Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
W_W schreef:Handig topic.
Aanstaande zaterdag ga ik bij een 2,5jr merrie kijken die zo op de foto me erg aanspreekt (word het 4e paard waar ik ga kijken).
De eigenaar vertelde me dat ze klinisch en rontgen is gekeurd en beide 100% goed.
Ik wil haar sowieso nog klinisch laten keuren mocht ik haar echt leuk vinden. En naar de Rontgenfoto's laten kijken door een onafhankelijke arts maar hoe werkt dit?
Ik zelf woon in Groningen en het paard staat in Zuid Holland, ik kan moeilijk mijn toekomstige dierenarts vragen er even heen te gaan om de foto's te bekijken.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Nieuwe foto's lijkt me nu overbodig. Gewoon ter controle nog naar de foto's laten kijken.
Wie heeft een idee?
Mork schreef:Ik zou wel kijken hoe oud de fotoos zijn. Voor sommige prijsklasses mogen ze ivm de verzekering niet ouder zijn dan 3 maanden.
Waar in zuid holland staat het paardje?
Foxy1980 schreef:Idd even kijken of de foto's niet ouder zijn dan 3 maanden. Als dat het geval is gewoon een cdeetje opvragen met de foto's en die naar je eigen DA sturen om te vragen of hij op basis van de foto's een advies uit kan brengen. Heb ik ook onlangs gedaan. Moet geen probleem zijn!
Overigens is het zo dat tot een verzekerde waarde van 4500 euro je alleen een klinisch goed paard hoeft te hebben. Rontgenfoto's zijn dan helemaal niet nodig.
Ik heb in het afgelopen half jaar 2 paarden gekocht en heel wat vreemde dingen meegemaakt tijdens mijn zoektocht inclusief een miskoop dus als je nog vragen hebt mag je altijd pben.
Succes ermee iig!
als die keuringen... Klinisch wil ik iig nog een keer laten doen, ik las in dit topic dat daar ook een bloedonderzoek bij hoor of kan horen, dit heeft wel mijn voorkeur! 
jolentinus schreef:mijn paard is onlangs gekeurd en dat is inderdaad op cd gezet. de nieuwe eigenaresse heeft ze. maar in jouw geval zou ik ze gewoon even op vragen bij de eigenaar.
voor de verzekering misschien niet ouder dan drie maand. maar als je niet van plan was fotos te maken dan kunje ze altijd gewoon laten bekijken

Ik ben zóó blijKlara16 schreef:Super voor je!
Nog een paar tips:
-laat de keuring doen door jouw DA, bij voorkeur een die de verkoper helemaal niet kent. Doe het ook onder optimale omstandigheden: bij daglicht, en op een plaats waar je uitgebreid op het harde kan draven en evt longeren
- Neem contact op met degene die de fotos geschoten heeft. Dan weet je zeker dat het jouw knollie is die erop staat (er zijn al paarden verkocht met prachtige fotos erbij die niet van hen waren!)
- Laat zeker een bloedje nemen. Laat het nakijken op sporen van verdovende middelen en ontstekingsremmers. Als je bereid bent om iets meer geld uit te geven kan er ook getest worden op aanleg voor zomereczeem en stofallergie. Betaal het paard niet voor je de volledige bloeduitslag binnen hebt
- Een paard dat ondervoed is is een stuk rustiger dan een die goed in het voer staat. Hou er rekening mee dat het jong geweld pas tot volle uiting zal komen als hij wat dikker is.
haha Citaat:Een paard dat ondervoed is is een stuk rustiger dan een die goed in het voer staat. Hou er rekening mee dat het jong geweld pas tot volle uiting zal komen als hij wat dikker is.
beantsje schreef:Praktische tip: kom gewoon veel eerder dan je hebt afgesproken. Kan je zien of er niet iets wordt 'voorbereid'.