Verwondingen door Casco-cap.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babyreiner

Re: Verwondingen door Casco-cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:28

Excuseme schreef:
Een wollen mutsje is veel veiliger. Ik heb het laatst uitgeprobeerd. Van 12 hoog een cap en een mutsje laten vallen. De cap spatte uit elkaar en het mutsje was onbeschadigd.

hahahaha, dat is goede! Ik heb zelf een troxel, zelfde principe als de casco overigens en ben er erg tevreden over.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:43

Judje schreef:
Moli schreef:
Wat akelig voor je!!! Ik reed zelf ook een tijd geleden met een casco helm, maar echt iedereen waarschuwde mij er voor dat die helmen zo gevaarlijk zijn. Toen mijn ouders dit hoorde zijn we meteen een helm gaan kopen die een stuk duurder is (415 euro) omdat iedereen zij dat deze gpa helmen veilig zijn. Nu zijn ze dan wel ook een stuk veiliger dan de casco helmen, vind die er zelf nou niet bepaald veilig er uit zien, maar met springen ben ik laatst gevallen met die gpa helm, met de klep heel hard op mijn neus. Gelukkig niet gebroken, dat heb ik namelijk al twee keer eerder gedaan, dus wou niet nog een operatie, maar denk dus opzich dat zelfs duurdere helmen ook niet veilig zijn. Heb toen meteen een cross helm gekocht en daar maar een hoesje omheen, geen helm met klep meer voor mij!
Hoop wel voor je dat alles goed komt!

In 1 van de andere topics kan je het best even de cappentest opzoeken. Daarin staat dat de GPA minder veilig is dan de Aldi-helm van 15 euro! Ook deze GPA heeft het veiligheidscertificaat maar nauwernood gehaald...
Ik weet dat ze veel worden aangeraden, maar deze caps zijn allemaal getest op stevigheid en dergelijke en de best geteste cap staat er ook bij (Casco Youngster Dynamite) en die kost maar tussen de 65 en 80 euro.
Succes met je cappen-zoektocht!

Dit verbaast mij na mijn ongeluk met de gpa dan ook helemaal niet. Geloofde de mensen te snel die zeiden dat gpa wel goed is (natuurlijk omdat die zo duur zijn), maar voor mij ook nooit meer een gpa helm. Ik raad mensen zelf cross helmen aan. Die zitten perfect en die zijn allemaal extra getest. Ik ga vanaf nu lekker met mijn cross helm rijden, misschien dat mensen dat gek vinden, maar ja denk toch dat veiligheid voor gaat

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:09

Na mijn ter-aarde-storting heb ik een mailtje gestuurd naar Pikeur voor een verslagje over de veiligheid van hun dure GPA's omdat ik eraan dacht zo'n helm te kopen.
Kreeg ik als reactie terug dat ze dat niet hadden/wilden geven. MAAR het gegeven dat de hele springtop met zo'n helm reed, moest genoeg zeggen...... Lekker wetenschappelijk onderbouwd antwoord voor een helm van 4-5 honder euries

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:38

Jemig wat een verhaal.Nou ik hoop dat alles weer goed komt

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:57

prebalia schreef:
Na mijn ter-aarde-storting heb ik een mailtje gestuurd naar Pikeur voor een verslagje over de veiligheid van hun dure GPA's omdat ik eraan dacht zo'n helm te kopen.
Kreeg ik als reactie terug dat ze dat niet hadden/wilden geven. MAAR het gegeven dat de hele springtop met zo'n helm reed, moest genoeg zeggen...... Lekker wetenschappelijk onderbouwd antwoord voor een helm van 4-5 honder euries

Je moet er gewoon niet afvallen, dat is het beste. Lachen

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:44

Ik wilde ook een new master halen (eigenlijk eerst een dynamyte, maar die zat voor geen meter). Die cap zat bij mij heerlijk. Maar gezien de prijs wilde ik er even over nadenken. Toen heb ik ook in verschillende topics slechte ervaringen gelezen over dat voorstukje. Ik twijfelde daar zelf ook al aan, dus heb deze cap ook zeker niet genomen. Maar ik verbaas mij er over dat zulke (dure) caps door een test heen komen. In de ruitersportzaak wilden ze ook beweren dat er door dat voorstukje niets kon gebeuren.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:51

ik heb de casco new master ook gekozen omdat het een van de caps was die het lekkerste zat, en omdat ik hoop dat ik vaker met cap op het paard zit, dan er af val, was dat voor mij ook een goede reden om deze te nemen. hij is goedgekeurd en ik heb het idee dat er met elke cap wel wat is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:02

Ook ik rij met de New Master,zowel gewoon als met wedstrijd (heb er twee) en heb deze week een Troxel uit Amerika binnengekregen. Daar zit het klepje met een reep klittenband op de cap bevestigd!! Eerst werd ik er een soort nijdig om omdat ik vond dat dat een beetje knullig bevestigd zit, maar nu ik dit topic lees, zie ik daar ook wel weer de voordelen van eigenljik!!!

Nu nog wennen aan de pasvorm, want die vind ik nog niet meevallen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:24

Sterkte hopelijk knap je snel weer op!

