb het liefst geld of een cadeaubon.
Anders een beker, gebruiksvoorwerpen passen niet, heb ik er al 100 van, etc. ect. en gaan dus meestal tussen de rest van de rotzooi de zadelkast in. Ik heb eens in een seizoen 5 hoevenkrabbers gewonnen? Tja, wat moet je er op een gegeven moment mee?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:32

Sheran schreef:
Ik vind bekers verreweg het leukste. het geld verdwijnt tussen het andere geld. Een beker blijft en is idd iets om trots op te zijn. Staat ook veel leuker, zo'n beker. Ik vind het echt heel jammer dat ik sinds ik bij de paarden rijd nooit meer een beker heb gekregen maar aldoor prijzengeld. Want op zich heb ik geld genoeg en om nou voordat geld een beker te gaan kopen vind ik een beetje stom Tong uitsteken.

Maar moet je verder ook alles van je paard zelf betalen?
Dan heb je iig een betere baan dan ik heb.
Ik ben blij als ik weer een paar zakken brok van het prijzengeld kan gaan halen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:36

Voorwerpen lijkt me ook heel leuk zoals een zweetdeken, dekje oid. Maar een beker vind ik ook leuk. Prijzengeld hoef ik niet echt, maar dat ligt er ook aan hoe hoog het bedrag is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:03

Sybelle schreef:
Neonlight schreef:
Heb mijn laatste verhuizing heel wat dozen bekers weggegooid. Bloos En dan ook nog van die joekels van 30-40 cm hoog..

Wat zonde. Ik heb een hele doos bekers die nog mooi waren destijds aan de plaatselijke ponyclub gegeven. Konden ze weer in de hergebruik. Scheelde hen een flinke kostenpost op onderlinge wedstrijden.

Ik heb de laatste keer geitenkaas gewonnen. Haha! Lekker!

Er is al ooit een hele doos naar de plaatselijke vereniging gedaan. En daar hebben ze er nog een boel ongebruikt van liggen. Voor officiële wedstrijden kunnen ze niet gebruikt worden, omdat het een allegaartje is. Dus voor onderlinge, alleen werken ze daar met wisselbekers, gaan dus jaren mee. Die doos waren trouwens zilveren bekers, dus niet dat blik wat je tegenwoordig ziet.

Kaas, praat me er niet van. Concours Opmeer heeft de gewoonte om de eerste die geen prijs heeft een doos kaas te geven. Leuk als je 3 rubrieken start, en alle 3 de rubrieken de eerste niet prijswinnaar bent. Vooral als je ook nog eens geen kaas lust. Sigaar Omdat ik daar jaarlijks hetzelfde presteerde, wist de organisatie dat inmiddels ook. Ze lagen ook iedere keer blauw van het lachen als ze weer die doos aan mij gaven. Maar ze wisten ook wat ik er mee deed, want de kaas werd altijd mooi uitgedeeld onder de deelnemers. Haha!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:07

hoi.
ik ben blij met alles.
gebruiksvoorwerpen zijn altijd welkom. we hebben 3 paarden staan, en er gaat altijd wel een keer iets kapot.
prijzengeld spaar ik bij elkaar en koop ik iets voor paard. nu ben ik aan het sparen voor een niuew zadel, van het prijzengeld.
bekers vindt ik ook mooi, heb je voor altijd een herinnering aan een bepaalde wedstrijd.
lintjes zijn ook leuk, die komen in de stal te hangen, voor sier,verder hebben ze weinig functie. haha.
zo zie je maar weer. iedere heeft weer een andere mening.

groetjes monique

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:47

een beker word ook saai, oh, weer een beker weet je wel?
Geld of kadobonnen heb je echt iets aan. Dan kan je je paard een keer verwennen en heb je misschien je inschrijfkosten terugverdiend. Veel handiger toch? Hoewel, een beker ben ik nu ok nog heel blij mee aangezien ik niet zo vaak wedstrijden rij Clown

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:52

nou ja om eerlijk te zijn prijzen geld Haha!
ik ben altijd de enige in mijn catergorie en dus heb ik nooit concurentie Tong uitsteken lekker makkelijk dus ja doe voor mij dan maar prijzengeld... zodat ik mijn wedstrijden kan betalen (ik moet het helaas allemaal zelf bekostigen maar ja sommige ouders betalen paard,stal,wedstrijden... die van mij niets Haha! )
en aan gebruikers voor werpen etc. ja dat vind ik ook super leuk maar een nadeel is wel bijv. bij een deken .. niet alle paarden/pony's zijn even groot...

