Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nelis schreef:superwoman schreef:Vraag me af of je het ergens anders beter krijgt?
Als verder ales goed is en je het naar je zin heb, zou ik echt niet weg gaan.
Je heb zelf niks afgesproken, maar gaat uit van een korting-> das gewoon dom van jezelf niet van de stal-eigenaar.
lees jij wel goed?!?!?!?
ik heb het vooraf aan gegeven en er zou wel wat 'geregeld ' worden

Ecudes schreef:Ik betaal uit mezelf al de volle mep als mijn paard (tijdelijk) weg is. Dit jaar is mijn paard 4x een week weggeweest (soms iets meer). In totaal heeft ze dus een maand ergens anders gestaan. Zou een mooie boel worden als de stalhouder financieel de dupe zou zijn van mijn uitjes. Als tegenprestatie stond de trailer die ik dan gebruikte tijdelijk gratis op het erf tussen twee uitstapjes door, om maar wat te noemen.
Mijn vorige stal betaalde ik ook gewoon door. Daar trof ik bij thuiskomst ook een vreemd paard in de box aan. Maakte niets uit, want de mijne komt toch pas in oktober weer naar binnen (het was juli) en dit paard moest tijdelijk boxrust. Toen had de staleigenaar gezegd dat die wel in mijn box kon, want ik zou mijn paard toch niet opeens binnen willen zetten.
Ik vind het prima, zolang de box maar wel beschikbaar is wanneer ik hem wel nodig heb.
als de stront van een vreemd paard aan mijn muur zit!Snelleedje schreef:Logisch. Als ik geen auto in de garage neerzet betaal ik ook nog huur voor de garage ondaks dat ik niets gebruik. In dit geval dan de vloeroppervlakte.
ingvdh schreef:Snelleedje schreef:Logisch. Als ik geen auto in de garage neerzet betaal ik ook nog huur voor de garage ondaks dat ik niets gebruik. In dit geval dan de vloeroppervlakte.
Maar betaal je dan ook het schoonmaken, gas en electra door, terwijl je daar geen gebruik van maakt? Als je paard volpension staat gebruikt hij in die tijd geen voer en stro. Dit maakt een flink deel uit van de pensionprijs (zeker met de huidige stro en voerprijzen). Daarnaast vervalt het stukje arbeidsloon.
Bij ons op stal betaal je de helft van het pensiongeld, er hoeft immers niet gevoerd, gemest en binnen en buiten gezet te worden. Je betaald dus alleen kale boxhuur + een klein deel reserveringskosten.
Als je een weekje weggaat is het anders, maar blijft je paard een maand weg dan doet de pensionhouder daar niet moeilijk over.

mirgino schreef:een ander paard in mijn box als ik weg ben ,zou ik toch echt niet willen,zeker niet zonder overleg!
ik heb div lick-its hangen en andere speeltjes,en wil echt niet dat deze of opgegeten worden door een ander paard of gesloopt door een ander paard![]()
ik hou mijn box altijd extra schoon,en wil dan niet terug komen in de viezeigheid van een ander,ik maakte de wanden ,tralies waterbak en voerbak altijd goed schoon
iets wat de meeste niet doen.
nou lekker fris!!!