Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:21

als ik buiten rij met mijn vriendin(nen), zijn we altijd beleefd en vriendelijk.
Zoals de meeste van jullie doen, doen wij natuurlijk ook stappen bij het passeren van wandelaars, fietsers, enz.
Er wordt vriendelijk gegroet, soms een praatje gemaakt.
Er zijn wandelaars die hun honden aanlijnen of ff vast houden!!
Dit wilt ook nog wel eens anders zijn......
Mensen die hun honden ons gewoon laten (blaffend) benaderen, en niet terug roepen.
Op zo'n momenten kan ik dan niet meer vriendelijk zijn en vraag of ze de honden willen aanlijnen of willen vast houden, want de paard doen stampen!!
Dit wilt nog wel eens lukken!
Ook zijn er mederuiters die niet zo beleefd zijn als ons, en die je gewoon in draf of volle rengalop voorbij komen gescheurt.
Ook hier kan ik me behoorlijk kwaad over maken, omdat Balou nog wel eens wilt schrikken.
Na roepen heeft dan geen zin meer, want ze horen je toch niet!!
Ook wilt dit wel eens gebeuren met MENNERS!!!
EN hier heb ik dus ook een Bloed hekel aan.
Deze mensen zouden toch beter moeten weten.
Ik zeg niet dat alle menners zou zijn ,want je hebt ook menners die rekening ermee houden als je paard er bang voor is.
Mijn Balou is daar dus een van.
Hij is ontzettend bang voor Paarden met koetsen!!!
Bij ons zijn nl menners die het leuk vinden om je van achter te benaderen in draf/galop, en er ook zo langs je af gaan.
Als je er dan iets van zegt, krijgt je als antwoord " Kun je je paard niet houden, is hij te wild voor jou?"
Hier kan ik me dus aan ergeren...
Miss zijn er meer bokkers die dit dus ook hebben.

Wat betreft het Mesten, zolang als de paarden mesten op de weg en niet op de stoep, hoef je het niet op te ruimen, maar aangezien wij maar 100 meter straat hoeven af te lopen voordat wij in het bos zijn, gebeurd dit maar zelden en doen ze de behoeftes in het bos.
En hier hoef je het ook niet op te ruimen, en aangezien de paadjes breed zijn, kunnen de wandelaars enz er mooi omheen lopen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:58

Als ik alleen ben, passeer ik alle tegemoedkomers in stap. Of het nu een hardloper is op een ruiterpad, of een vrachtwagen op een drukke weg, ik ga ruim van te voren over in stap.
Zeker bij mensen met honden, zorg ik dat ik ruim op tijd in stap overga en dat ze me opgemerkt hebben. Ik heb niet graag een geschrokken hond in de staart van mijn paard hangen Clown
Wanneer ik zie dat mensen wat angstig reageren op het paard en er is ruimte toe, dan probeer ik het paard even in een zijpad te parkeren of stil te staan zodat de mensen rustig kunnen passeren, zonder al teveel angst.

Poepen doet Viralda zelden onder het zadel en ik voel het dan ook echt niet aankomen. Meestal doet ze het als we al stilstaan, bijvoorbeeld bij het oversteken. Ik ruim het dan niet op. Zou het voor iemands oprit liggen oid, dan zou ik het de berm in schoppen, maar dit is nog nooit voorgekomen.

Verder ben ik absoluut NIET vriendelijk en meegaand met mensen die mij ook niet met respect passeren. Denk aan auto's en fietsers op een drukke weg die mij geen voorrang geven terwijl ik toch echt voorrang heb. Ik heb daar echt een hekel aan en het kan gevaarlijke situaties geven.
Ik heb zelf nog nooit last gehad van ruiters die me voorbij razen, maar die zullen nog niet jarig zijn als ze dat doen! Ik ben een behoorlijke scheiterd en weet bijna zeker dat mijn paard zal proberen er achteraan te gaan en denk maar niet dat ik dan vrolijk zal zijn! Whoosh!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:03

Naaltje schreef:
wielrenners horen toch alleen op de tour de france route?? Blond Tong uitsteken

@ Tinky12 > Kun je er dan voor zorgen dattie in het vervolg alleen bij jouw in de buurt blijft Vork

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:42

Ilsje_ schreef:
oeh wielrenners zijn bij ons juist irritant, die schreeuwen van een meter of 20 al! of die gaan domme dingen zeggen, dan zeg ik altijd dat ze hun fiets moeten poetsen.

