paard verkocht...na 5 weken terug nemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard verkocht...na 5 weken terug nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:03

Och ik denk dat dat wel meevalt. Elk paard kent truckjes. Als je mijn paard oneerlijk behandeld komt hij ook omhoog, maar dan is hij nog niet verpest. Ik denk dat die mensen te weinig ervaring met paarden en rijden hebben. TS weet wel een beetje hoe hij kan zijn, anders is ze niet zo zeker dat ze hem met een maandje rijden weer goed heeft. Kennelijk een paard met karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:07

Ik heb op een stal toch eens een paard dat alles sprong terug gekregen na 3 weken en die zat héél vies in de stop.
Paard had nog nooit gestop, nooit gesteigerd, echt heel gewillig paard. Maar die ging zo gruwelijk in de staak dat hij stond te wankelen op de benen...
En dan moet je ze aanpakken op een manier dat je helemaal niet wilt (en onnodig was geweest)
En dat paard liep daarna wel weer, maar nooit meer zo fijn gelopen als daarvoor.

Ander paard altijd alleen op de trailer te zetten
Toen zo dwars....oke het lukt na een poos wel weer.
Maar toch vaak dat je eens moest waarschuwen voordat ze het deed, niet meer zo vanzels sprekend.
Ook deed zij altijd happend haar bit in, daarna moest je voortaan altijd je vinger gebruiken.
(verder hadden die mensen gelukkig niet geprobeerd, gereden bedoel ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:16

Die van mij was ook altijd makkelijk te laden, afgelopen vrijdag zijn we 45 minuten bezig geweest, daarna met 4 man is het uiteindelijk gelukt en bij terugkeer ook met hulp.

Dat wordt dus weer oefenen en dat zal wellicht wel een paar keer met veel moeite gaan, gewoon zelfde trailer, zelfde chauffeur. Maar ja het zijn dieren en dieren kunnen soms onvoorspelbaar gedrag geven en dat is nou juist ook weer zo leuk als je weer een dalletje hebt overwonnen. Niet alles gaat van een leien dakje, bij mijn paard iig niet, althans vaak wel en dan ineens gewoon ineens weer niet..Maar het blijft leuk.

Kijk, mijn dieren blijven gewoon bij mij, anders had ik al jaren geleden een pracht anda gekocht, mijn droomwens, die gaat wel komen, maar dan moet er harder voor gewerkt worden, letterlijk en figuurlijk, want deze blijft nl. Je paard verkopen kan gewoon risico's geven, mijn paard bv is gewoon heel erg aan mij gehecht, was liefde op het eerste gezicht, ga ik hem verkopen, kan ik er vergif op innemen dat het problemen gaat geven en ja hij kan dan heel erg gemeen worden en heeft een inmens grote truckendoos, maar dat is relaterend aan omgang en gedrag van de ander. Sowieso denk ik wel eens dat mensen niet verwachten dat dieren niet vanzelfsprekend even van leven veranderen zonder slag of stoot, het is gewoon geen ding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:18

Maar het is toch wel een verschil imo of ik hem zelf een truucje heb geleerd of een ander hem dat leert en ik mag het weer op gaan knappen.
Daarvoor verkoop je je paard niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:19

Dan leer je dat weer af. Soms wordt er wel dramatisch over kleine dingetjes gedaan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:24

Als het kleine dingetjes zijn wel ja...

Maar een altijd fijn aan het been zijnde, op de pikken te rijden en altijd springend paard.
Dat dan zwaait met de staart naar je been, bij een tik bokt, maar verder nog niet reageert, bij nog een tik heel vuil bokt...das niet fijn.
Zit ophouding? was da? Dan maar handophouding...ow leuk, kun je de ruiter uit het zadel lichten... leuk

Die 15 meter voor een normale sprong gewoon totaal in de remmen gaat en als je drijft je hem alleen maar de lucht in drijft, zover dat je hem zelfs ff achteruit bij voelt stappen omdat hij anders om zou donderen.... leuk

Wordt je niet blij van....
Betreffende stal geeft dus ook geen paarden meer mee op proef....

En verkocht is verkocht...
Want dan zit je met hetzelfde...

