wanneer officieel eigenaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Re: wanneer officieel eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 13:56

nickyu schreef:
Citaat:
Voer zit inderdaad bij stalling, maar geen merriebrok maar gewoon standaardbrok, en het veulen trok erg veel van de moeder waardoor ze meer bijgevoerd moest krijgen. ( 4 kilo pavo lac, kleine baal hooi per dag/ of 2 plakken kuilvoer, 2 volle emmers ( van mayo van de frituur ) pulp en een emmer zemelen )

sorrie hoor ..maar dit kan je toch bijna van te voren wel op je vingers natellen ?
zogende veulens vragen nu eenmaal erg veel van een moeder

weet wel dat ALS ik n merrie had met verkocht veulen dat deze NOOIT
op deze manier bij een ander zal komen te staan
daarbij is 4 maanden toch wel een minimum

maar okee dat is een ander verhaal

ken jullie geen van beide maar
zogende merries hebben nu eenmaal GOED en DEGELIJK en VEEL voer NODIG
en dan bedoel ik geen pulp .. een kleine bal hooi per dag is nu ook niet zo enorm veel
dat eet mijn jonge paard van ondertussen ruim 4 jaar ook (meer zelfs)
en hij krijgt 3 kg merrie brok ivm enorme groei en dat heeft die gewoon nodig
helaas doet die het niet op een kilotje basis brok ..
en nee het is een ruin dus die hoeft daarvan geen veulen te voeden

nee sorrie meis maar dat had je van te voren kunnen weten

Dit was ook niet het probleem, maar wat wil je hiermee zeggen dan?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 13:57

sandr0 schreef:
pasdedeux schreef:
Dat is een heel ander verhaal. Altijd moeilijk bij 2 partijen te weten wie de waarheid spreekt. Maar als je een paard koopt moet je die betalen. Wordt het paard niet geheel betaald heeft de verkoper inderdaad het recht om het paard terugtevorderen. Wel moet dan het kleine bedrag retour.

Waarom m0oet t kleine bedrag retour? Je houdt t veulen voor haar vast en maakt dus onkosten( voer, stalling e.d) . Dat kleine bedrag betaald dan dus die onkosten. Als je m niet voor haar vast had gehouden had je m al aan iemand anders kunnen verkopen en dus geen onkosten aan t veulen meer gehad.

In mijn geval had ik dus de merrie en veulen staan, op mijn kosten. Dus ik heb afgelopen 3 maanden alles voor veulen en merrie betaald.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:00

twinducklin schreef:
Ik vind het erg dat iemand internet gaat gebruiken om iemand in een slecht daglicht te stellen.

Iedereen die me kent weet dat ik altijd alles netjes betaal.
Alles staat netjes in het contract, daar heb ik me aan gehouden.
Ik ga dit verder niet uitvechten via internet, ik stelde een vraag en dit is erg offtopic.

Voer zit inderdaad bij stalling, maar geen merriebrok maar gewoon standaardbrok, en het veulen trok erg veel van de moeder waardoor ze meer bijgevoerd moest krijgen. ( 4 kilo pavo lac, kleine baal hooi per dag/ of 2 plakken kuilvoer, 2 volle emmers ( van mayo van de frituur ) pulp en een emmer zemelen )
Maargoed hoop dat mijn vraag verder duidelijk is en het topic kan open blijven. Voor mensen die het verhaal aan 2 kanten willen horen en bewijs willen zien kunnen me pm'en.

dat had je volgens eigen zeggen / schrijve ook afgesproken
JIJ valt zelf over het feit dat paard meer moest eten dan dat je begroot had , ben jij die ik qoute ..klinkt als dat je je verkeken had op de kosten

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:17

Ik heb je even een pm gestuurd. Omdat dit weer niet over mijn vraag gaat, dus beetje offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:05

Ik denk dat ik hier maar even een slot ga zetten Lachen Men gaat toch door over de kwestie wie er gelijk heeft en wie niet. Ondanks dat verzocht is om dat tussen de betrokken personen te laten. Ik denk niet dat dit topic nog terug ontopic zal gaan over het onderwerp. Waar / wanneer / hoe kan je zien wie de eigenaar is.

Slotje dus Lachen