maaikemuis schreef:Oh, heerlijk om te horen dat er mensen zijn die ook zulke lange benen hebben. Ik ben zelf maar 1.80, maar heb in verhouding een beetje lange benen geloof ik.
Eurostar rijbroeken vallen bij mij altijd net even boven de enkel. Het verschilt echter wel erg per type, de leuke ruitjesbroeken vallen op de een of andere manier altijd zo kort dat het water met gemak nog 3 meter kan stijgen. Ik heb overigens ook nog 1 rijbroek van Pikeur met extra lange benen, alleen vind ik deze aan de taille iets minder fijn zitten. Die is echt op de vrouwvorm gemaakt en ik ben helaas niet in het bezit van ronde heupen.....
Hoe doen jullie dat trouwens op dressuurzadels, ik steek daar altijd met mijn knieeen overheen, hoe lang ik mijn beugels ook maak. Iemand daar een idee over?
Zitles? Als je beugels de juiste lengte hebben, horen je benen niet voor je zadel uit te komen.
Ik ben deze zaterdag gezwicht voor een wrangler maat 31 lengtemaat 36, die zit echt gewoon goed. Met gewoon mijn bergschoenen eronder kan ik er thuis ook prima mee dressuren.
Die broek die ik heb laten verlengen blijkt geen HH te zijn, maar een ander merk (ben het alweer vergeten), die kosste 100 euro, en kun je dus op lengte laten maken. Ik kan ze nog steeds krijgen (heb het dit weekend eens nagevraagd), dus ik denk dat ik er gewoon nog zo 1 neem.
Met mijn 1,82 meter steekt er meestal een stukje mij uit onder mijn broeken. Om het over fjordjes en haflingertjes nog maar niet te hebben
... geen gezicht, zo'n kniestuk halverwege je dijbeen. De enige die tot over mijn enkel komt is een lengtemaat (maat 80) van Eurostar.
)

als je je laarzen uittrekt dan. Ik doe dus altijd lange sokken aan ofzo.