Nu was dat paard eigenlijk een echte goedzak...dus nog redelijk "snel" weer op orde
maar je zou dan maar eens een paard hebben dat niet altijd zo meewerkend is....heb je een serieus probleempje

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:59

runningkawa schreef:
Als het kleine dingetjes zijn wel ja...

Maar een altijd fijn aan het been zijnde, op de pikken te rijden en altijd springend paard.
Dat dan zwaait met de staart naar je been, bij een tik bokt, maar verder nog niet reageert, bij nog een tik heel vuil bokt...das niet fijn.
Zit ophouding? was da? Dan maar handophouding...ow leuk, kun je de ruiter uit het zadel lichten... leuk

Die 15 meter voor een normale sprong gewoon totaal in de remmen gaat en als je drijft je hem alleen maar de lucht in drijft, zover dat je hem zelfs ff achteruit bij voelt stappen omdat hij anders om zou donderen.... leuk

Wordt je niet blij van....
Betreffende stal geeft dus ook geen paarden meer mee op proef....

En verkocht is verkocht...
Want dan zit je met hetzelfde...

Nu was dat paard eigenlijk een echte goedzak...dus nog redelijk "snel" weer op orde
maar je zou dan maar eens een paard hebben dat niet altijd zo meewerkend is....heb je een serieus probleempje

goh, wat komt me dat bekend voor, vandaar dat ik ook dat stukje (blad terug) had geschreven.....
Ik heb ook wel een paard terug gehad, en was niet blij met de onkunde van de mens.

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 22:38

dank je wel voor het medeleven allemaal..

ik heb dit topic geopend.. vooral omdat ik dus twijfelde.. anders heb je er niets aan.
mede door jullie meningen heb ik goed nagedacht.

wat me het meeste pijn deed is dat zij zeiden dat het een stom paard was en dat ze er niets mee konden.
ik heb het paard 4 jaar gehad, wedstrijden gereden, mee geweest op vakantie en naar buitenritten en te zwemmen geweest.

hij heeft voor de grap in de lessen mee gelopen, een meisje van acht heeft er wel eens mee gesprongen en hij was verre weg het vrolijkste paard van stal.

hij probeert alles uit.. vroeger wou hij niet op de trailer.. duurde een half uur en een huilend baasje.. maar door mijn doorzettingsvermogen is het wel gelukt hij stapt er zomaar op.

ik heb naar heel veel paarden gekeken op marktplaats.. maar bij alles dacht ik.. die loopt niet zo mooi als mijn vorige paard en die heeft niet zo'n leuke uitstraling als mijn vorige paard..

op een gegegeven moment had ik bijna het gevoel of had ik hem te goedkoop verkocht.

het meisje wat hem heeft gekocht was veel te lief voor hem en daar heeft hij gebruik van gemaakt.
hoe het klonk door de telefoon ook...
ze hadden hem anders verkocht als vervelend paard en als je met zo'n instelling een paard verkoopt.. dan weet je soms niet wat er mee gebeurd.

ik neem hem terug, wat erg moelijk is.. ik had tenslotte afscheid van hem genomen. ik krijg hem terug en we zullen zien hoe het komt.

misschien heeft mijn vriend een andere baan aan de andere kant (nou ja andere provincie) van nederland en dan gaan we verhuizen. en als ik dat bedenk.. neem ik liever hem mee, want met hem kan ik me goed redden.

en verder over de mensen die een geheel ander paard terug kregen.. daar ben ik niet bang voor.. het was echt een heel eerlijk meisje.

(verder stiekum trots.. dat ik er wel wat mee kan.. soms lijkt hij een allemans vriend...... maar dit is iets waar ik niet trots op wil zijn.)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:57

Hoe paarden met een mens omgaan, is persoonlijk.
Een paard wat graag even zijn baas uittest, zal inderdaad over een schuchter meisje heenwalsen. Maar dat zal hij bij jou (jollieflower) niet doen, hij kent je en weet dat hij daar niet mee weg zal komen.
Mocht je hem weer verkopen, dan is dit iets om rekening mee te houden. Dit paard heeft dus duidelijk een 'baas' nodig.