Jah!!! Vaak zijn ze er 'ineens' en heb ik ze ook niet aan horen komen, daar schrikken we dan allemaal wel even van Tong uitsteken

Bloos al heb ik het ook wel eens meegemaakt dat we in de berm reden, er een stuk of 4 wielrenners aankwamen, waarvan de voorste ineens keihad PAARD VOOR!!! schreeuwde Tong uitsteken dus ik kon het niet laten op het moment dat ze passeerden net zo hard PAARD NAAST!!! te roepen... hahaha en toen waren we er voorbij, en toen kon mijn vriendin er ook nog een PAARD ACHTER!!! achteraan schreeuwen hahaha dat was best grappig Tong uitsteken

Ik krijg altijd het idee bij wielrenners dat ze denken dat het fietspad of de weg waar ze op fietsen van hun is. En als je niet snel genoeg aan de kant gaat, dan komt er toch vaak een vloedgolf scheldwoorden over je heen hoor... een beetje jammer...

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:29

Ik hou ook rekening met de anderen ,
Zolang ze ook maar rekening houden met mij ,
Ik ga altijd aan de kant voor fietsers of voetgangers ,
en als ik zie dat ze bang hebben dan hou ik zelfs halt zodat ze
makkelijk kunnen passeren ,
Maar zodra de mensen geen rekening meer houden met ons hou ik
ook geen rekening meer met hen ,
Zo van die fietsers die lopen roepen en bellen al op 3 km afstand
terwijl ze gemakkelijk langs mij en mn paard doorkunnen ,
en door al dat gebel mijn paard ook nog bang wordt ,
Sorry ,
Maar daar ga ik niet voor uit de kant ,
Egoistisch ik weet het niet ..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:26

Het is natuurlijk vrij onbeschoft van wielrenners om gelijk te gaan schelden en tieren als je niet binnen vijf tellen van het pad af bent, maar ergens kan ik het me wel een beetje indenken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik scheldkannonades oid goedkeur hoor!
Zij fietsen dan waarschijnlijk net in een goed tempo en om dan voor elke doos met 'r knol midden op het fietspad te moeten stoppen (bij wijze van Knipoog ) of afremmen is niet altijd leuk.
Ik heb het zelf ook wel eens als ik aan het rijden ben. Zit ik net lekker in een goed draftempo of een fijne galop, staat er weer een of andere mafketel met een hond midden op het ruiterpad...Soms kost het dan wel erg veel moeite om netjes in stap terug te gaan en vriendelijk te groeten (ja, ze horen daar niet, maar wij niet op een fietspad, en om dan gelijk te gaan sjaggerijnen zit niet in mijn aard; ze moeten dan natuurlijk niet gaan bleren dat ik niet op dat ruiterpad hoor, das vragen om moeilijkheden... Extreme duivel maar is nog niet voorgekomen).
Daarom ga ik, als ik eens wielrenners tegenkom, alvast de berm in of aan de kant, en, bij mij dan, wordt dat dan wel gewaardeerd met een goeiedag (in koor). Zelfs een keer een bijna aanrijding met een mountainbiker gehad, totaal mijn fout Bloos , paard schrok zich het apelazerus waardoor de man nog sorry zei ook!
Als ik zo de verhalen lees, denk ik wel eens dat het misschien toch aan mijn stralende verschijning ligt, ahum... Nors opkijken Haha! Of ik kom net telkens die enkele aardige personen tegen, dat kan ook...
Wat voorbijgangers passeren betreft, altijd in stap, nader ik ze van achteren en hebben ze me niet al gehoord, roep ik alvast 'pardon, mag ik even passeren?'
Wat rekening houden met betreft, tja, als de ander het niet doet, doe ik het maar. Iemand moet toch het goede voorbeeld geven? Schijnheilig Als ik de bocht om ben hoort alleen het paardje nog wat ik er werkelijk van vind. Die proest dan altijd nog eens, alsof ze zegt 'ben 't er roerend mee eens'.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:02

