Wele merken + type auto geschikt voor trailertrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Wele merken + type auto geschikt voor trailertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:13

Citaat:
Wat mij vooral zo verbaasd; als iemand met paarden meent een goede auto te moeten kopen voor zijn hobby... dan vergeet men alle andere gebruik van de auto mee te nemen in zijn overweging. Het enige wat nog telt is 'kan de auto het trekken'.
Niet: is de auto zijn geld economisch waard, vind ik het prettig rijden, hoe kan ik het praktisch parkeren bij de supermarkt, hoe is het verbruik... enzovoorts.
En vervolgens wordt veelal meer geld voor de jeepachtige neergelegd dan ze zouden moeten betalen voor een op brandstof, km-stand en gewichten vergelijkbare luxe wagen.

Mee eens. Daarom denk ik dat ik er voor mezelf uit ben en dan wordt het een Ford Mondeo station.
Die zal genoeg zijn voor 1 paard (fjord/haf) en heeft een hoop ruimte.
Echter denk ik dat TS 2 paarden wil vervoeren...denk dat je dan toch aan iets anders moet gaan denken.

Morgen weer solliciteren.......en dan zullen we zien of die Mondeo wat dichterbij komt.

maarre .... de landrover is nog steeds een grote wens hoor Tong uitsteken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:59

wij rijden al jaren in Mercedes, loeisterke auto's. Hebben ons nog nooit laten staan. Zowel met trailer als voor lange afstanden is deze auto erg prettig om in te rijden.

hoefsmidlj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:26

Haha! Ik rij met een hyundai H200 met 2,5 crdi moter(140 pk ) en die mag 2000 kg trekken en is ook nog luxe. Rijd +/- 1 op 12 zonder en 1 op 9 met twee paardstrailer. Groeten

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:08

suzuki vitara Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:30

CarolineP schreef:
Wij trekken een 1 3/4 trailer ( Sluis) met een Renault Scenic. ( En een paard erin Haha! ).

Het voordeel is, dat het een "gewone" auto is. En geen zuipschuit!

Wij doen dit ook met deze combinatie en dit bevalt zeer goed. Ook erg tevreden over het gebruik van de auto!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:47

Meldt zich: mijn feroza (97) trekt mijn sluis 1 3/4 trailer.
Gaat prima, maar houdt niet over. Vooral als je op de snelweg rijdt, en de weg glooit een beetje.
Maar ik kan op dit moment geen geld vinden, voor een robuustere auto.

Verder wegligging, verbruik (gas) zijn allemaal goed te doen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:07

Een Daihatsu Ferroza mag geen 2 paards trailer trekken; een Rocky wel.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:17

Ik ben aan het kijken naar een vrachtwagentje op b rijbewijs..een oldtimer dan hoef ik geen wegenbelasting te betalen en kost iets van 70 euro per jaar verzekering. Hoef je geen grotere en zwaardere auto te rijden voor altijd. HEt vrachtwagentje pak je wanneer je hem nodig hebt en verder staat hij goedkoop thuis. Als je een diesel kiest is het ook niet te duur. Op gas heb ik die nog nooit gezien. Dan kan ik mijn Cinquento blijven rijden voor gewoon vervoer lekker goedkoop en drinkt weinig benzine. Ik ben nu zelf rustig op marktplaats aan het rondkijken of ik iets kan vinden en hoef ook geen aparte trailer te kopen. Mijn paardje is nog niet ingereden dus geen haast met een vrachtwagentje kopen maar als ik een leuke en redelijk geprijste oldtimer vrachtwagen zie haak ik denk ik wel aan nu al. Kan ik nog even nakijken of er nog iets aan moet gebeuren en kan mijn pa er aan klussen aha.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:30

Dees schreef:
Wat mij vooral zo verbaasd; als iemand met paarden meent een goede auto te moeten kopen voor zijn hobby... dan vergeet men alle andere gebruik van de auto mee te nemen in zijn overweging. Het enige wat nog telt is 'kan de auto het trekken'.
Niet: is de auto zijn geld economisch waard, vind ik het prettig rijden, hoe kan ik het praktisch parkeren bij de supermarkt, hoe is het verbruik... enzovoorts.
En vervolgens wordt veelal meer geld voor de jeepachtige neergelegd dan ze zouden moeten betalen voor een op brandstof, km-stand en gewichten vergelijkbare luxe wagen.