@RK: een paard in 5 weken rijtechnisch volledig verklöten lijkt me nog best lastig om te klaren.. maar een paard zijn rug in 5 weken blesseren is toch makkelijk te doen. Hebben jullie na thuiskomst van dat paard overwogen om het wat rust te geven? Dit soort protesten van een voordien goed doorreden en meewerkend paard, wijzen toch eigenlijk altijd op fysieke problemen... (al is het nu hoe dan ook, de koe in de kont kijken Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:03

Ik heb ook altijd gedacht dat dit onmogelijk was.
Zou ik eerst ook met een grote mond geroepen hebben.
Maar daar ben ik toen van terug gekomen...

Dit paard zijn rug was niets mis mee. Maar meisje had puur op de hand gereden Was ook totaal niet consequent, been zat ze maar wat mee te stampen zonder dat ze imo wist wat ze deed. (wat ik al zei toen ze voor het eerst kwam, heb toen al gezegt dat het mis zou gaan. ben zelfs op een gegeven moment aangelopen omdat ik het niet kon zien...)
Ze had samen met de ouders wel een grote bek dat ze goed was. Maar ze kon gewoon niet rijden.
Maar met flink wat flappen zwaaien dan mag je veel....mag je ineens een goed en duur paard rijden
Paard was gewoon niet gek.
Die had uitgevonden dat hij gewoon kon doen waar hij zin in had.
En toen ik hem ff vertelde dat luilekkerland voorbij was wilde hij mij ff laten weten dat hij zijn vakantie nog niet over vond....

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:41

mijn paard komt morgen weer terug.. we zullen zien..

gister al geen oog dichtgedaan.. zal vanacht nog wel erger worden. hij komt mooi voor de vkantie terug, dus kan ik er mooi mee bezig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:02

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ik vind het wel heel lief van je ten opzichte van het dier dat je hem terug neemt..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:13

ik denk dat je een verstandige keus gemaakt hebt, je wilt je paard hierna dus niet verkopen?

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:14

ik weet het nog niet lotjj92.

mijn plan is.. ik hou hem een half jaar en denk er dan heeeeel goed over na wat het beste voor ons is..

zijn nogal wat veranderingen op komst.. en dan het gedoe van het paard verkopen en misschien een ander paard.. best wel heftig vind ik persoonlijk.

box waar hij in stond is al bezet.. was nog 1 box leeg.. maar die is vandaag vol geraakt..

mijn paard komt morgen terug.. een box met stro wordt nou leeggemaakt (schrok me rot toen ik het andere paard zag.. emotioneel nog niet zo sterk hiero)

maar nou komt hij in de grootste box van stal. naast het paard wat ik rij voor iemand anders.. dus ben weer blij.

dank je wel voor jullie complimentjes.. doet me weer goed

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:24

Respect voor je beslissing!! Lijkt me moeilijk om een paard waar je emotioneel al afscheid van hebt genomen weer terug te nemen maar ik denk dat je uiteindelijk voor zowel jezelf als voor het paard de juiste beslissing hebt genomen.
Hou je ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen??

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 10:14

inderdaad... dat emotionele afscheid..

ik ben erg goed in het afscheid.. zelf heb ik een pony en een paard gehad... maar veel paarden gereden die dan weer verkocht werden..... allemaal afscheid genomen en niet veel last van gehad.

van mijn pony had ik gehoord dat het goed ging en klaar is kees. die staat lekker op texel en maakt buitenritten.

en dit paard ja.. hij komt weer terug.. we zullen zien..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:18

Je schreef ergens dat je een 2,5 jarige op het oog had om te kopen...
Nou, dan kan je in de tussentijd toch nog gewoon even genieten van je teruggekomen paard. Het heeft gewoon zo moeten zijn. Zeker nu je ook nog zo'n gusntige box toegewezen hebt gekregen.

Komend voorjaar kan je altijd nog zien of je dit paard nog wel wilt verkopen, en misschien komt er wel iemand langs die wél helemaal bij hem past... Dingen gebeuren niet zonder reden.
Het gaat allemaal goedkomen, let maar op!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:50

Ik heb niet alles gelezen, maar wat mij meteen opvalt is dat ze vrij snel bellen over wat voor een zadel jij hebt.
Kan het naast rijtechnisch of niet klikken niet gewoon zijn dat dit mensen zijn met minder zadel-kennis en het paard dus gewoon in protest komt omdat hij ineens een zadel op zijn rug krijgt dat niet goed zit?
Dan hoeft het paard daar niet weg, maar dan moeten die mensen een ander zadel aanschaffen voor het paard! (helaas komt het te vaak voor dat een paard voor rotbok wordt uitgemaakt, terwijl ze niks meer doen dan pijn uiten)

Edit: Maar ik lees net dat ie alweer terug komt. Succes ermee!

