Waar o waar LANGE rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Waar o waar LANGE rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:42

maaikemuis schreef:
Oh, heerlijk om te horen dat er mensen zijn die ook zulke lange benen hebben. Ik ben zelf maar 1.80, maar heb in verhouding een beetje lange benen geloof ik.

Eurostar rijbroeken vallen bij mij altijd net even boven de enkel. Het verschilt echter wel erg per type, de leuke ruitjesbroeken vallen op de een of andere manier altijd zo kort dat het water met gemak nog 3 meter kan stijgen. Ik heb overigens ook nog 1 rijbroek van Pikeur met extra lange benen, alleen vind ik deze aan de taille iets minder fijn zitten. Die is echt op de vrouwvorm gemaakt en ik ben helaas niet in het bezit van ronde heupen.....

Hoe doen jullie dat trouwens op dressuurzadels, ik steek daar altijd met mijn knieeen overheen, hoe lang ik mijn beugels ook maak. Iemand daar een idee over?

Zitles? Als je beugels de juiste lengte hebben, horen je benen niet voor je zadel uit te komen.

Ik ben deze zaterdag gezwicht voor een wrangler maat 31 lengtemaat 36, die zit echt gewoon goed. Met gewoon mijn bergschoenen eronder kan ik er thuis ook prima mee dressuren.
Die broek die ik heb laten verlengen blijkt geen HH te zijn, maar een ander merk (ben het alweer vergeten), die kosste 100 euro, en kun je dus op lengte laten maken. Ik kan ze nog steeds krijgen (heb het dit weekend eens nagevraagd), dus ik denk dat ik er gewoon nog zo 1 neem.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:32

Hier meldt zich nog een steltloper Bloos Met mijn 1,82 meter steekt er meestal een stukje mij uit onder mijn broeken. Om het over fjordjes en haflingertjes nog maar niet te hebben Clown ... geen gezicht, zo'n kniestuk halverwege je dijbeen. De enige die tot over mijn enkel komt is een lengtemaat (maat 80) van Eurostar.

Van Sonnenreiter weet ik dat ze ook lengtematen hebben (zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat 't een Duits merk is, net als Eurostar. In Duitsland heb je natuurlijk net als in Nederland van die lange meiden rondlopen) Die van Sonnenreiter zijn er ook speciaal op gemaakt dat je ze nog een stukje kunt (laten) verlengen. Ben nou aan het sparen voor een, ze zijn helaas behoorlijk aan de prijs (niet onder de 100 euro Huilen )

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:35

Poehee, ik heb dus de andere kant op het probleem. Mijn rijbroeken vallen op mijn voeten... Ik moet ze echt ophijsen (met plooien er in op mijn bovenbenen), zodat er geen nare randjes op mijn voeten zitten. Heerlijk he, dat we allemaal niet zo standaard zijn...*zucht* Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:36

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 14:36

Ik geloof dat ik er dus 1 verlengde van sonnenreiter heb Ja

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:42

poes schreef:
Ik geloof dat ik er dus 1 verlengde van sonnenreiter heb Ja

Fijn zijn ze he? De jodphurbroeken kun je een stukje langer maken, heb jij een gewone rijbroek? Dus met klitteband? Want dan ben ik benieuwd of het daarmee eigenlijk ook kan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:32

De mijne is met klittenband Ja

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:41

Aha, dus dan kan 't ook. Bedankt!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:01

Ik ben 1.83m, met lange stelten, laten we zeggen volslank, geen spriet Haha!
Ik rij met Mountain Horse rijbroeken, de 'Natasja' is helaas niet meer te verkrijgen, ik heb hier zelf 2 broeken van in de maat 88 en deze komen tot aan de grond bij mij, een unicum Clown
Slechte ervaringen met de volgende merken: Harry's Horse, Mondoni, Eurostar (de Husar en de Sprint). Ik hou zowiezo niet van broeken waar een neplederen zit in verwerkt is. Dan vallen er dus gelijk al een heleboel af.
Heb ook zeer goede ervaringen met de Horka Delphine, heeft een hoge tailleband (moet je van houden), maar zeer lange pijpen, ideaal! Ook o.k.: de Comfort Line Rozet van Ooteman. Ik heb deze in choco in maat 88. Prima lengte.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:23

Cavallo broeken vallen meestal lang.