In mijn geval, ik heb wekelijks, zo niet 2x per week de trailer achter mijn auto hangen. Maar dat is nog steeds geen 10% van mijn totale autogebruik. Dus waarom zou ik de trekkwalificaties als belangrijkste eigenschap zien van de te kopen auto?

Helemaal mee eens!! Lachen

Ik rij veel km zonder trailer, gemiddeld 1x per week met trailer. Ik wil als ik zonder trailer rij graag comfortabel rijden. Trouwens met trailer wil ik ook graag comfortabel rijden. Haha! Daarom gekozen voor een Ford Mondeo 2 liter. Die trekt mijn 1,5 prds trailer makkelijk en hij rijdt erg comfortabel. En relatief zuinig, iets van 1 op 12 gemiddeld (in file minder zuinig, op snelweg zuiniger). Heb een tijdje met een Feroza gereden, trekt prima, leuk om in te rijden maar ik vond het erg oncomfortabel. Om nog maar te zwijgen van wat dat ding zuipt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:59

een Fiat Multipla JTD, mag 1300 trekken in NL, trekt met gemak 1500, verbruik 1 op 15 zonder trailer, 1 op 12 met trailer

Frontera: je kent de problemen die ik ermee gehad heb en eerlijk gezegd vind ik de Multiplaag beter trekken dan de Frontera......

Ik heb nu toevallig een beetje rottig exemplaar, maar mijn vorige Plaag was geweldig!
Hij is ook aardig in wegenbelansting (63 euro p.m. op grijs kenteken) en erg comfortabel, ik zit heerlijk in mijn Italian Hummer!

Mijn stalgenoten hebben een Mercedes ML, staan even vaak bij de garage als ik, alleen wordt die van hun dan gewassen door de garage en de mijne niet....... Cool

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:29

Ik moet nog maar zien wat ik ga doen straks....we hebben 6 autoos hier maar geen auto die trekt. Mijn vriend is zn Alfa Romeo fan en hebben ene paar oldtimers en een gewone auto. Hij wil mij ook nog omhebben maar ja..ik vind mijn fiat cinq ook nog wel goed ahaha. Alleen straks met mijn paardje moet ik toch iets...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:34

Wij hebben de Suzuki Vitara JLX en die trekt makkelijk een 1.5 paard trailer.
Ook hebben we de mercedes E-klasse 270, die kan het ook trekken, maar die gebruiken we niet daarvoor. Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:38

wij rijden met een ford mondeo i een wat ouder die mag 1500 trekken mar de nieuwere mogen 1800 trekken ruim genoeg voor 1 paard. wij rijden er mee met een 2 paards trailer met meestal 1 paard erin en soms nog een pony erbij. trekt hij makkelijk hij rijd ong 1/8 met een trailer erachter

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:40

yousra schreef:
Wij hebben de Suzuki Vitara JLX en die trekt makkelijk een 1.5 paard trailer.
Ook hebben we de mercedes E-klasse 270, die kan het ook trekken, maar die gebruiken we niet daarvoor. Knipoog

Dat vind ik dus vreemd. heb je een beest van een trekauto, ga je met zo'n wanna-bee ding je paard versjouwen. Als jij ooit brokken krijgt met die Vitara-met-paard, sla je jezelf voor je kop dat je de Mercedes niet bij had.............

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:47

ik heb een ford modeo station op benzine die mag 1500 trekken dat gaat prima met mijn tweepaards met een paard er in,als ik met twee paarden weg ga word het lastig maar ik heb ook een nissan patrol 2.8 TD dan is het geen probleem,maar voor hetcomford rijdt ik liever ,et mijn ford.

gr martijn

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:00

met mijn corsa (overigens zonder trekhaak) kom ik natuurlijk niet ver met trailer....
vandaar dat ik de Volvo V70 van mijn vriendje, die auto heeft wel een trekhaak Lovers meeneem. die rijdt erg goed met een 1 1/2 paards trailer. maar die auto is sowieso al duur en met trailer verbruikt hij nog meer. niet echt handig dus.

de landrover van mijn vader blijft een droom.... hoewel ik die in situaties prima mag lenen!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:28

driebergen schreef:
met mijn corsa (overigens zonder trekhaak) kom ik natuurlijk niet ver met trailer....

