waarom paarden zo duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: waarom paarden zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:12

Ik heb een half jaar geleden een pony van 1.50 gekocht voor 2000 euro. Netjes aangereden, verkeersmak en een goed NRPS papier. Ze had verder geen wedstrijd ervaring ofzo, maar dat vond ik niet belangrijk. Als je goed zoekt vind je ze wel, je moet alleen niet verwachten dat je een Z dressuur paard vind voor die prijs.
Succes met je zoektocht.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:30

Met goed zoeken vind je misschien een goed goedkoper paard, maar de meeste zitten toch echt in de hogere prijsklasse. Helemaal als je op marktplaats kijkt! Die prijzen slaan soms echt nergens op, vind ik. Maar goed, zolang mensen het betalen..

pindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:20

heey! waarom ze echt duur zijn kan ik niet zeggen maar..ik heb wel ( niet stoefend bedoeld) zeeer goeie paarden! je zou denken da'k ze kweenie oe duur heb betaald maar is helemaal niet zo hoor! ik heb een erg goede pony die vroeger nationaal liep aan 1.500euro gekocht! en nu springt ze nog steeds geweldig ,is een paatje om te zien! en een heel mooie bouw ..bij mijn anderen niet hoger dan 2.500euro! BLIJF ZEKER GOED ZOEKEN!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:51

pindie schreef:
heey! waarom ze echt duur zijn kan ik niet zeggen maar..ik heb wel ( niet stoefend bedoeld) zeeer goeie paarden! je zou denken da'k ze kweenie oe duur heb betaald maar is helemaal niet zo hoor! ik heb een erg goede pony die vroeger nationaal liep aan 1.500euro gekocht! en nu springt ze nog steeds geweldig ,is een paatje om te zien! en een heel mooie bouw ..bij mijn anderen niet hoger dan 2.500euro! BLIJF ZEKER GOED ZOEKEN!!!!

heb je foto's van je paarden ben zeer benieuwd

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:01

aargg... ik moet ff van me afschrijven..

zag een leuk paardje op internet.. ik dacht moet maar ff bellen

3,5 jarig paard... zag er leuk uit maar nog helemaal onbeleerd. ik dacht dat moet met 5000 euro wel ophouden

AARGG € 10.000 DAT IS TOCH NIET BEST...

ik baalde als een stekker... want dat heb ik niet...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 03:49

10,000 euro voor een 3,5 jarige dat is toch te gek voor woorden, zit er dan goud in zo'n paard of zo?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:26

haha, nog een ander paard gemaild.. 14.000 en die was 3 (wel beleerd.. maar toch) aargg

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:38

jolentinus schreef:
haha, nog een ander paard gemaild.. 14.000 en die was 3 (wel beleerd.. maar toch) aargg

Als je overal paarden treft die duurder zijn dan 10.000 ben ik bang dat je je eisen bij moet gaan stellen. En dan begrijp ik je titel hier wel..

Maar er zijn ook paarden die wel leuk zijn, maar net iets minder op de foto staan, of paarden die er zo 123 niet uit zien, maar die het wel hebben.. en alleen even tijd nodig hebben..
Die moet je er tussen uit pikken..

Zal vanmiddag wel even mee zoeken voor je..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:43

hey femmefatale.. graag..

ik zie een spetterend paard zo ook wel staan en snap dat die soms duur zijn. daar reageer ik al niet op. of als er duurdere prijsklasse bij staat.

maar het 1e paard stond niet eens duidelijk op de foto. en de andere was nog niet beleerd. als ik zo'n duur paard heb, zou ik ff een goeie fotograag inhuren. dat scheeld een heel end.

maar ik zie dat jij ook nog wat in de aanbieding hebt zal wel ff kijken.,.

ben trouwens niet de TS.... dus als TS het lastig vind blijf ik weer stil..

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:47

jolentinus schreef:
hey femmefatale.. graag..

ik zie een spetterend paard zo ook wel staan en snap dat die soms duur zijn. daar reageer ik al niet op. of als er duurdere prijsklasse bij staat.

maar het 1e paard stond niet eens duidelijk op de foto. en de andere was nog niet beleerd. als ik zo'n duur paard heb, zou ik ff een goeie fotograag inhuren. dat scheeld een heel end.

maar ik zie dat jij ook nog wat in de aanbieding hebt zal wel ff kijken.,.

ben trouwens niet de TS.... dus als TS het lastig vind blijf ik weer stil..

Meestal kun je het ook al zien hoor als een paard in de duurdere prijsklassen zit, misschien is het verstandig om samen met iemand te kijken op internet die er wat meer verstand van heeft?! Zo voorkom je misschien toch wat teleurstellingen?!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:49

nou ja ik had het gevoel bij het ene paard dat die niet heel duur was.. nou ja en dan onder de 5.000 en de nadere twijfelde ik wel aan indd.. maar die leek op de foto vrij klein maar ik was toch vrij nieuwsgierig..

ben ook niet echt teleurgesteld..was gewoon jammmer,.

als je wilt kan ik je de paarden pb die ik heb gezien.. want dat mag niet openlijk op bokt (wat ik vrij logisch vind)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:51

Tja.. ik heb idd zelf ook nog een jong dier.. ze is nu een maand uit de opfok..

Het is eigenlijk zo dat je deze merrie niet zo op de foto kan beoordelen. Ja, het is een vos en ja, het is een merrie, maar het is geen doorsnee vosmerrie!!! Klinkt raar, maar het is zo'n fijn paardje om mee te werken, en dat zie je zo niet.
Heb er al op gehangen en was ook geen teken van spanning, was echt superbraaf...

Maar goed, het is niet zo dat je perse die van mij moet kopen, ik kijk gewoon even met je mee verder.. vind ik altijd wel leuk om te doen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:01

De vraagprijs voor sommige paarden is inderdaad belachelijk duur. Ben vorig jaar zelf ook op zoek geweest. Maar E-pony's zijn niet zo duur omdat er minder vraag naar is.
Ik weet wel een grote E pony die precies in jouw beschrijving past en ook nog eens redelijk bij jou in de buurt staat. Ze zijn er dus wel Knipoog

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:01

femmefatale1 schreef:
Enkele willekeurige advertenties van paarden, allen onder de 2500,=...

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... ingen.html

Deze ziet er wel erg leuk uit! hou totaal niet van vossen, maar deze heeft wel iets! En dan ook nog voor die prijs.. ! Nerd
Toch klinkt stom, maar ik vertouw er dan niet altijd gelijk op als een paardje redelijk goedkoop is.. Maar goed als hij gekeurd is en alles blijkt goed, wat let je.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:33

He Priscil.. gaaf beestje he??
Ze was mij ook al opgevallen toen ze op marktplaats stond..

De 2-jarige ruin in mijn profiel, heb ik ook voor erg weinig geld.
Ok, hij is nog maar 2, en het is nog maar afwachten, maar hij is wel gezond.. het is een kwestie van tijd..

Een goeie kennis van mij koopt paarden die nog in de opfok staan, en heeft zo zijn klanten.. ik moet wel zeggen dat ik het getroffen heb, er staan ook leuke paarden tussen die dus wel wat mankeren Frusty

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:52

femmefatale1 schreef:
He Priscil.. gaaf beestje he??
Ze was mij ook al opgevallen toen ze op marktplaats stond..

Ja klopt had die ook al op marktplaats een keer gezien. Val meestal voor donkere paarden, maar deze heeft een erggg leuk kopppie!