Ik kocht van de week een HH cap maar bij de informatie stond ook dat het dragen van een cap niet altijd de dood, of verwonding oid kan voorkomen. Je bent nu heel mal terecht gekomen. Casco had toendertijd wel een regeling dat je die cap toe kon sturen en je 70 of 80% vergoed kreeg op een nieuwe meende ik?!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:17

mm ik heb dan geen casco new master maar wel een gewone casco (gehad). Ik ben er aardig wat keren mee gevallen (in het zand) maar na de laatste val ontdekte ik een scheur aan de binnenkant dus ben ik overgegaan naar HH pro Leather, moet zeggen zit erg lekker (ook als je weer eens op je hoofd valt)

Troublesome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:06

Ik heb hier nooit last van gehad gelukkig, maar het lijkt me erg vervelend. Ik rijd zelf meestal wel met een casco cap, maar altijd tevreden over geweest, nooit klachten mee gehad.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:56

ach jee. da tklinkt niet fijn!! Bloos! zal je maar gebeuren! ik zou sowieso even contact opnemen met Casco...

ik ben geen casco fan Bloos heb er toendertijd eentje gkocht omdat de oude capjes niet meer mochten Lachen heb hem nu nog steeds, en zet hem thuis nog wel eens op. hij is wel licht, maar wiebelt alle kanten op, dat aandraaien werkt ook van geen kant. ik zal dan wel weer de oudste versie hebben Haha! maar als ik dat zo lees vind ik het wel verrekt snel kapot gaan Bloos heb paar x meegemaakt met GPA caps die vielen, (of mee gevallen waren Knipoog ) en dan flinke klappers Bloos maar daar zie je aan de buitenkant soms bijna niks van...natuurlijk zou ik wel een nieuwe nemen bij grote klappen, want de druk is dan niet meer goed omdat er van binnenuit waarschijnlijk dan een scheur inzit. maar als ik mijn casco cap zie, dan lijkt het ook net of die elk moment kapot kan gaan..., maja dat is maar een idee wat ik bij die caps krijg. zal vast wel goed zijn Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:04

Wat heb jij een erorme pech gehad zeg!! Echt heel erg, hopelijk wordt het litteken op je gzicht minder. Ik zou op zijn minst een klacht sturen naar Casco!! Als er vaker dergelijk dingen gebeuren maar mensen melden het niet dan kunnen ze het ook niet aanpassen!

Ik vind het heel erg slecht dat zoiets gebeurd maar vraag me tegelijkertijd af of dit niet met meerdere caps had kunnen gebeuren. Zo'n uitstekend klepje lijkt mij toch een zwak punt. Waarom zit dat klepje er eigelijk??? Verder moet ik zeggen dat ik wel vaker twijfels heb bij die casco caps. Die verstelbare caps vind ik echt waardeloos, ik heb een meisje lesgegeven die zo'n cap had en dat ding zat nooit echt goed!

Heel erg veel sterkte met het herstel!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:48

Babyreiner schreef:
Excuseme schreef:
Een wollen mutsje is veel veiliger. Ik heb het laatst uitgeprobeerd. Van 12 hoog een cap en een mutsje laten vallen. De cap spatte uit elkaar en het mutsje was onbeschadigd.

hahahaha, dat is goede! Ik heb zelf een troxel, zelfde principe als de casco overigens en ben er erg tevreden over.

hahaha ik moest zo verschrikkelijk lachen *LOL*
ik ben van mening dat dit niet persee met de casco cap heeft te maken maar met alle caps met zo'n klepje, zelf waag ik me niet eens aan zo'n cap met een klepje, ik vind ze er vanaf het begin af aan al "scherp" uitzien, ook de gpa (hoe duur zijn die krengen wel niet)
gewoon geen cap meer nemen met een dun scherp klepje, ik zelf heb ook een casco (het paddenstoelmodel) en ben er erg tevreden over (de youngster suede)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:36

Er zijn ook caps, waarbij het klepje met klittenband is bevestigd (zoals de Troxel Spirit). Kun je zelf kiezen of je het klepje erop of eraf wilt laten.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:53

Ik heb deze cap ook. Ik kreeg een tijdje geleden een "kopstoot" van het paard van mijn stalgenoot. Hierbij klapde het klepje omhoog. Hierdoor is 1 van de bevestigingspunten gebroken. Het klepje is heel flexibel, en raakt idd bij de minste kracht al los. De draaiknop is ook al niet helemaal o.k. meer. En het "viltje" wat tegen je voorhoofd zit is al erg dun geworden, waardoor de voorkant als het ware in m'n hoofd prikt.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:19

Bij de nieuwere krijg je er reserveviltjes bij. Misschien kun je die nabestellen bij de winkel waar je hem gekocht hebt?

Eline_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:37

Ik heb het zelf niet meegemaakt. maar het zusje van mijn vriendin viel van er pony af maar de cap vloog eerst van haar hoofd en toen viel ze op haar hoofd. Ze had alles wel goed vastzitten enzo.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:38

Only_Hellen schreef:
Bij de nieuwere krijg je er reserveviltjes bij. Misschien kun je die nabestellen bij de winkel waar je hem gekocht hebt?

Ik heb inmiddels een reserveviltje, die zal ik er vandaag een in "klittenbanden". Maar ik ga toch ook maar op zoek naar een andere (vind deze niet zo heel lekker zitten).