had me thermolaarzen aangetrokken (met rijden dus de laatste keer !!)
rijd een pony die nog niet superlang onder het zadel loopt en nogal eens wil schrikken, hij wou niet door de plas, ik wel dus ik tikte met de zweep op zijn schouder en sprong midden in de plas en toen maakte hij nogal rare sprongen omdat hij water toch koud vond
, maargoedgewoon blijven zitten maar wel met me voet helemaal in de beugel zegmaar achter het blokje dus kon NIET meer terug.
Afstappen gaat dan ook niet en als je knollie dan ook nog schrikt als je je voet gewoon wilt doen had ik echt geluk dat me voet toen wel los schoot!
(thermolaarzen dus niet handig voor te rijden )
Heb het zelf 1 keer gezien, en dat vond ik al eng. Een meisje reed gewoon met cap en normale rijlaarzen aan op een pony van ca. 1 meter. Ze viel eraf, en bleef hangen. Gelukkig was de pony klein, waardoor ze makkelijk op de grond bleef liggen. Wel ging de pony lopen, en werd ze een stukje meegesleept. Moet goed pijn gedaan hebben, want ze jammerde ervan... Echt heel eng vond ik dat. Zelf kijk ik er altijd dan ook erg voor uit, dat ik niet te ver in de beugels ga met mijn voeten.
En ik had gewone normale stijfbeugels en gewone paardrijdlaarzen