Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
unamie schreef:10 jaar moet een trailer iid best mee kunnen
Bij de meeste trailers is na 10 jaar (bij sommige merken zelfs nog eerder) de bodem aan vervanging toe
Dat is een behoorlijk dure grap als je die laat vernieuwen
Daarom ruilen we hem voor die tijd in, zodat we weer een tijdje probleemloos kunnen rijden.
Aimee schreef:ikke schreef:Nog een keer dan: Westfalia, Ifor Williams, Weijer. In die volgorde en de rest is voor de mindere goden.
Westfalia: raam aan de voorzijde van de trailer. Gekkenwerk, levensgevaarlijk! Hoeveel paarden ik er al niet heb gezien die er aan de voorkant proberen uit te klimmen. Niet geschikt voor paarden die onervaren zijn met reizen. Dit merk valt voor mij sowieso af. Bovendien is de gewone Jupiter maar 218 cm hoog.... sta je dan met je jonge paard van 1.72 m.
Ifor Williams: sterke trailer, maar je hoort hem van een paar kilometer afstand al aankomen. Alles rammelt! De voorstang en de achterstang kun je gewoon halfrond draaien en vervolgens zitten er rammelende kettinkjes aan. Ontwerp uit het jaar nul, kom zeg... als ik zo'n dure nieuwe trailer wil kopen, kan ik tegenwoordig ook wat krijgen met moderne snufjes zodat het een rustige trailer is. Met een binnenhoogte van 2.14 m. is de anderhalfpaards versie buiten gewoon laag.
Weijer: De anderhalfpaardsversie heeft een hoogte van max 223 cm, ook als ze een laadvermogen hebben van om en nabij de 1000 kilo, niet om van naar huis te schrijven dus. Voor de TS waarschijnlijk wel afdoende. Hoe groot zijn de wielen? Ik meen me te herinneren dat hier van die kleine wieltjes aan zaten, zeker in vergelijking met de Böckmann.
Om deze drie trailermerken als beter te bestempelen dan Böckmann en Humbaur lijkt me nogal onzinnig.
Wij vervoeren m'n paard nu met veel plezier met een Saris Singapore. Ik weet niet hoe de levensduur is, hij is nieuw en het is ook niet mijn trailer. Maar de wegligging is stukken beter dan Atec, Heja en Hotra. De trailer is extreem hoog (eindelijk eentje waar m'n paard z'n hoofd niet in stoot) en de stangen liggen mooi stabiel, dus geen geklepper.
semenamy schreef:Paarden die door de vooruit gaan van een Westfalia? Dat is dan nieuw voor mij!
Hebben al de tweede jupiter en vind het super trailers, mooi en degelijk!
En weet niet hou oud de jouwe was maar bij de onze zit gewoon een tralies voor de voorruit.
Echt een aanrader deze trailers!
Met alle gevolgen van dien. Aimee schreef:semenamy schreef:Paarden die door de vooruit gaan van een Westfalia? Dat is dan nieuw voor mij!
Hebben al de tweede jupiter en vind het super trailers, mooi en degelijk!
En weet niet hou oud de jouwe was maar bij de onze zit gewoon een tralies voor de voorruit.
Echt een aanrader deze trailers!
Vanwege het raam aan de voorkant proberen ze er aan de voorkant uit te klimmen, over de voorstang heenMet alle gevolgen van dien.
In mijn beleving heeft élke trailer die ik ken twee kleine raampjes van voren, ongeveer 20 * 30/40 ofzo? En ik heb werkelijk nog nooit problemen daarmee gehad, gezien of gehoord.
Dus ik begreep je gewoon verkeerd.

elisahtje schreef:Tja ik ben het eens over het raampje. Ik heb nooit problemen met mijn paard gehad. Tot hij in een Westfalia stond. Hij is idd over de voorste stang heen geklommen en met zijn voorbenen op de voerbak/zadelkamer gaan staan... We hebben hem met twee man terug moeten tillen.
Ik ben op zoek naar een twee paards polyester trailer en kwam uit op de Atec Olympialine. Iemand hier ervaring mee? De dealer waar is was raadde mij af om een tweedehands te kopen. Ze zouden vaak verborgen schade hebben omdat men normaal gesproken zijn 2p niet weg doet...
Morris schreef:Waar moet je op letten wat betreft de dissel en 'de rest'?
.... Daar staan een hoop tips in. Megan_ schreef:Heeft alleen de Ifor Williams een voorklep zodat ze er voor uit kunnen lopen?