Ik fiets meestal met mijn jongste dochter mee als ze op buitenrit gaat. Maar als haar "grote" zus meegaat mag ze ook zonder mij. De eerste keer dat ze "alleen" ging zat ik zo met kromme tenen thuis, dat ik met de videocamera naar de buitenritroute ben gegaan om zogenaamd te filmen (kon ik het gelijk toch nog een beetje in de gaten houden Duivel ).

En als je dan ziet dat de meiden (4 stuks waarvan de oudste 12 was) keurig in kolonne in de berm van het fietspad rijden en bij het naderen van een voetganger met losse hond, bij de voorste het handje omhoog ging: "losse hond iiiiin stap". Toen de hond voorbij was riep de achterste : "we kunnen weer" waarop de voorste weer het tempo aangaf en na het roepen (weer met het handje omhoog Knipoog ) van: "we gaan weer draven! " netjes aandraafde. Dan ben je best trots op je meiden! OK dan!

En ze wisten toen nog niet eens dat ik stiekum achter ze was gaan fietsen! Overigens kregen we die dag alleen maar positief commentaar, er waren aardig was mensen aan het wandelen en die vonden het allemaal een pracht gezicht: vier compleet verschillende ponies met vier leuke meiden erop, die zich ook nog eens keurig aa nde regels hielden. Het wàs ook een leuk gezicht, ze reden met een haffie, een half ijsje (wit), een appeloosa en een bruine forester, en allevier met lange blonde vlechten onder de caps uit.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:14

Hahaha dat moet idd een leuk gezicht hebben gegeven. Ze hebben het vast ontzettend gezellig gehad en zich echt super gedragen Haha! Kunnen sommigen nog een voorbeeld aan nemen Tong uitsteken

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:25

Ja zeker, maar ja: nu komt de pubertijd eraan(mijn oudste werd vandaag 13)....... ik hoop dat ze dan het jong geleerd nog steeds zullen volhouden... Nagelbijten / Gniffelen

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:36

Tja ik doe het eigenlijk net zoals iedereen hier zo onderhand.Tegenliggers kom ik altijd tegemoet in stap.
Ik zeg iedereen vriendelijk gedag en ik draaf en galloppeer eigenlijk alleen maar op open stukken of in ieder geval waar het goed overzichtelijk is.
En ik heb er regelmatig leuke gesprekken aan overgehouden.
Ik reed namelijk in de tijd op 2 ijslanders om en om zeg maar zo'n beetje.
En zo'n mooie tölt geeft veel bekijks natuurlijk. Vaak werd ik ook raar aangekeken maar echte paardenliefhebbers of gewoon vriendelijke mensen vonden het geweldig om het te zien in het bos bijvoorbeeld.
Leuke reacties kreeg ik altijd. En ik moet zeggen het is me zelden gebeurd dat ik raar benaderd ben door tegenliggers.
En tja zelf heb ik ook respect tegenover anderen en dat straal je uit natuurlijk. Pling

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:39

Ik kwam laatst in het bos een ijslander in tölt tegen, een prachtig gezicht! Maar mijn jongste dochter vroeg zich bezorgd af waarom dat paard zo raar liep Haha! Haha!

mejanieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:43

als ik buitenrij en er komt en train langs dan ga ik wel stappen
en bij auto's die heel hard rijden ook
maar bij fietsers en zo blijf ik gewoon in draf
ik stek wel me hand uit als ik afsla en voor de rest kwa mest laat ik het eigenlijk wel liggen behalve als ik echt in de stad ben
dan ruim ik het ok maar verder niet wan dik heb zo iets in het platteland kom je ook zo vaak koeienvlaaien tegen

dus als ze dan zeuren over mijn paard dan zeur ik over hun koeien maar in de stad ruim ik het wel op.

dondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:56

Hier in de buurt lopen best veel paarden gewoon door de wijk maar echt netjes zijn ze niet. Bijna altijd tot het laatste moment wachten met aan de kant gaan ook hang ik er soms al een tijdje met me scooter achter voor dat ze eindelijk met veel pijn en moeite aan de kant gaan alsof het fiestpad van hun is en me toeter durf ik dan niet te gebruiken.
Of over een drukke weg rijden terwijl er overal fietspaden zijn....

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:57

J0sef1entje schreef:
Ik kwam laatst in het bos een ijslander in tölt tegen, een prachtig gezicht! Maar mijn jongste dochter vroeg zich bezorgd af waarom dat paard zo raar liep Haha! Haha!

haha ja leuk is dat he... dat soort reacties of rare gezichten kreeg ik ook wel eens.

of vaak reacties van nou dat gaat toch best wel hard voor zo'n klein ding.. altijd veel schik gehad in die tijd.

maarja van die kleine kindjes kan je het ze ook niet kwalijk nemen, vind het alleen maar grappig hoe ze dan reageren. Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 07:39

dondertje schreef:
Hier in de buurt lopen best veel paarden gewoon door de wijk maar echt netjes zijn ze niet. Bijna altijd tot het laatste moment wachten met aan de kant gaan ook hang ik er soms al een tijdje met me scooter achter voor dat ze eindelijk met veel pijn en moeite aan de kant gaan alsof het fiestpad van hun is en me toeter durf ik dan niet te gebruiken.
Of over een drukke weg rijden terwijl er overal fietspaden zijn....

uhh
houd je je aan de regels. wordt er hier geklaagd Verward
je móet op de rijbaan van de auto's ed rijden hoor..
ik doe het ook weleens, als het fietspad druk is oid..
imo alleen fatsoen, en eigenlijk gewoon ''de wet volgen'' Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 07:46

diam0nd schreef:
maarja van die kleine kindjes kan je het ze ook niet kwalijk nemen, vind het alleen maar grappig hoe ze dan reageren. Haha!

Kleintjes zijn het leukst! Vooral als je er toch iets 'anders' uitziet. Ik rij zelf op een 'gele' western Quarter, das toch ook heel anders, als je af en toe de reacties hoort. Mooiste was van een klein ventje, in totale verbijstering: 'Kijk Pappa, een cowboymevrouw, op een paard!'

dondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:08

[[/quote]
uhh
houd je je aan de regels. wordt er hier geklaagd Verward
je móet op de rijbaan van de auto's ed rijden hoor..
ik doe het ook weleens, als het fietspad druk is oid..
imo alleen fatsoen, en eigenlijk gewoon ''de wet volgen'' Lachen[/quote]

maar hier bij ons levert het gevaarlijke situaties op als je over de weg rijdt, en dit terwijl de meeste wel gewoon over het fietspad rijden....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:12

wat de meeste doen hoef jij nog niet te doen Knipoog
als ik weet dat ergens een enge hond zit (ík heb een fobie voor honden in tuinen, níet mijn paard) dan ga ik ook op de rijbaan rijden, hoef ik er niet zo dicht langs, dus is voor mij het hele probleem opgelost..
als mensen dan vinden dat er gevaarlijke situaties ontstaan Verward .. ik heb netjes een reflecterend hesje aan, mijn paard gedraagt zich, en op dat moment is het gewoon beter..

blijft het feit dat je éigenlijk overal op de rijbaan moet (daar ben ik het ook niet mee eens, mijn paard en mijn leven zijn mij lief Lachen Knipoog ) dus dat ik niet vind dat je op de mensen die de regels naleven moet gaan zeuren eigenlijk..

