iemand ervaring met bucas dekens ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: iemand ervaring met bucas dekens ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:59

ik heb een bucas regendek, maar ik loop niet over van enthousiasme

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:05

Een keer een Bucas was gelijk nooit meer anders. Prijzen zijn inderdaad volgens mij overal gelijk. Ben er suepr tevreden over hele sterke deken en erg prettig. Winkel was ook erg netjes met bestellen binnen een dag of vier was mn mini maatje al geleverd.

Ik heb trouwens de Smartex Rain

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:26

Wij hebben de Smartex rain voor onze paarden. Ze zijn echt heel goed waterdicht en we gebruiken ze de hele winter door. Wel hebben de paarden alle 2 kale plekjes bij de borst. Ik denk dus dat we toch maar van die beschermers eronder gaan doen. Het ene paard heeft een 1.85 deken op die perfect blijft liggen. Voor ons andere paard was die net te klein (te kort bij de ruglengte) en hebben we er een van 1.90. Gek genoeg is die weer net iets te groot en hij gaat dan ook telkens scheef hangen en dat terwijl 1.90 een tussenmaat is. Ik heb ze overigens bij de paardendrogist gekocht.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:28

Ik heb de smartex, zeeer tevreden!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:25

Wij hebben ook meerdere Bucas dekens voor onze paarden. Oa. Power Turnout light, power turnout full neck, stable verschillende diktes en de shamrock power.

Wat ik de nadelen van deze dekens vind is dat de voering ook in de schouders te ruw is. Hierdoor krijgt mijn paard plekken. Ik had graag een gladde schoudervoering gehad.
Verder gaan bij die van ons steeds dingen los. Zo laten de singels na verloop van tijd los, de bies en het kussentje op de voorkant.
De waterdichtheid was niet bij allemaal geweldig.

Het grote voordeel vind ik absoluut de ademendheid (die is echt top) en de sterkte. Ze zijn echt mega sterk. En je kan ze in tussenmaten krijgen en lekker veel diktes. Ook vind ik de pasvorm van de hals erg goed. Deze zakt niet af. Ik had wel over de manen graag weer een gladde strook gehad.

Voor hele brede paarden zijn ze snel te krap. Bij mijn moeders haflinger zitten ze erg strak om de hals heen.

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:24

Ben er niet kapot van, doe mij rhino maar!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:03

ik vind de service super!
Had 2 jaar geleden een nieuwe deken besteld, na2/3 maanden ging de binnenvoering vanaf de schoft scheuren,
opgebeld, kreeg meteen een nieuwe thuis,ze hoefde de oude niet eens te hebben!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:03

Saskia9 schreef:
ik vind de service super!
Had 2 jaar geleden een nieuwe deken besteld, na2/3 maanden ging de binnenvoering vanaf de schoft scheuren,
opgebeld, kreeg meteen een nieuwe thuis,ze hoefde de oude niet eens te hebben!

edit: ik kreeg er gratis extra belastieken bilriemen bij,en een grote zak met snoep,voor het paard Vork

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:23

Ja, hier eentje, ik heb een Tinker x Fries, die nu 3,5 jaar is. Hij staat sinds oktober met 3 andere Friezen in de wei, hij is de laagste in de rangorde. Er werd aan zijn manenkam geknabbeld, geen punt, maar het werd AFgeknaagd. Dus: deken. Nou hoeft hij voor mij helemaal geen deken, maar wel iets om zijn manen te beschermen (anti-bijt, alles geprobeerd, hielp niet). Dus toen ben ik uitgekomen op de IRISH TURNOUT met hals van 0 gram van BUCAS. Was een beetje een lengte/breedteprobleem, bijv: de lengte was goed, met de borstbreedte niet. Met een grotere (lees : langere maat zoals 195) had hij een soort bljurk aan, dus toen gekozen voor een 190 met bijbestelde borstverbreder. Dat is een stuk dat je er los tussen kan zetten. Helemaal geweldig. Geen schuurplekken, geen niks. Wat wil je nog meer weten over de BUCAS dekens? Zijn ze waterdicht, tsja, tot op zejkere hoogte, we hebben hier in het Noorden drie dagen ZEIKREGEN gehad, dan is de binnenkant niet meer gevoelsdroog, maar het paard wel. Ik heb de deken echter pas sinds een maand of twee-drie, dus van veroudering of slijtage kan ik je niets vertellen. Mij bevalt-ie in elk geval goed, en mijn paard staat 24/7 in de wei. Dat dek wordt wel bemodderd, maar dat drogt op, en door de beweging van je paard valt het er dan gewoon vanaf. Maar ik weet nl. niet onder welke onstandigheden jij je paard er op na houdt, en of deze ervaring vioor jou ergens op slaat ...?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:26

