paard tijdelijk er niet->volle mep stalling betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: paard tijdelijk er niet->volle mep stalling betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:50

En werkt de staleigenaar alleen obv volpension?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:17

nelis schreef:
superwoman schreef:
Vraag me af of je het ergens anders beter krijgt?
Als verder ales goed is en je het naar je zin heb, zou ik echt niet weg gaan.
Je heb zelf niks afgesproken, maar gaat uit van een korting-> das gewoon dom van jezelf niet van de stal-eigenaar.

lees jij wel goed?!?!?!?

ik heb het vooraf aan gegeven en er zou wel wat 'geregeld ' worden

Dat had ik idd over het hoofd gezien. Stond ook niet in de beginpost Bloos
Maar ja, blijft vaag en is niet duidelijk besproken wát er geregeld zou worden.
Zoals ik al zei, vond ik het ook niet netjes om een "ander paard" in de box te zetten, wanneer hij het totale bedrag in rekening brengt. Zelf zou ik daar zeker niet voor weggaan. Een leuke stal vind ik erg belangrijk en overal is wel iets wat niet perfect is.
Ook is de paardenwereld klein, ik heb niet graag "ruzie". Je komt elkaar toch wel weer een keer tegen Rolleyes
of via via kan het in je nadeel werken... (andere pensionhouder) De mensen die ik minder mag, daar zoek ik geen contact mee Tong uitsteken
Volgende x beter bespreken.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:55

Ik betaal uit mezelf al de volle mep als mijn paard (tijdelijk) weg is. Dit jaar is mijn paard 4x een week weggeweest (soms iets meer). In totaal heeft ze dus een maand ergens anders gestaan. Zou een mooie boel worden als de stalhouder financieel de dupe zou zijn van mijn uitjes. Als tegenprestatie stond de trailer die ik dan gebruikte tijdelijk gratis op het erf tussen twee uitstapjes door, om maar wat te noemen.

Mijn vorige stal betaalde ik ook gewoon door. Daar trof ik bij thuiskomst ook een vreemd paard in de box aan. Maakte niets uit, want de mijne komt toch pas in oktober weer naar binnen (het was juli) en dit paard moest tijdelijk boxrust. Toen had de staleigenaar gezegd dat die wel in mijn box kon, want ik zou mijn paard toch niet opeens binnen willen zetten. Clown
Ik vind het prima, zolang de box maar wel beschikbaar is wanneer ik hem wel nodig heb.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:02

Ecudes schreef:
Ik betaal uit mezelf al de volle mep als mijn paard (tijdelijk) weg is. Dit jaar is mijn paard 4x een week weggeweest (soms iets meer). In totaal heeft ze dus een maand ergens anders gestaan. Zou een mooie boel worden als de stalhouder financieel de dupe zou zijn van mijn uitjes. Als tegenprestatie stond de trailer die ik dan gebruikte tijdelijk gratis op het erf tussen twee uitstapjes door, om maar wat te noemen.

Mijn vorige stal betaalde ik ook gewoon door. Daar trof ik bij thuiskomst ook een vreemd paard in de box aan. Maakte niets uit, want de mijne komt toch pas in oktober weer naar binnen (het was juli) en dit paard moest tijdelijk boxrust. Toen had de staleigenaar gezegd dat die wel in mijn box kon, want ik zou mijn paard toch niet opeens binnen willen zetten. Clown
Ik vind het prima, zolang de box maar wel beschikbaar is wanneer ik hem wel nodig heb.

het ligt echt aan de stalhouder,die vorige vond als je geen gebruik maakte van hooi/stro en biks dat je daar dan ook niet voor hoeft te betalen,alleen voor de kale box
je moest dat dan wel van te voren even overleggen
ik heb het 1x gehad toen mijn pony in mijn vakantie bij mijn vriendin geweest is ruim 4 weken.
ik weet niet of ze het ook gedaan had als het 1 week geweest was ,maar dan had ik dat zelf ook niet gevraagt.
maar ruim 4 weken weg,vond ik het vragen wel waard Haha!

en ik hou er niet van als een vreemd paard in mijn box komt, vanwege alle speeltjes en lik-its
deze zijn van mijn pony en daar hoeft geen ander aan te likken /bijten /op te eten!
en ik vind het niet fris als de stront van een vreemd paard aan mijn muur zit!

bij die stal was het gewoon als jij de kale boxhuur betaalde was de box voor jou
al was je 4 weken weg,niemand mocht erin!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:54

ik wil om die reden ook liever geen anderen in mijn box mirgino, snap dus precies wat je bedoeld.

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:12

Logisch. Als ik geen auto in de garage neerzet betaal ik ook nog huur voor de garage ondaks dat ik niets gebruik. In dit geval dan de vloeroppervlakte.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:50

Snelleedje schreef:
Logisch. Als ik geen auto in de garage neerzet betaal ik ook nog huur voor de garage ondaks dat ik niets gebruik. In dit geval dan de vloeroppervlakte.

