hoe voorkomen dat water bevriest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Re: hoe voorkomen dat water bevriest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:36

er 's avonds heet water op gooien(wat snel afkoelt door het koude water wat er nog in zit) bij ons is die de dag er na dan niet bevroren?

anoek03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:21

Annemeik schreef:
Ik heb altijd gehoord dat je een beetje zout of suiker door het water kon doen. Maar hoeveel weet ik eigenlijk niet.

Misschien helpt het ook wel door er iets drijvends in te doen, die houd het water in beweging?

suiker Knipoog het werkt wel geloofde het eerst neit maar toen ik het aan paar dagen geleden deed was het inderdaad niet bevroren terwijl de vijver en alles wel bevroren was;)

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:47

Door zout gaat het ijs meteen inderdaad breken en ontdooien. Maar of het nu zo verstandig is om dat in de waterbak van je paard te gooien? Tong uitsteken

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:38

Kunt beter suiker dan zout erin gooien(A). Als je er zout in gooit krijgt het paard alleen maar meer dorst Tong uitsteken

Ucorazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:21

wat suiker er in, of een bal... die houd ook het oppervlakte ijs-vrij

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:06

Mijn pony maakt er altijd zelf een gat in zodat hij weer kan drinken, ook (om langer uit te stellen) doen we warm water erbij.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:07

Ik vroeg mij ook gelijk af is suiker niet erg als je het elke keer in je water doet?

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:29

Ik heb ook gehoord dat je een bal in de bakken kunt leggen, moet je ntuurlijk wel een zware neme anders vliegt hij weg:p

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:11

Als je een bal erin wilt doen dan moet je wel een grote waterbak hebben, ik had em liggen in een bakkuip maar dan vroor ie ook nog in vast.
Er moet ook veel wind zijn om de bal in beweging te houden.

Warm water erin doen helpt om het te ontdooien, maar warm water koelt sneller af dan al koud water en dus bevriest het weer sneller.

Ik heb nu wat hooi onder de bak liggen zodat hij niet direct in contact staat met de grondvorst. Het helpt wel een beetje maar bij flinke vorst is hij gewoon bevroren.

Suiker en zout doe ik niet ijn het water, het lijkt me gewoon niet goed voor de paarden en ze kunnen zelf het ijs kapot maken.
Daarbij kom ik iedere dag 2x en dan haal ik het er gewoon uit.
Of maak het zelf stuk.