Mag ik nog en tip geven m.b.t. loslaten singels: hamertje,het inklikstuk even wat verder omslaan, en dan geen problemen meer (is dit begrijpelijk?) Ik bedoel: als de singels los gaat, dat heb je in negen van de tien gevallen gewoon niet, dat het kapot is, maar gewoon LOS. In het begin had ik bijv, dat steeds de voorste singel losging, ook al kruiste die ik onder dfe andere. Nogmaals, als je met aan hamer de aanklik iets schuiner slaat, tsja is wel even iets moeilijker dichtklik/draaien, maar dan is het opgelost.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:06

@terpentijn
ik ben vooral op zoek naar een dik, warm deken dat redelijk slijtvast is (zodat ik er dus lang plezier van kan hebben Knipoog )
paard staat op stal en mag enkele uren per dag op de piste lopen (spelen met andere paardjes) dus het moet een sterk en liefst wel waterdicht deken zijn (maar het is nu niet zo dat hij uren in de gietende regen staat)
de pasvorm en schuurplekken zijn bij mijn paardje meestal niet echt een probleem

allemaal bedankt voor de reacties Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:11

dit is de eerste deken dat er geen schuurplekken op haar schouder zitten ondanks dat er geen loop split inzit

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:35

terpentijn schreef:
Mag ik nog en tip geven m.b.t. loslaten singels: hamertje,het inklikstuk even wat verder omslaan, en dan geen problemen meer (is dit begrijpelijk?) Ik bedoel: als de singels los gaat, dat heb je in negen van de tien gevallen gewoon niet, dat het kapot is, maar gewoon LOS. In het begin had ik bijv, dat steeds de voorste singel losging, ook al kruiste die ik onder dfe andere. Nogmaals, als je met aan hamer de aanklik iets schuiner slaat, tsja is wel even iets moeilijker dichtklik/draaien, maar dan is het opgelost.

Goede tip. Je kan ook van die rubertjes kopen. Blijven ze ook beter dicht zitten.
Zou bij ons niet helpen. Bij ons gaan de singels ERAF, dus echt helemaal het stiksel los. Erg jammer.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:37

voor mij nooit geen bucas weer. wat een troep Bloos
zit voor geen meter Bloos
schoft open gehaald, paard heeft de witte plekken nog (na 1 dag op!) en met borstverbreder zat het helemaaaal nergens naar.
nee geen bucas meer voor mij

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:49

zo zie je maar weer wat een verschil er voor de paarden is

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:04

ik heb heel even een Bucas gehad,de deken is erg mooi maar was te smal op de borst voor mijn pony
en de rand aan de voorkant was al binnen 2 dagen los aan het gaan
nee, voor mijn pony nu een Rambo en Amigo dekens Knipoog

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:19

MENSEN DE BUCAS DEKENS ZIJN 50% KORTING BIJ PAARDENDROGIST!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 08:08

corina schreef:
MENSEN DE BUCAS DEKENS ZIJN 50% KORTING BIJ PAARDENDROGIST!!

Ik heb al een Outdoor Light besteld. Haha!

eva_dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:56

Ik heb er ook 1 voor de fries. Hij gaat netjes met z'n deken om om zo maar te zeggen. Het is niet een dier dat steeds de deken sloopt, en het gaat heel goed. De deken is goed waterdicht. En hij heeft er wel eens een schuurplekje van gehad, maar dat had ie ook van de pessoa deken die ze hiervoor had.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:04

Ik zit ook de twijfelen of ik de Bucas Turnout light zou kopen.. Mijn paard is smal op de borst en heeft een hoge schoft. Vallen de Bucas dekens ook goed op een paard met een hoge schoft?

Heb nu al meerdere dekens geprobeerd maar alles is te wijd bij de borst en schuurt doordat ze naar achter zakken..

angel2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:29

Ik heb ook een bucas turnout gehad, maar deze ging heel erg scheef leggen waardoor mijn paard aan een kant van zijn borstkast een kale plek kreeg.

De deken is wel supersterk en waterdicht!!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:59

Ik koop ook geen bucas meer. Mijn paard sloopt altijd die kussentjes er tussen uit bij de borstsluiting (binnen een dag meestal). En vind de pasvorm ook niet zo mooi.
Heb in ieder geval niet zo veel plezier van de deken (heb alleen de regendeken).