rijden met een bril, drama!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Re: rijden met een bril, drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:44

Biertabje schreef:
oh maar die is ook wel mooi! maar sluit die ook bij aan bij de ogen(aan de zijkant)? maar dat houdt je altijd wel beetje met ene bril wat eigenlijk als zonnebril/sportbril dient... dat het iets groter is Bloos

sjolvir: ja dat is wel vaker zo ja... maar nu ik deze bril heb, kan ik niet meer zonder. 80cm moet nog wel lukken, maar fijn is het niet. ik moet wel over 1.35m heen. dus dat is wel wat anders Haha!

Nope. sluit niet aan bij de ogen. Jij bedoelt echt meer van die wielrennersbrillen dus? Die hebben ze ook, maar volgensmij niet op sterkte Vork Dit zijn de sport zonnebrillen; http://oakley.com/sport_performance (mwoaaaah, die Racing Jacket!)

Kom er net achter dat ik een herenmontuur heb Clown

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:23

nee, die ik op de vorige pagina heb geplaatst, is een zonnebril/sportbril, die sloot bij mij wel aan!! ik durf niet met zon achtelijk ding op paard te zitten hoor Tong uitsteken
ik vind die van jou ook wel leuk! maar als jij zegt dat ie niet aansluit heb ik daar niet zoveel aan

SamBal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:25

Ja idd een sportbril is misschien wel een goed idee. En het is toch een beetje raar dat je geen lenzen kan hebben. Misschien moet je een andere soort kiezen, sommige mensen zien beter met zachte lenzen, andere met harde lenzen.
Heb je al weleens nachtlenzen geprobeert? Dat is natuurlijk ook ideaaal.
Er moet in ieder geval wel een oplossing zijn, en misschien heeft een ander opticien er wel meer verstand van..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:32

Ik vind het alleen erg irritant waneer ik zweet en me neus "glad" wordt Haha.. dan moet ik hem steeds terug duwen en dat ziet e rin n proef niet echt mooi uit!! En is ook irritant als je druk in je training zit!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 15:46

JustBeatIt schreef:
Ja idd een sportbril is misschien wel een goed idee. En het is toch een beetje raar dat je geen lenzen kan hebben. Misschien moet je een andere soort kiezen, sommige mensen zien beter met zachte lenzen, andere met harde lenzen.
Heb je al weleens nachtlenzen geprobeert? Dat is natuurlijk ook ideaaal.
Er moet in ieder geval wel een oplossing zijn, en misschien heeft een ander opticien er wel meer verstand van..

ja dat is misschien ook wel zo, ik heb zachte lenzen geprobeerd (maandlenzen) daarna daglens en 2 weeks lenzen (die waren ook zacht, alleen dan soft(er) en die zaten een stuk beter )
maja ik heb het ook geprobeerd omdat ik het gewoon eens wilde zien of het wat voor mij was. en moet wel eerlijk zeggen dat ik me zat te irriteren aan dat in en uit doen, en heb toch een iets meer brillenhoofd ben ik bang Bloos dat neemt natuurlijk niet weg dat ik op zich lenzen ook goed moet kunnen dragen Lachen

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:37

Ik heb ook een bril en rijd gewoon zonder problemen eigenlijk!
Lenzen zou misschien een oplossing kunnen zijn, maarja dan moet je dat wel fijn vinden..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:22

me to brildragend

ik vind het ook een Drama! Huilen
Elke keer zakt me bril af tijdens het Rijden( hij zit anders wel goed strak ofzo Clown ). En ik heb tijdens het rijden geen tijd om even me bril goed te doen ivm het een sterk paard is en we hem nog aan het beleren zijn. Vind ook het erg vervelend als je '' kapot'' ben dat dan je brilbeslaat Clown
Dus ik ga waarscheinlijk gewoon zo'n sport ding kopen wat je aan de pootjes moet doen en dan acher je hoofd(elastiek zeg maar Clown )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:47

Ik draag ook een bril en dat gaat opzich goed. Alleen dat beslaan idd Tong uitsteken
Ik vind het vervelender dat wanneer ik een paard aan het wassen ben dat mijn hele bril dan vol zeep- en waterspetters zit Lachen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:32

nou ben vanavond weer even geweest... de service sprak me wel aan! heel veel sportbrillen konden niet eens met mijn sterkte Bloos! (-3 ofzo)
want mijn ogen staan slechts 64mm van elkaar af... en omdat er dan meer glas nodig is, krijg je dus een jampotglas idee Haha! dus het kon wel, maar dat zag ik echt niet zitten! Bloos! hij raadde het dan ook af.
heb nu wel een andere sportbril, iets kleiner en dat kon wel en het glas viel dan mooi binnen het montuur, dus dan zie je het ook niet zo erg! vanavond meteen even mijn ogen opgemeten, klein verschil met wat ik nu draag, morgen vroeg weer meten (ivm mijn suikerziekte) kost me wel klauwen vol met geld Bloos aangezien ik mijn andere bril dan ook moet 'vernieuwen'

maja je doet er ook weer jaren mee
en lenzen kostte mij ook al bijna 300 euro per jaar

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:27

Heino schreef:
Ik vind het vervelender dat wanneer ik een paard aan het wassen ben dat mijn hele bril dan vol zeep- en waterspetters zit Lachen

ja dat is inderdaad wel een nadeel.. maar voor de rest gaat paarden en een bril bij mij goed samen!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:36

ik heb nog nooit ergens problemen mee gehad, af en toe eens wat regen of dat ie scheef stata na een val maar vrdr nooit.., met lenzen lijkt mij juist irritant voornamelijk met een stofferige bak ..,
geef mij maar mijn bril