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:30

wat mij altijd opvald is dat mensen je meer gedag zeggen als je op je pony zit dan als je op je fiets zit.
ik vind het altijd leuk en zeg dan ook vrolijk gedag terug Haha!
kleine kinderen vind ik het leukst die roepen altijd dingen waar je soms echt om moet lachen
"kijk mama dat paard heeft sokjes aan" en ik heb een schetlander en als we daar mee wandelen en met mijn andere pony zeggen ze altijd ah kijk dat is een baby paard.
wielrenners vind ik echt irritant die doen alsof de hele weg van hun is ga altijd netjes aan de kant maar als me pony een spook ziet ben je niet zo snel aan de kant! ze vergeten vaak dat je op een levend dier zit.
verder passeer ik altijd in stap en hou ik rekening met andere tenzij ze dat ook niet bij mij doen.
heb vaak meegemaakt dat jongens op scooters je pony willen laten schrikken heel hard voorbij en toeteren en dan achter om kijken of ze zijn geschrokken ik moet dan altijd lachen want mijn pony die loopt gewoon vrolijk verder Haha!
die van mij is alleen echt een schooierd hoord ze bij mensen een zakje kraken dan moet ze altijd kijken en gaat ze een voetje geven zeg altijd sorry maar de meeste kunnen er gelukkig om lachen

dondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:37

eigenlijk wel een rare wet dat je eerst op een ruiterpad moet is dit er niet dan in de berm is die er niet dan op de weg. Dit terwijl in mijn ogen de fietspaden toch een stuk veiliger lijken dan de meeste wegen waar je met 60km per uur wordt ingehaald...

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:07

ja die regels over de weg zijn iid een beetje raar... het is dat mijn hafje totaal niet bang is voor groot verkeer.. maar je voelt je niet echt lekker op een drukke weg!

Ik groet eigenlijk altijd! en probeer zo veel mogelijk rekening te houden met andere weggebruikers.
vaak houden automobilisten wel rekening met mij. Met een boogje en langzamer rijden ze om me heen.! Laatst was er een auto die gelijk een parkeerplaats aan de kant dook zodat ik er goed langs kon! hartstikke aardig dus stak ik mijn hand naar ze op!

en kleine kinderen tegen komen is eigenlijk altijd leuk! haha die opmerkingen!
kijk mama die paard heeft zelfde haren als mij barbiepaard Bloos
en vaak ook meiden die even een praatje,, maken en vertellen dat ze spijt hebben dat ze gestopt zijn met rijden,, vooral als ze een leuk paardje buiten zien rijden

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:41

Pluizebolpum schreef:
Als ik ga buitenrijden ben ik altijd vreselijk netjes en correct...Maar daar krijg je idd ook veel voor terug! Mensen die vriendelijk groeten, verkeer dat rekening met je houdt, scooterjeugd die gas terug neemt, honden die aangelijnd worden (al sorry zeggend zelfs!) en soms hele leuke gesprekken zelfs (de paarden zijn daar al aan gewend en gaan rustig staan doezelen).

Wat honden betreft ben ik heel erg makkelijk, scheelt ook dat ik een 100% hondproof paard rij. Tijdje terug kwam ik tijdens een ritje een Viszla tegen die helemaal over de rooie ging; dan stop ik en wacht tot de hond gekalmeerd is en uit de buurt voor ik verder ga. Werd overigens erg vriendelijk bedankt door de eigenaar, net zoals met een jonge herder die niet wist wat ie met het fenomeen paard aanmoest. Ach, ik kan er de lol wel van inzien...Soms blijf ik ook wel eens stilstaan gewoon omdat een hond zo uberschattig is (jonge herders met van die flaporen owww...).

Tegenliggers worden altijd in stap gepasseerd en drollen worden netjes weggewerkt (scheelt hier ook weer dat paard gewoon netjes blijft staan in doezelstand). Over dat laatste krijg ik ook regelmatig positief commentaar; vooral van niethonden(drollen)liefhebbers...

Verder gaat er ook geen rit voorbij zonder een opmerking over mijn paardje, dat ze mooi, lief, braaf of apart is (of een combinatie van dit alles). En als kindjes even willen aaien mag dat (vind paard ook leuk, is een echte kinderfreak).

