Paard op leeftijd kopen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Paard op leeftijd kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:20

Jimmylove schreef:
10 tot 15.

Dan zijn ze niet te oud en niet zo druk meer. Gewoon ervaren paard.

mmm.. dat heeft ie van mij dus ook niet helemaal door. Soms merk je dat het een ervaren paard is, vaak is het een angsthaas eerste klas...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:22

Aan een leuk paard zit geen leeftijd. Mijn paard was 14 toen ik hem kocht, bijna 15. Ik heb nog steeds enorm veel plezier van hem, ook al is het een grote bangerik...

Een hogere leeftijd wil niet zeggen dat ze rustiger zijn, en een jong paard hoeft geen opgefokt dier te zijn.

Kijk tot een jaar of 15, laat het paard keuren, en je kunt er vaak nog jaren mee vooruit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:30

_angela_ schreef:
Aan een leuk paard zit geen leeftijd. Mijn paard was 14 toen ik hem kocht, bijna 15. Ik heb nog steeds enorm veel plezier van hem, ook al is het een grote bangerik...

Dat zijn uitspraken!
En toevallig heb ik dit paard eens in levende lijve ontmoet en hij is leuk! Ik hoop van harte dat ie nog lang bij je blijft.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:38

tja wat is oud???? 'oma' heb ik gekocht toen ze 13 was, inmiddels is ze 15 kerngezond en 9mnd dragend,nog geen enkele keer DA bijgehad (behalve voor het scannen en enten) Mijn jonge merrie heb ik gekocht toen ze 1.5 was inmiddels 4 zij heeft de kas van de DA helaas al lekker gespekt door allerlei kleine kwaaltjes..............

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:44

Een vriendin van mij is haar bijrijdpony op 18jaar (de pony he Knipoog ) terug gaan "opleren", hij had al enkele jaren stilgestaan. Hij is er nu 21 en ziet er véél beter uit dan toen hij 18 was, en galoppeert nog even vrolijk tijdens de buitenritten. Paarden op e olympische spelen zijn trouwens ook rond de 12, 13 jaar, dan bereiken ze pas hun goede niveau (uitzonderingen daargelaten). Het karakter is belangrijker denk ik, zeker als je niet echt wedstrijden wil doen, maar gwn recreatie.