marleen_usar schreef:Bij ons reed een vrouw zonder cap en dat paard struikelde.
Dat is ook een reden waarom ik altijd een cap draag, er kan zo iets gebeuren wat je niet ziet aankomen en dat ligt niet aan het feit hoelang je al rijdt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marleen_usar schreef:Bij ons reed een vrouw zonder cap en dat paard struikelde.
cavaletti schreef:Misschien zeuren wij zo over het dragen van een cap, Omdat je zonder cap NIET verzekert bent.
.MiSs_vOsj schreef:Ik vind dat ook al heb je nog zo'n band met je paard en vertrouwen jullie elkaar heel erg, dan nog is het een dier en die horen/zien dingen soms eerder dan wij, dus als zij daarvan schrikken en gaan ervandoor en jij zit erop zonder enige veiligheid dan hoop ik voor jou dat het goed gaat.
En als jij deze risico's wil nemen, dan is dat een eigen keuze, ik zeg alleen wat ik er van vind.
lindake schreef:Ik snap je bedoeling wel maar de manier van formuleren vond ik maar niets
Huertecilla schreef:lindake schreef:Ik snap je bedoeling wel maar de manier van formuleren vond ik maar niets
De opmerking is onjuist omdat de vergelijking mank gaat.
Op een scooter is het een verplichting en te paard is het een beslissingvrijheid.
hc
Huertecilla schreef:Elessar schreef:Voorkomen is beter dan genezen, lijkt me zo.
Klopt, dus voorkom de val![]()
Een valhelm voorkomt de val niet, alleen mogelijk een déél van de mogelijke letselschade.
Zet die gerust op maar:
- besef dat je er geen val mee voorkomt
- het een vals veilig gevoel is wat het geeft
- het ieders eigen récht is te beslissen hoe hier mee om te gaan
hc
Huertecilla schreef:Mensen met overgewicht mag je dus op straat ook aanspreken?! ´Héh, jij, die vollere persoon daar: weet jij wel dat ik aan jouw gezondheidsproblemen mee betaal? Ik vind jou ASO!´ *\o/*
Enneh, veilig vrijen? Hoe zit het daar mee![]()
Ik kan een waslijst van zaken neerzetten hier van zaken waaraan de modale ruiter zich niet houdt en wat allemaal onveilig is.
Sommige van die dingen houden een risico in voor níet-ruiters. Veel ruiters kennen de verkeersregels niet of rijden op een paard wat na een val van de ruiter als een opgeleid projectiel van 500 kilo door het verkeer naar huis rent.
De ruiter is ´veilig bezig´ want heeft een niet verplichte valhelm op of is het een aso want brengt anderen in gevaar?
hc
ELpatcho schreef:ik zeg dat ik dat me daar ook aan erger, niet dat dat het zelfde is
slimmerik schreef:Trouwens een valhelm op manegepaarden en paarden van een ander rijden is zeker wel "verplicht". De eigenaar van het paard is in eerste instantie aanspreekbaar voor de kosten
Huertecilla schreef:slimmerik schreef:Trouwens een valhelm op manegepaarden en paarden van een ander rijden is zeker wel "verplicht". De eigenaar van het paard is in eerste instantie aanspreekbaar voor de kosten
Die eigenaar stelt dat dan als verplichting om deze bedrijfsverantwoordelijkheid af te kunnen wentelen op diens verzekering. Dat is niet hetzelfde![]()
hc
ELpatcho schreef:Maar als ruiters in de bak rijden waar staat dat cao verplicht is en ik ga ook in diezelfde bak rijden zeg ik wel altijd van eum cap is verplicht hier hoor.. ..
en bemoei je met je eigen zaken!