Zelf de gewone, niet lengtemaat, zijn gemiddeld een stukje langer dan die van andere merken, de lengtemaat dus helemaal.

Ik vind het heerlijke broeken, heb zelf meestal de 84 of soms de 42 (ze vallen klein, heb normaal maat 38).

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:54

ik heb wel tamelijk lange rijbroeken van decathlon, en ze gaan even goed mee als mijn andere rijbroeken Knipoog

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:19

mijn benen zijn ook een beetje lang uitgevallen. Ik heb al jaren de kindermaat rijbroeken van eurostar, maat 188. Ik heb er ook een van PK en die is nog langer, dit is ook maat 188.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:20

Ik heb voor mijn lengte ook vrij lange benen maar ben behoorlijk dun. Wat ik die is gewoon een rijbroek van HH omdat ik het echt vertik om 50 of meer voor een rijbroek uit te geven ik trek er gewoon beenwarmers over heen Clown

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:19

Evelli schreef:
[EA-CO] Saddlebums endurance rijbroeken

endurance broeken op ea co

De saddlebums zijn inderdaad langer, maar hebben ook geen klitteband aan de onderkant. Als je Hellen (die dat bericht geplaatst heeft) even en pbtje stuurt wil ze vast wel wat voor de opmeten. Ja

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:36

Hier nog iemand met lange benen !

Ik heb de meeste rijbroeken van Eurostart, model Klara, die zijn er namelijk in lengtemaat en die zijn lang genoeg voor mij Lachen

Ik las nog dat je vroeg over dressuurzadels, ik snap wat je bedoelt, het fijnste is dan om een grotere inch maat te nemen.
Ik heb een 17,5 inch en dat gaat goed maar mn volgende zadel wordt een 18 inch (ondanks dat ik wel dun ben) ! Ik heb ook wel eens op een 17 inch gezeten van iemand anders, daar passen mijn benen dus echt niet in Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:23

Hebben jullie het probleem eigenlijk ook met mouwen van truien en jassen? Ik word er soms compleet krankzinnig van, en mijn polsen worden ook koud van die mouwen die steeds te kort zijn Boos!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:49

Ik heb de Eurostar Finale in herenmaat 106. Dames 188 is me altijd net wat te smal rond de heupen om lekker te zitten en ook nog een stukkie te kort. Plus, de lage band bij herenbroeken is ook lekker meegenomen!

Mijn benen zijn niet extreem lang volgensmij, hoewel ik ook niet goed in een enkelzits van de bus oid pas.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:07

ik ben zelf 1.75. niet zo lang als veel van jullie.
Maar mijn benen zijn echt uit verhouding.
De euro star broeken passen goed. ze zijn zelfs net iets te lang.
haha het is ook wat he die hobby!!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:33

Na vele omzwervingen ben ik ook weer terug bij eurostar. Maar ik moet wel zeggen, dat sinds de herstart van het bedrijf, de kwaliteit niet meer is wat het geweest was. Ze worden snel lelijk!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:35

Ooteman heeft extra lang, dacht ik.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:38

Euro-Star rijbroek maat 182 of 188 is misschien kindermaat maar valt groter dan een maat 38. Ik heb maat 176 en de rijbroeken maat 36 zijn mij te klein! toch het proberen waard misschien om zo'n kindermaat aan te trekken, ik heb zelf in een ruitersportzaak gewerkt en vaak vallen ze toch anders dan de meeste mensen denken! gewoon passen en proberen dus! Succes!

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:05

Daar heb ik ook last van! Ik heb tot nu toe geen oplossing gevonden. Bij mij zitten ze dan opzich nog wel lekker maar het staat zo stom Tong uitsteken als je je laarzen uittrekt dan. Ik doe dus altijd lange sokken aan ofzo.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:10

hestejente schreef:
Hebben jullie het probleem eigenlijk ook met mouwen van truien en jassen? Ik word er soms compleet krankzinnig van, en mijn polsen worden ook koud van die mouwen die steeds te kort zijn Boos!

Jep, erg herkenbaar! Geloof dat mn benen en armen een beetje uit proportie (lang) zijn haha. G-star heeft truien met lange mouwen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:41

de mouwen vallen wel mee, maar de achterkant is vaak zo kort
bah!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:43

ik ben ook lang (1,88) heb er nooit last van eigenlijk
vraag me niet waarom