Die trailer is geen enkel probleem, alleen dat paard erin............. Duivel

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:30

wij kunnen helaas alleen een 1 paard trekken.
we hebben een opel astra station 1.6 diesel

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:50

driebergen schreef:
vandaar dat ik de Volvo V70 van mijn vriendje, die auto heeft wel een trekhaak Lovers meeneem. die rijdt erg goed met een 1 1/2 paards trailer. maar die auto is sowieso al duur en met trailer verbruikt hij nog meer. niet echt handig dus.

de landrover van mijn vader blijft een droom.... hoewel ik die in situaties prima mag lenen!!!

Hihi, je vader betaalt zeker de kosten van het rijden met de LARO - want als er één auto duur is om op de weg te houden... dan is het de Landrover wel Haha!

De V70 is een prima zuinige wagen, tenminste, als je de diesel-motor erin hebt liggen. Een heel stuk voordeliger dan Landrovers (zeker per km!). Ik denk zelfs dat in zijn klasse, de V70 een van de voordeligste auto's is in brandstofverbruik, onderhoud én afschrijvingen.

Maar goed, beide autos zijn duurder om op de weg te houden dan een Corsa.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:00

Komt mijn vriendin bij een trailerboer met haar Suzuki Alto.....bekijkt een paar trailers, zegt die gast:"maar mevrouw, uw auto kan geen trailer trekken hoor..." Zegt ze:"dat weet ik meneer, ik heb geen trekhaak...." Vork

Afijn, mijn Kia Sportage is nog steeds niet verkocht, even een beetje reclame maken! Ikzelf wil weer een Ford mondeo 2.0, fijne auto, niet te gek duur en dan het liefst een Ghia!

De Kia is echt wel een leuke auto en kan goed trekken, alleen is rijden op de snelweg geen lolletje als je zonder trailer rijdt.... op een of andere manier lijkt de tank wel lek dan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:02

Dees schreef:
driebergen schreef:

Hihi, je vader betaalt zeker de kosten van het rijden met de LARO - want als er één auto duur is om op de weg te houden... dan is het de Landrover wel Haha!

De V70 is een prima zuinige wagen, tenminste, als je de diesel-motor erin hebt liggen. Een heel stuk voordeliger dan Landrovers (zeker per km!). Ik denk zelfs dat in zijn klasse, de V70 een van de voordeligste auto's is in brandstofverbruik, onderhoud én afschrijvingen.

Maar goed, beide autos zijn duurder om op de weg te houden dan een Corsa.

Ik durf rustig de vergelijking aan; mijn Land Rovers zijn goedkoper dan jouw V70, ben ik heel zeker van. Al was het maar dat ik geen wegenbelasting betaal Duivel

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:08

MMm het zou dus verstandig zijn om een landrover of iets te zoeken die wel makkelijk een 2 paards trekt maar dan wel een oldtimer? Zijn die er en wat zijn dat voor een prijzen? Want ik zal er straks ook aan moeten geloven dat er iets moet komen om met mijn paardje op pad t ekunnen en ook met iemand op stal erbij...dus tja...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:55

ikke schreef:
Ik durf rustig de vergelijking aan; mijn Land Rovers zijn goedkoper dan jouw V70, ben ik heel zeker van. Al was het maar dat ik geen wegenbelasting betaal Duivel

Hihi en dan vergeet je nog het gegeven dat a-technische ik met zo'n klassieke auto waarschijnlijk om de 2 weken in de garage zou staan omdat ik nog niet in staat ben ook maar een ruitenwisser te verwisselen Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:21

Kostolany schreef:
MMm het zou dus verstandig zijn om een landrover of iets te zoeken die wel makkelijk een 2 paards trekt maar dan wel een oldtimer? Zijn die er en wat zijn dat voor een prijzen? Want ik zal er straks ook aan moeten geloven dat er iets moet komen om met mijn paardje op pad t ekunnen en ook met iemand op stal erbij...dus tja...

Kan en wil je sleutelen aan een auto? Zo niet, forget Land Rover.
Ik kan mijn Land Rovers goedkoop rijden omdat ik:
a) weet welke onderdelen ik waar haal (import)
b) me de noodzakelijke kennis en kunde heb eigen gemaakt voor onderhoud en restauratie
c) ik lid ben van een Land Roverclub voor die gevallen waarin ik het niet meer weet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:26

omdat ik op diesel overgegaan ben heb ik mijn benzine auto ingeruild. dit was een KIA sportage (oude model) deze mag 1800 kg trekken. Het nieuwe model mag maar 1600 kg trekken. Hij reed 1 op 13