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:01

@ dees inderdaad. het 2,5 jarige paard staat waar mijn paard nou ook weer komt te staan. als er niemand voor dat paard komt. dan wordt hij gecastreerd en waarschijnlijk mag ik hem dan beleren samen met de eigenaresse... genoeg tijd om er over na te denken.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:44

En is je paard al terug? Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:58

jollyflower schreef:
ik weet het nog niet lotjj92.

mijn plan is.. ik hou hem een half jaar en denk er dan heeeeel goed over na wat het beste voor ons is..

zijn nogal wat veranderingen op komst.. en dan het gedoe van het paard verkopen en misschien een ander paard.. best wel heftig vind ik persoonlijk.

box waar hij in stond is al bezet.. was nog 1 box leeg.. maar die is vandaag vol geraakt..

mijn paard komt morgen terug.. een box met stro wordt nou leeggemaakt (schrok me rot toen ik het andere paard zag.. emotioneel nog niet zo sterk hiero)

maar nou komt hij in de grootste box van stal. naast het paard wat ik rij voor iemand anders.. dus ben weer blij.

dank je wel voor jullie complimentjes.. doet me weer goed

wat was eigenlijk je reden om hem te verkopen? want als het toch enorm goed klikt waarom zou je hem dan nog wegdoen.

een klik heb je niet zomaar met een paard, en een goed paard heb je ook niet zomaar of het kost enorm veel geld. een paard heeft altijd wel iets dat je tegenvalt. het is gewoon heel moeilijk om het juiste paard te kopen dat ook nog bij je past!

zou er goed over nadenken, misschien hoort ie wel bij je Knipoog

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 00:24

nou.. hij is weer terug hoor.. voelde net of wat hij niet weggeweest..

hij is wat witter (schimmel) heeft wat langere manen en zijn dikke buik komt er wat meer uit omdat zijn spieren wat weg waren.

ik weet niet of hij mij herkende (zijn grootste hobby is eten en met zijn vrienden spelen) maar hij hinnikte wel naar het paard wat naast hem stond.

@lottjj92: de reden dat ik hem verkocht was dat ik weer een 2,5 jarig paard wou hebben of een onbeleerd paard. ik vind wedsrtijden wel leuk. maar ben altijd zo zenuwachting..

het beleren vind ik prachtig vooral de relatie mens paard (je moet elkaar toch maar even vertrouwen)

we zullen zien hoe het komt. hij is vandaag gelijk ingeent (ja zielughhh.. maar dat moest voor 4 januari en de da was er om een ander paard te keuren) dus nog niet gereden vandaag. wel ff losgelaten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:48

ik denk niet meer dat we nog een update krijgen in dit topic. Ik zag TS namelijk niet in de banlijst staan met een permanente ban wegens SA. dit account dus...
Jammer, ik had graag willen weten hoe het verhaal was afgelopen en hoe je het had opgelost...
En ik denk de andere mensen die met de TS hebben meegedacht ook wel...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:11

Liezel1 schreef:
ik denk niet meer dat we nog een update krijgen in dit topic. Ik zag TS namelijk niet in de banlijst staan met een permanente ban wegens SA. dit account dus...
Jammer, ik had graag willen weten hoe het verhaal was afgelopen en hoe je het had opgelost...

Wat is dat nou voor raar bericht.. ze heeft vannacht nog een update gegeven.
Zou idd wel heel jammer zijn als we niet volgende week ofzo nog een updateje kunnen lezen, want we duimen toch wel voor de goede afloop!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:10

Liezel1 schreef:

Mag ik vragen wat dit inhoudt?
Ze heeft maar een paar reacties gegeven, en ik zag daar geen rare tussen staan.

Jammer, want ik was ook benieuwd naar de afloop, nu ze net d'r paard weer terug heeft