Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Scipita schreef:Hey hey, vanochtend weer gereden.
Ze zou weer achteruit tijdens het opstappen maar gewoon voet in de beugel en er op gestapt terwijl mijn instructice er vast hield, zodra er druk op de beugel kwam ging ze stil staan. Ging super vandaag!
Alleen ze had wel een ochtendhumeur 09.00 vindt ze denk ik te vroeg lol
) Izmir schreef:miss ook een truukje om eens te proberen zet het paard een emmer met een paar biks voor zijn neus als je opstapt dan is ze ff bezig en jij zit er op.
!
! Want ze staan beide keurig te wachten op de beloning voordat ze aanstappen. Dus voordat ik opstap, zeg ik: HO, stop een paar brokjes in z'n mond, stap op m'n gemak op en dan als ik erop zit, geef ik hem weer wat brokjes. En dan pas mag hij aanstappen!
! En ze vinden het totaal niet erg om stil te staan (lekker makkelijk als je staat te praten) want stel toch dat je aanstapt en er komt een brokje
! 

ik heb ook zo een fries in de les gehad, wat een rilding
uiteindelijk wordt het wel beter hoor
maar kan best even duren
KiWiKo schreef:Ik heb ook zo'n fries zadelmak gemaakt. Je zou haast denken dat het bij het ras hoort.gaaf hoor![]()
ik heb ook zo een fries in de les gehad, wat een rilding
![]()
![]()
stond helemaal strak met opstappen.... Wat ik en de eigenaar deden was net doen of je neus bloed![]()
uiteindelijk wordt het wel beter hoor
maar kan best even duren
. Ik kan je vertellen dat zij dat niet zo leuk vond, bokkend en al sprinte ze weg. Ik kon mijn rechter voet niet in de beugel krijgen, dat zit niet zo makkelijk
.
.se7entje schreef:Ik zou inderdaad eerst met iemand ernaast doen totdat ze rustig blijft staan, ook als die haar niet vast heeft.
Ook zou ik haar een snoepje geven als ze blijft staan en als ze dat in de gaten heeft ze steeds wat langer laten wachten op het snoepje zodat ze meer let op het snoepje en niet op spanning en wegrennen.