Mijn vorige (nieuwe) cap was na een harde val aan vervanging toe. Deze die ik nu heb, is nu 3 jaar oud. Ben er nog nooit mee gevallen, en gooien (10 cm boven de grond loslaten als je hem neer wil leggen) doe ik er nooit mee. Nog 1 jaartje, en dan ga ik de cap vervangen...
als het moet, en tot nu toe heeft dat gelukkig nog niet echt gehoeven. Hij is bijna 5 jaar oud. Maar echt netjes is hij niet meer , ik denk dat ik binnenkort wel eens een nieuwe ga kopen.
Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht, aangezien ik al een paar keer was gevallen, inclusief een keer recht op mijn hoofd. Daarbij was hij ook al ongeveer 3 jaar oud, dus dan mocht het ook wel. Meestal let ik wel een beetje op hoe vaak ik ben gevallen en hoe oud hij is. Helemaal niet gevallen (zeker), dan zou ik er wel langer mee doen denk ik. Dan weet je toch dat er niets mee is.
Sinds dat ik verschillende verhalen heb gehoord die allemaal uit een andere richting dat als een cap een paar gevallen is dat hij zeker met een paar % zakt in de veiligheid. Ik vervang hebm dan ook als hij kraakt of 1 t/m 2 jaar oud is. Ik wil het niet op m'n geweten hebben dat ik later door een stom iets, het aan m'm hoofd krijg.
Ik ben met de mijne ook al een aantal keer gevallen.. Maar het was meer dat ik op mijn rug viel en daarna pas met mijn hoofd tegen de grond.. Dus de cap heeft niet de grootste klap opgevangen, maar toch...