Paard stalgenoot sloopt mijn deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Paard stalgenoot sloopt mijn deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:22

Yavanna schreef:
Daarom snap ik ook niet dat heel veel mensen roepen "dat vergoed ik niet, eigen risico". Je zou ook kunnen zeggen:" Joh, weet je,ik vraag het na bij mijn verzekering of dat deze dat vergoed, en als deze dat doet, vergoed ik het, en anders niet" Als voorbeeld he...

Als mij verzekering het vergoed wil ik daar best achter heen gaan. Maar dan nog vind ik dat een vriendelijk gebaar, geen must. En ik vind het dus zeker niet vanzelfsprekend dat ik zoiets uit mijn eigen zak vergoed.

Ik blijf overigens bij mijn mening dat het het eigen risico is van de eigenaar van de kapotte deken.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:01

ikke schreef:
Chocotof schreef:
Tja ik vind ook dat als jouw paard iets heeft gesloopt dat je het moet vernieuwen, maarrr ik vind dat als je je paard in een weide/paddock met meerdere paarden hebt staan, dat je er wel over moet nadenken wat voor dek je hem op doet. (dus een bijt en speel proof dek!)

ze staat niet met andere paarden in dezelfde ruimte.

Des te meer een bewijs dat je zooi niet voor elkaar is!
Een goede, enkele deken krijg je niet gesloopt, al hang je er een tractor aan! Maar ja, een goede deken kost wel iets meer................[/quote]

Hoezo heb ik mijn spul niet goed voor elkaar?

Een onderdeken is toch van heel ander materiaal dan een outdoor deken.
Dekbed achtigspul wat veel makkelijker kapot te trekken is.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:12

@ Chocotof, voel je niet schuldig, zelfs met een dekensingel kunnen ze er onder uit komen, wat dus bij ons paard het geval was. Helaas heeft hij dit zelf gedaan Lachen en is deze naar de gene gegaan die dekens repareert.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:15

Chocotof schreef:
Hoezo heb ik mijn spul niet goed voor elkaar?

Een onderdeken is toch van heel ander materiaal dan een outdoor deken.
Dekbed achtigspul wat veel makkelijker kapot te trekken is.

Precies, daarom moet je buiten niet werken met een onderdekens, maar gewoon met een goede winterdeken. Zo'n onderdeken steekt altijd wel ergens eronder uit, dus die hebben ze dan zo te pakken, met voorspelbare gevolgen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:59

Een goede winterdeken heb ik.

Maar zoals ik al zei, dan blijf ik dekens aan het kopen
kan niet de hele (voor en na)winter hetzelfde aantal
grams ophouden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:31

Chocotof schreef:
Een goede winterdeken heb ik.

Maar zoals ik al zei, dan blijf ik dekens aan het kopen
kan niet de hele (voor en na)winter hetzelfde aantal
grams ophouden.

Als je je paard de hele winter onder dek hebt, vind ik het niet meer dan normaal dat je er minstens 2 hebt. Als je die een beetje tactisch kiest ben je al klaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:35

ik heb niet alle reacties gelezen, maar het kan ook zo maar zijn dat je eigen pony de deken heeft uitgetrokken, dat ie erin is gaan staan na het rollen ofzo,
en dat daarna pas de deken door het buurpaard de wei in is getrokken.

dit is trouwens gewoon wa verzekerd, ik heb zelf ook zo'n sloperd gehad, en de verzekering doet geheel niet moeilijk, als jouw paard iets van een ander heeft gesloopt.

dus als ze coulant is doet ze dat.

wel zou ik idd wat de anderen ook zeggen, buiten geen onderdekens opleggen, maar gewoon een goede stevige outdoordeken, die zijn er speciaal voor gemaakt, een onderdeken heeeft vaak geen buiksingels etc, dus ligt ie al minder vast, na flink rollen kan ie zo afglijden, hij is gewoon niet gemaakt voor weidegang

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:39

Mijn vorige ruin dekte altijd merries waar hij mee in het land stond en bleef regelmatig met zijn ijzers in de deken hangen, buiksingels enz. Ging gewoon voor de verzekering, schade aan derde. Ik heb hier nooit problemen mee gehad en het werd altijd netjes vergoed. Nee heb je, ja kan je krijgen... Als je het niet probeerd weet je het nooit. Haha!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:15

mijn dekens zijn zo ook altijd heel snel kapot..
ben nu van plan een canvas deken aan te schaffen (die ze als ht goed is echt niet kapot kunnen krijgen )

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:27

Ja hoor, die krijgen ze ook kapot, tenminste ons paard ook.
Maar het allerdomste hier vind ik reacties van mensen.
Laat haar nou gewoon doen, al die reacties van dan moet je die deken er niet onder doen, of moet je meerdere dekens kopen. Helaas zijn er een aantal van ons die niet alles krijgen, of een kruiwagen met geld hebben, en daar onuitputtelijk uit kunnen halen om spullen voor hun paarden te kopen, en moet je schipperen met de spullen die je hebt.
Dat moeten wij ook, en daarom is het ook balen als er een deken gesloopt wordt of door je eigen paard, of door het paard van een ander.
En als je dit na kunt vragen bij de verzekering, wát haar vraag was of dat dit evt. verzekerd zou zijn, is dat toch niet erg.
Maar al die reacties, vaak erg kortzichtig, daar vraagt ze toch niet om.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:22

**Ik zoek het topic niet helemaal door te lezen ben bij pagina 1 blijven hangen**

Heb hier hetzelfde probleem. Alleen lopen ze in dezelfde wei. De pony molt alleen dekens bij 1 van mijn pony's in de wei de rest laat hij met rust. Na 2 dekens te hebben gemolt vond ik het menens worden dus heb ik een sterker deken gekocht (via marktplaats scheeld even in de kosten). Tot nu toe blijft het deken heel (heb het deken 1 week dus kan niet te hard van stapel lopen). Ik raad je aan dat te proberen en evt. te vragen of het paard verzet kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:46

Heel erg lastig, maar inderdaad de onderdeken kan er onderuit zijn gekomen, en daardoor vernield zijn door je eigen paard. En daarna door het buurpaard. Ik vind het wel je eigen verantwoordelijkheid. Jij hebt ervoor gekozen om je paard in de wei te hebben naast dit paard.
Bij ons staan de paarden in een groep van ong. nu dertig denk ik. Ook mijn paard hangt wel eens in een deken van een ander paard. Wanneer deze eigenaar bij mij zou komen met het kapotte dekenverhaal dan zou ik dit niet gaan bespreken met mijn verzekering. Het is zijn of haar eigen verantwoordelijkheid hoe sneu ook.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:55

Coby zoals in dit topic staat heeft de staleigenaar
gezien dat het buurpaard mijn deken heeft gesloopt.

Bovendien heb ik niet zelf de wei gekozen maar krijg ik
die gewoon aangewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:57

Chocotof schreef:
Coby zoals in dit topic staat heeft de staleigenaar
gezien dat het buurpaard mijn deken heeft gesloopt.

Bovendien heb ik niet zelf de wei gekozen maar krijg ik
die gewoon aangewezen.

Dan is een dubbel draadje een optie. Of paard verhuizen naar een andere weide. En bij een goed contact met de eigenaar van de eigenaar is misschien een vergoeding mogelijk. Maar dit is ze niet verplicht. Immers paard stal je op eigen verantwoording met deken op in die wei.