Maar betaal je dan ook het schoonmaken, gas en electra door, terwijl je daar geen gebruik van maakt? Als je paard volpension staat gebruikt hij in die tijd geen voer en stro. Dit maakt een flink deel uit van de pensionprijs (zeker met de huidige stro en voerprijzen). Daarnaast vervalt het stukje arbeidsloon.

Bij ons op stal betaal je de helft van het pensiongeld, er hoeft immers niet gevoerd, gemest en binnen en buiten gezet te worden. Je betaald dus alleen kale boxhuur + een klein deel reserveringskosten.
Als je een weekje weggaat is het anders, maar blijft je paard een maand weg dan doet de pensionhouder daar niet moeilijk over.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:44

Voor vertrek eerst duidelijke afspraken maken, desnoods op papier zetten.
Nu even balen, voor de volgende keer weet je beter Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:48

ingvdh schreef:
Snelleedje schreef:

Maar betaal je dan ook het schoonmaken, gas en electra door, terwijl je daar geen gebruik van maakt? Als je paard volpension staat gebruikt hij in die tijd geen voer en stro. Dit maakt een flink deel uit van de pensionprijs (zeker met de huidige stro en voerprijzen). Daarnaast vervalt het stukje arbeidsloon.

Bij ons op stal betaal je de helft van het pensiongeld, er hoeft immers niet gevoerd, gemest en binnen en buiten gezet te worden. Je betaald dus alleen kale boxhuur + een klein deel reserveringskosten.
Als je een weekje weggaat is het anders, maar blijft je paard een maand weg dan doet de pensionhouder daar niet moeilijk over.

Ligt er aan of je kaal huurt of niet, als de stroomkosten e.d. van je eigen rekening worden afgeschreven dan komt dat dmv lagere electrakosten wel goed. Maar als je met de eigenaar van de garage een prijs incl. kosten voor electra (all in) hebt afgesproken zal diegene ook niet tegemoetkomen door de All inn prijs te laten zakken.

Hoe vervelend ook dat het nu niet op zijn pootjes terechtkomt. Volgende keer toch echt afspraken (denk aan toezegging van een bepaald bedrag) van te voren maken..

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:25

Ik zou het wel normaal vinden om kosten te betalen voor de stal om hem vast te houden als ik een paard had die op vakantie ging, de kosten voor onderhoud uiteraard niet aangezien je die niet gebruikt. Echter had je dit wel van te voren moeten afspreken, als er gezegt word dat er wat geregeld word konden zij ook bedoelen dat ze gewoon de stal vasthouden oid.

Zoals al eerder is gezegt, van te voren een duidelijke afspraak maken en prijs want nu is het al gebeurd en vind ik niet dat je er nog een probleem van kan maken.

Ik snap dat het niet fijn is voor jou dat hij er in de tussentijd een ander paard erin heeft gezet. Maar er was niks afgesproken, of de stal leeg zou blijven in de tussentijd ofzo.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:36

op de stal waar ik sta wel. vind dit ook heel normaal als ik op vakantie ga dan moet ik ook mijn huur doorbetalen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:17

Trouwens, het is toch net als een huisje voor je paardje. Bij mijn huis betaal ik alles incl. Als ik een maand (of twee) op vakantie ga, betaal ik ook gewoon de huur, mits ik van te voren precies een bedrag heb kunnen afspreken met mijn huurbaar. Dit is in principe hetzelfde.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:07

Het is best logisch dat je gewoon je box doorbetaald en inderdaad had je meschien beter even van te voren afspraken kunnen maken.
Dat het veulen nu in de stal staat daar zou ik me niet eens druk over maken, als jij het zo voelt dat je nu de stalling voor het veulen betaald dat klopt natuurlijk niet.
Waarom zou de stal niet gebruikt mogen worden, zolang je stal maar vrij en schoon is wanneer je paard terug komt toch

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:57

Ik vind het ook vrij logisch, misschien kan je het er met de eigenaar over hebben. Dat je bijvoorbeeld de helft betaald oid.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:59

mirgino schreef:
een ander paard in mijn box als ik weg ben ,zou ik toch echt niet willen,zeker niet zonder overleg!

ik heb div lick-its hangen en andere speeltjes,en wil echt niet dat deze of opgegeten worden door een ander paard of gesloopt door een ander paard Knipoog
ik hou mijn box altijd extra schoon,en wil dan niet terug komen in de viezeigheid van een ander,ik maakte de wanden ,tralies waterbak en voerbak altijd goed schoon
iets wat de meeste niet doen.
nou lekker fris!!!

Heb ik ook gehad van de zomer toen stond mijn paard dag en nacht op de weide bij de zelfde stal. Betaald 290.00 per maand voor 24/7 weidegang en toen stond er een ander paard in mijn box en die heeft mijn liksteen lekker gebroken en opgevreten Boos!

Ik zit nu dat mijn paard verkocht is en ik gewoon nog 1.5 maand moet betalen (maand opzegtermijn) en hoorde dat er al een ander paard in mijn box staat Huilen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:13

Op zich vind ik het niet raar dat je doorbetaalt om je stal aan te houden. Maar als er in die periode een ander paard in die stal komt, dan vind ik ook dat je niet de volle mep zou moeten betalen.
In het vervolg dit soort dingen dus duidelijk van tevoren afspreken.