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:37

Ik heb ook een bril en draag deze regelmatig. Maar toch draag ik vaker lenzen, zo ook met paardrijden. Misschien kun je nachtlenzen proberen?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:27

Ik heb lenzen, diabetes en een hekel aan mijn bril, die andere mensen overigens erg leuk vinden staan. Het kan zo zijn dat je "waziger" gaat zien als je vaak hogere bloedsuikers hebt (men heeft mij ooit verteld dat het dan minder verstandig is om op dat moment je ogen te laten testen voor een bril of lenzen.... ik weet niet of dat ondertussen achterhaald is). Mijn stelletje lenzen wat ik 4 jaar (!) heb gehad, heb ik afgelopen week vervangen. Ik heb het juist met mijn bril dat ik dan minder scherp zie, althans in het begin. Lenzen kijken gewoon veel "scherper", beslaan niet, van stofjes heb ik met de harde lenzen ook geen last. Met de zachte die ik vroeger had, had ik dat wel. Daar had ik ook snel last van eiwit aanslag, dat voelde ik ook aardig!
Maar, succes met je keuze!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 02:22

dankje!

ik heb nu ook 2 metingen gedaan ivm mijn suiker. ik zag met verschillende lenzen minder scherp dan met mijn bril die ik nu heb, terwijl mijn scherpte minimaal slechter is gewordenen moet toch zeggen dat ik wel een brillen hoofd heb Haha!
ik heb vanmorgen 2 brillen besteld Ja en ben erg benieuwd naar de sportbril!

brandysamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:54

Biertabje schreef:
ik ben brildragend en word er langzaam aan beetje gek van! zodra ik het parcours in kom, krijg ik traanogen en zie ik de afstand steeds minder. ik heb lezen geprobeerd, maar ik zie net niet scherp genoeg Bloos
nu dacht ik aan een sportbril ofzo op sterkte?! zou dat kunnen?!
heeft iemand hier ervaring mee?! zou je een bril kunnen kopen en dan eventueel bij een zaak er glazen in laten zetten?!

Je heb ook lenzen met een cilinder erin, dan zie je scherp!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:41

Ik ken genoeg mensen die wel gewoon met een bril rijden ..
Nu heeft een vriendin van mij lenzen alleen krijgt echt rode ogen ervan..
ik weet niet of je een sportbril hebt ?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:44

Ik heb ook een bril en vind dat erg vervelend bij het rijden. Als het koud is beslaat hij altijd. En ook wordt hij snel vuil. En een bril vind ik zowiezo erg vervelend. Ooit laat ik mijn ogen laseren Vork.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 13:43

brandy: ik kan niet eens zonder cylinder, maar ik vond het vervelend dat de cylinder dan mee bewoog. lenzen ligt mij gewoon niet Lachen
ik heb het geprobeerd, en misschien wel niet goed oid?! maar heb besloten een bril te houden. overal zitten voor- en nadelen aan...en daar moeten we het dan maar mee doen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:33

Ik heb vroeger ook altijd met een bril paardgereden. Maar sinds ik nu zo;n 5 jaar lenzen heb wil ik echt niks anders meer.

De eerste 2.5 jaar had ik harde lenzen dat was niet zo'n succes aangezien je echt alles voelt wat er onder gaat zitten. Maar nu ik zachte lenzen heb echt ideaal! Die lenzen voel je echt nooit zitten en je kan er gewoon alles mee doen zonder rekening te hoeven houden met zand, stof etc.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:31

het zou wel moeten kunnen|!
lenzen zijn ook wel fijn met rijden(ben zelf ook brildragende maar als ik concours heb dan heb ik vaak daglenzen in vind ik moooier Clown )

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:45

Ik heb zelf zachte lenzen, super fijn! Is wel duurder dan harde lenzen, maar is heel prettig en vooral met stof.
Bij zachte lenzen kan er geen stof achter de lens komen en bij een harde lens wel.
Het bevalt mij prima, maar het is zowizo verstandig om je ogen jáárlijks te laten controleren. Ik ben het nu dan verplicht om, om het half jaar te gaan vanwege de lenzen.
Ik zou het gewoon eens proberen. Je hebt toch eerst 3 of 6 proefweken... Lachen
Nou, succes ermee allemaal!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:47

Ohhhh rijden met een bril is vréselijk inderdaad! Heb het 2x gedaan toen mijn lenzen kapot waren!
Mijn bril besloeg ook de hele tijd zodat ik níks meer zag!!!
Lang leve de lenzen zeg ik maar... Vooral de zachte...

jouri_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:46

waarom rij je gewoon niet met bril heel veel kinderen rijden met bril

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:52

Denk niet dat het aan je bril ligt hoor. Ik draag lenzen en heb soms ook een traanoog.
Misschien komt het door de kou en de tocht die je in een bak hebt.
Wat je er tegen kunt doen? Geen idee(A) Als je eyeliner draagt en mascara, draag dat dan een keertje niet, misschien komt dat in je ogen tijdens het rijden waar door ze gaan tranen.

Good Luck!

BTW je ogen kunnen ook gaan tranen als ze te droog zijn, doe er dan even een druppeltje water in.