Ook heb ik een bijzondere relatie met sporters en cementwagens...Om de een of andere duistere reden kom ik daar niet langs zonder gegroet of gezwaai (doe dan ook wel net zo hard terug).
Ach, weet je wat het is...Als ik bij de paardjes ben (erop of ernaast) ben ik gewoon altijd in een goed humeur, dat straal je uit en dus reageren mensen eerder positief, denk ik...

Ik denk ook wel dat het ook aan je karakter/opvoeding ligt. Ik ben zelf ook grootgebracht met dat je tenminste een beetje rekening moet houden met anderen en als iemand iets voor je doet dat je dan even dankjewel zegt. Ben je niet zo ingesteld denk ik dat je op een paard ook minder vriendelijk reageert, denk ik...

Je bent een persoon naar mijn hart. Als iedereen maar de helft van jou had zou het een stuk leuker zijn op deze wereld ( heb een heel slecht wereldbeeld, ik woon in Amsterdam waar iedereen haast schijnt te hebben en je raar aankijkt als je goedemorgen zegt)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:05

zipje71 schreef:
Je bent een persoon naar mijn hart. Als iedereen maar de helft van jou had zou het een stuk leuker zijn op deze wereld ( heb een heel slecht wereldbeeld, ik woon in Amsterdam waar iedereen haast schijnt te hebben en je raar aankijkt als je goedemorgen zegt)

Bloos

Af en toe vraag ik me ook wel eens af in wat voor een wereld we leven...Hier in Lelystad kijken ze je ook raar aan als je dankjewel zegt of in de winkel de deur openhoudt. Wat dat betreft denk ik dat het, wat fatsoen betreft, op buitenrit hetzelfde is als in de 'echte' wereld. Ik weet het wel zeker, eigenlijk...
Een enkele keer rijden andere ruiters me arrogant (en 'gedag'loos) langs. Tja, ik zie er op een paard nu eenmaal niet uit om door een ringetje te halen (duh, ga eerst maar eens stallen uitmesten en dan een vies paard poetsen) en 's winters geldt dat ook voor het paard (pluizige moddervarkentjes) en voor sommige mensen ben je dan minder...Jammer, maar hun probleem. Ik merk het ook wel eens in de winkel (als ik direct na de paardjes even een pak melk haal), precies hetzelfde...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:59

Ja raar he als mensen je vragend aankijken als je ze voorlaat of ze bedankt voor iets. Het maakt het leven een stuk aangenamer als we wat relaxter doen en eens een vriendelijk woord voor elkaar over hebben. Als mensen zich nu ook eens aan de regels houden ontstaan er ook minder ergernissen en dat maakt de sfeer er ook stukken beter op. Als ik zou kunnen zou ik zsm uit Amsterdam weggaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:42

Ikzelf heb nog wel fatsoensnormen met buitenrijden (vind ikzelf). Zeg iedereen netjes gedag en passeer anderen in stap.

Ik neem zelf regelmatig de hond mee op buitenrit en rijdt dan in een hondenlosloopgebied (op het ruiterpad). Niemand doet daar de hond vast omdat ze zien dat ik zelf ook mijn hond mee heb (die loopt netjes naast het paard). Meeste mensen laten wel de hond aan de voet lopen.

Maak helaas zelf wel mee dat anderen die buitenrijden niet altijd zo netjes zijn. Ben van de zomer nog finaal van de sokken gegaloppeerd samen met mijn paard toen een complete groep de hoek om kwam denderen. Er kon geen sorry of niks vanaf terwijl ik met paard bijna in de boom hing inmiddels. Enige wat de dames deden was schaapachtig kijken. En dat waren dan nog de twee achterblijvers, de voorste drie waren stug doorgekacheld. Ook leuk voor de rest van de groep. Bleek achteraf een groep van de nabijgelegen manege te zijn. Omdat de dames duidelijk niet wisten wat ze verder moesten heb ik de eer aan mezelf gehouden en ben toen met een stuiterend paard weer verder gereden.