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:30

prakkie schreef:
verder is prijzengeld in de vorm van bonnen altijd goed, maar dan wel bij voorkeur van een grote keten. Er zit dan altijd wel zo'n zaak bij je in de buurt.

Dat vind ik dus weer vreselijk. Ik woon nl. niet in Nederland dus ik moet speciaal ergens naartoe om die bonnen in te wisselen. Vaak is het bedrag ook te klein om de moeite te nemen dus bij mij waren ze altijd verlopen tegen de tijd dat ik ze kon inwisselen Nagelbijten / Gniffelen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:28

Urielle schreef:
prakkie schreef:
verder is prijzengeld in de vorm van bonnen altijd goed, maar dan wel bij voorkeur van een grote keten. Er zit dan altijd wel zo'n zaak bij je in de buurt.

Dat vind ik dus weer vreselijk. Ik woon nl. niet in Nederland dus ik moet speciaal ergens naartoe om die bonnen in te wisselen. Vaak is het bedrag ook te klein om de moeite te nemen dus bij mij waren ze altijd verlopen tegen de tijd dat ik ze kon inwisselen Nagelbijten / Gniffelen

dat had ik 1.5 jaar geleden, won een voerbon ( Nagelbijten / Gniffelen o my god.. nog eentje!even niet bij stilgestaan dat ik schijnbaar zoveel pech heb, dus die komt eigenlijk nog bovenop de nutteloze voerbonnen waar ik op de vorige pagina al scheef Clown ) en de winkel waar ik hem kon ophalen lag 20 kilometer verderop. nou... dacht het niet dus.... bon is meteen thuis de prullebak ingegaan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:06

Ik heb ook het liefst prijzengeld. Bekers doe ik niks mee, zet ze op stal of op zolder om daar als spinnenhuis te kunnen dienen.
Laatst wel een hele zooi bekers verkocht voor een klein prijsje aan iemand met een manege.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:23

Ik heb vandaag weer wedstrijd, ik ben vandaag al blij als ik hogere punten heb als de vorige keer Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:43

Verstoffende bekers is ook niks Knipoog
ik spaar voor een vitrinekast Haha!
Vind het gewoon heel gaaf als je zo'n kast hebt vol met mooie glimdingen, lampje erop... voelt heel erg 'kampioen', zo'n volle kast, ook al rij je dan pas L1 Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:21

Ik heb liever prijzengeld Schijnheilig
Maar ik vind een beker ook leuk Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:30

Ik vind een beker of rozetjes juist leuker dan muesli of een boek. Als ik namelijk muesli of een boek wil, kan ik dat zelf ook wel kopen. Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:15

Geld en bekers.
Geld is altijd leuk. Clown
Bekers vind ik vooral leuk omdat het een soort van 'bewijs' is waar je later naar kan staren en denken aan vroegâh. Vork

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:27

Ik ben pas begonnen met wedstrijdrijden bij de paarden en ook pas op mn 25e, maar die paar bekers die ik ooit onderling en bij manegewedstrijdjes heb gewonnen, hebben nog steeds een ereplaatsje. Inmiddels heb ik ook een bescheiden linten collectie opgebouwd waar ik minstens zo trots op ben. Persoonlijk rijd ik het liefst op goed georganiseerde wedstrijden met een fijn terrein en als je dan alleen linten kunt winnen, dat maakt me niet uit, zij doen moeite voor jou en jij wilt alleen maar goed rijden, toch?

Qua gebruiksvoorwerpen heb ik dat alleen nog maar meegemaakt bij de door onszelf georganiseerde wedstrijden en daar kocht ik de boel zelf in. Ik probeerde dan ook om rekening te houden met de maatvoering in het geval van halsters en dekens. Zelf won ik toen een zak voer (die was gesponsord en kon ik niet zelf bepalen) die ik geruild heb met iemand die dat voer voerde en zelf wortels had gewonnen.

