Steentje in achterhoef, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseFreakx

Re: Steentje in achterhoef, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:28

ma_rie_tje schreef:
mijn paard staat toch stil Knipoog
gewoon afstappen en er uit halen.

Hangt natuurlijk heel erg van het paard af, als het een super druk beestje is, wat geen 2 seconde stil kan staan, dan zou ik gewoon doorrijden. Helaas pindakaas, maar veiligheid gaat voor. Als het paard er kreupel van is, dan is het een ander verhaald. Afstappen en er naast gaan lopen

:p,,kheb da nog nie meegemaakt want ik rij op gras :p
xD Haha!

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:43

Wat ik zou doen... Afstappen, paard gewoon loslaten (kwestie van opvoeding en van betrouwbaarheid, laat haar nou stomtoevallig opgevoed en betrouwbaar zijn Tong uitsteken), de steen eruit halen en doorrijden Lachen Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk, maar ik zou het ook niet doen bij een paard dat ik niet ken.

Had het laatst dat ze in een stuk glas was getrapt. We waren wel met z'n tweeën, dat scheelde natuurlijk wel weer. 1tje de twee paarden vasthouden, de ander kijken ernaar. Maar als ik alleen was geweest had ik haar ook gewoon losgelaten, ook al moest ik er best een tijdje naar kijken, veel langer dan er enkel een steen uit vissen. Ze steekt hooguit haar hoofd in het gras, maar ze zou nooit weglopen of zoiets. Wat zoiets betreft vertrouw ik haar blind, en ik weet 100% zeker dat dat kan Lachen.

Gelukkig bleek de snee van het glas achteraf helemaal niet ernstig te zijn trouwens Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:10

Op een buitenweggetje stap ik af en haal ik het steentje eruit..paard blijft wel staan(helemaal als ie kreupel loopt op het steentje).
Als het een drukkere weg is zoek ik een rustig stukje op en haal dan het steentje eruit.

Andere optie is weer in de berm te gaan rijden en soms valt het vanzelf eruit.

je kunt ook nog naar de eerst volgende boom lopen en daar je paard aan vastbinden en vervolgens het steentje verwijderen.(in noodgevallen dus gewoon aan het bit)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:27

ik stap ook af en haal het steentje eruit , mijn paard blijft ook keurig staan Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:31

Nibbit schreef:
Dan maak ik de ene teugel los, en die doe ik door de bitring, zo heb je een lange teugel en kun je er wel bij

zoe doe ik het ook !! en heb ook nog is teugels met klikje dus lekker snel los !