Verliespunt en wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Verliespunt en wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:08

Overigens is stemgebruik geen reden voor -2 of -4 aftrekpunten, maar één punt wordt direct van het cijfer ingehouden.

Ik heb de reglementen erbij gepakt, als je het heel strikt zou nemen zou je voor bijvoorbeeld aandraven tussen twee letters niet getoond, een nul kunnen geven want het onderdeel is niet uitgevoerd, daarbovenop zou je nog -2 kunnen geven vanwege een programmafout.

Het volgende staat bij strafpunten:
Iedere vergssing in het programma, iedere weglating, iedere inbreuk op de volgorde van hetgeen moet worden getoond, wordt, ongeacht of dit al dan niet door een signaal van de jury is aangegeven als volgt bestraft:
eerste keer min 2
tweede keer min 4
derde keer uitsluiting

Maar goed wie geeft een nul met daarbovenop min 2??? Dat zullen er maar heel weinig doen.....

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:08

't is wel pech hebben, je kan er ook niks aan doen dat je paard verschiet.
Wat je ook kan doen als het zo rottig gaat en je hebt een vermoeden dat het naar verliespunten gaat, is gewoon doorrijden, afgroeten en naar de jury gaan (gewoon rechtdoor) en zeggen dat je niet wenst opgenomen te worden in het klassement. Dan heb je een protocol met eventueel goede tips, maar toch geen verliespunten.
Ben wel niet zeker of dat bij jullie mag...

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:29

daffodil schreef:
Overigens is stemgebruik geen reden voor -2 of -4 aftrekpunten, maar één punt wordt direct van het cijfer ingehouden.

Ik heb de reglementen erbij gepakt, als je het heel strikt zou nemen zou je voor bijvoorbeeld aandraven tussen twee letters niet getoond, een nul kunnen geven want het onderdeel is niet uitgevoerd, daarbovenop zou je nog -2 kunnen geven vanwege een programmafout.

Het volgende staat bij strafpunten:
Iedere vergssing in het programma, iedere weglating, iedere inbreuk op de volgorde van hetgeen moet worden getoond, wordt, ongeacht of dit al dan niet door een signaal van de jury is aangegeven als volgt bestraft:
eerste keer min 2
tweede keer min 4
derde keer uitsluiting

Maar goed wie geeft een nul met daarbovenop min 2??? Dat zullen er maar heel weinig doen.....

Dus stel het paard schiet twee keer weg tijdens het gevraagde onderdeel, dan is het dus logisch om -4 te geven? Dat verklaard dan wel waarom ik -4 gekregen heb. Ik heb het onderdeel namelijk wel getoond, maar het paard sprong 2 x opzij. En bij de overgang naar draf sprong hij 1 x een beetje weg en daar heb ik inderdaad -2 gekregen.
Toch handig om te weten!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:58

Ja dat kan dus inderdaad de reden zijn...De eerste keer dat je "de fout inging" was -2 en de tweede keer dus -4. Wat dat betreft moet je dus echt uitkijken want als daar nog een derde keer bijkomt, loop je het risico uitgesloten te worden en heb je 2 verliespunten te pakken!

webster543 schreef:
't is wel pech hebben, je kan er ook niks aan doen dat je paard verschiet.
Wat je ook kan doen als het zo rottig gaat en je hebt een vermoeden dat het naar verliespunten gaat, is gewoon doorrijden, afgroeten en naar de jury gaan (gewoon rechtdoor) en zeggen dat je niet wenst opgenomen te worden in het klassement. Dan heb je een protocol met eventueel goede tips, maar toch geen verliespunten.
Ben wel niet zeker of dat bij jullie mag...

Dat hoef je dus niet te proberen! Dan moet je vóór het einde van je proef afgroeten maar als je je proef uitrijdt, tellen je punten.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:08

Pfft! Dan heb ik misschien zelfs nog wel mazzel gehad dat ik 1 vp had!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:14

mijn paard dacht op een wedstrijd ook een keer dat het ging wie het snelste was, maar ik ben wel gewoon met mijn proef doorgegaan, wij waren alleen even iets sneller klaar, en toch nog 172 pt.(volgens mij hebben ze de helft gewoon niet gezien zo snel ging het) ROFL

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:35

1e vergissing/fout in proamma is -2
2e is -4 (totaal dus -6)
3e is uitsluiting

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:40

@ jury; dat staat hierboven toch ook al?