paard los in de bak.....valt aan/speelt???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: paard los in de bak.....valt aan/speelt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:22

Waarschuwingen door paarden onderling die in een fractie van een seconde van 1 naar 4 gaan zie ik wel. Maar stel dat ik daar tussen sta: daarop reageren kan ik dan niet meer. Jij wel dan?

Ik voorkom dergelijke situaties dan het liefst. Door uitvoerig NH (grond)werk van tevoren. En ik loop ook niet meer zomaar een vreemde kudde in.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:06

@Loowis: Ik snap ook wel dat je dat niet vanaf een scherm kunt vertellen, ik vraag het, zodat we dalijk niet over verschillende dingen zitten te praten. Dat zie je hier zo vaak op bokt..miscommunicatie..Boos! En ik hoef geen discussie om vervolgens tot de conclusie te komen dat we over hetzelfde praten.

Maargoed, ik zie heus wel wanneer ze niet blij zijn met elkaar..of waarschuwen..

Wat figadoro zegt, het lijkt idd een NH/gebruik van lichaamstaal of hoe je het wil noemen discussie te worden. en DAT is niet de bedoeling, omdat ik het beste van beide manieren probeer mee te pakken.

En nogmaals, ik kan het BEGRIJPEN als je een tik geeft, zeker als je niet bekend met de NH manier.

Op een gegeven moment moet het paard jou ook snappen en ik ga niet met mn tanden ontbloot en oren in mn nek (moet ik nog wel even goed oefenen btw Nagelbijten / Gniffelen ) naar hem toe rennen!
(Voordat ik aangevallen wordt, dit is natuurlijk sarcastisch bedoeld..)

johnannet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:28

Loowis schreef:
Ik werk niet met NH. Ik werk met lichaamstaal. En met lichaamstaa lgeef je paarden niet zomaar een tik. Misschien met NH zoals jij gewent bent maar ik doe daar niet aan. Ik geef pas een tik als het paard mijn lichaamstaal negeert en naar 10 waarschuwingen nog steeds door blijfd gaan. Maar dat is gelukkig nog nooit gebeurt. tikken verpesten vaak net het wat je probeert te bereiken. Je kan met je lichaam zoveel keer dominanter zijn als mensen met tikken. NH is vergeleken met lichaamstaal heel wat anders Knipoog

We blijven het best lachen om de fratsen van onze paarden Loowis, waarom ? paarden zijn net kinderen en hebben permanente opvoeding nodig, maar dat wist je al Haha!
Soms komt bij paarden een karaktertrek naar boven en dat is het lezen van onze houding. In een fractie van een paar tellen heeft een paard exact door wie hij voor zich heeft. Bij de ene mens reageerd een paard met het uithalen van allerlei rotfratsen die hun oorsprong vinden is het geen respect hebben voor deze persoon, of respectvol benaderen omdat het paard respect toont voor deze mens die hij voor zich heeft.

Je zegd met lichaamstaal te werken iets wat ik uberhaupt niet uit je verhaal lezen kan, immers een paard waarschuw je niet 10 keer. Knipoog