Ik zou er niets op tegen hebben om weer eens eremetaal te winnen. Het zijn toch blijvende herinneringen. Maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je al jaren rijdt met enig succes, je kast ook kan uitpuilen van de bekers e.d. en je er dan wat genoeg van kan krijgen. Maar zover zal het bij mij voorlopig nog niet komen, dus kom maar op!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:58

Wacht maar tot je van de goedkoopste collectie bij de plaatselijke bekerboer er minimaal 3 hebt staan Haha! Ik heb van 1 serie nu al 4 dezelfde bekers, allemaal gewonnen op andere concoursen. Ik had die zelf ook gebruikt toen ik een concours organiseerde, was een uitlopende collectie dus spotgoedkoop Knipoog Ach, als ik het zat ben, verhuizen ze gewoon naar zolder.

Ik begrijp het probleem van Urielle wel met de cadeaubonnen. Gelukkig is het hier in de buurt zo dat op de concoursen waar je de cadeaubonnen wint, de ruitersportzaak eigenlijk altijd zelf aanwezig is ( oftewel in het gebouw gevestigd, of door een tent ofzo ). Als ik weet dat ik er niet meer naar toe hoef, ruil ik mijn bonnen dan meteen in. Al is het maar voor een fles shampoo of een liksteen ofzo, je kan in ieder geval zelf iets uitzoeken.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:26

erleyne schreef:
Ik begrijp het probleem van Urielle wel met de cadeaubonnen. Gelukkig is het hier in de buurt zo dat op de concoursen waar je de cadeaubonnen wint, de ruitersportzaak eigenlijk altijd zelf aanwezig is ( oftewel in het gebouw gevestigd, of door een tent ofzo ). Als ik weet dat ik er niet meer naar toe hoef, ruil ik mijn bonnen dan meteen in.

Dan is het natuurlijk al anders Ja
Ik ben ook al twee uur onderweg geweest met de trailer en won daar dan dus een bon van 20 Euro, die in de plaatselijke ruitershop in te wisselen was (en die is ook niet open op zondag Haha! ).

Maar ook al dingen gewonnen die ik wel fijn vond: een paar ruitersokken (de meeste vrouwen passen wel in die maat 36 tot 42 dingen toch?), wormenkuur...
Qua 'bekers' heb ik ook hele mooie dingen voorbij zien komen, matglazen klokken met een hele luxe uitstraling, mooie glazen vazen met een paard erin gegraveerd... helaas win ik dat soort spul dan weer nooit Nagelbijten / Gniffelen

O, en wat ik best heel sneu vond: ik heb ooit op wedstrijd gezien (ik won er niet Haha! ) dat het een tafel met gebruiksvoorwerpen was. Helaas mocht de vroegste rubriek (B pony's klasse A/B) het eerst kiezen, want die waren het eerst klaar. Met als gevolg dat de winnaars van de Z1 en Z2 paarden bleven zitten met een felroze ponyhalster, hoevenkrabbers en paardensnoepjes en soortgelijke artikelen. Ik moet er nu wel om gniffelen maar ik zou als ruiter niet echt blij geweest zijn met zoiets.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:29

Geld komt altijd wel van pas Knipoog Beker ook wel leuk, om te sparen Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:31

Had vandaag toch mooi 50 euro bij elkaart gereden!
Kan ik heel wat bekers voor kopen, en dan hou ik nog over ook Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:26

Gisteren heb ik 2 bekers bij elkaar gereden. Ontzetten dlelijk zilverachtig goud plastic, maar toch leuk hoor Haha!. het staat veel interessanter voor de buitenwereld, haha.

Taarislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:20

gebruisvoorwerp/voer is handig
beker is leuk voor in je prijzenkast
en geld is natuurlijk altijd mooi meegenomen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:41

Ik heb vandaag een potje jam en een fruitmand van de plaatselijke groenteboer (die ook mee reed Knipoog ) gewonnen Lachen. Vind ik leuker dan een beker.