Mening over Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_

Re: Mening over Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:52

Niemand meer? Boos!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:00

Ik ga ook van de week me petrie's halen,,
denk dat ik de pertrie anky's neem even kijken wat er betr zit enzo!
hoop dat het wat is heb er nog nooit eerder mee gereden of gelopen.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:30

Aan het begin doen ze echt heel erg pijn!
Tenminste bij mij wel heel erg.
Dus ik wens je er succes mee Lachen
En met Petrie kan je echt alleen maar rijden,
het zijn dus totaal geen wandelschoenen.
(Dat hebben ze mij verteld in de winkel)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:58

nou ik heb ook al 3 jaar petries, maar ik wordt er gek van Boos! ze zijn nog steeds niet ingelopen terwijl ik ze toch nog regelmatig aan gehad heb....heb er ook chaps bij, en die gebruik ik voor. maarja heb nu maar besloten dat ik me mijn laarzen alleen nog maar mee rijd op wedstrijden dressuur, want springen kan ik er ookal niet mee Nagelbijten / Gniffelen in ieder geval ga nu nieuwe laarzen kopen, Derby wordt mijn volgende keus, voor mij geen petries meer...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:01

k heb vorig jaar myn petrie elite gekocht.
ben er erg over te spreken, en ze zitten ook erg lekker Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:03

Ik heb ook Petrie laarzen gehad. Na een half jaar heb ik ze uit pure ellende verkocht.
Ik kon niet lopen van de zere benen/voeten en ze wilden maar niet lekker gaan zitten.
Voor mij één grote ramp dus.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:18

Ik heb al een paar jaar de Petrie Perfect, ze worden dagelijks gebruikt en zien er nog super uit. Geen last van loslatende coating, nog steeds dezelfde zool en hak als toen ik ze kocht. Ik gebruik ze dus alleen om mee te rijden, als ik opgezadeld heb dan trek ik ze aan en zodra ik afgezadeld heb trek ik ze weer uit. Mijn vorige Petrie's heb ik 10 jaar gehad en heb ik verkocht omdat mijn kuiten in de loop der jaren iets dikker waren geworden. Tussen de Petrie's door heb ik nog Lipica's gehad, wat een rampe laarzen, lelijke boog, lompe voet, slap en dof leer. Dus toch maar weer Petrie's en daar blijf ik nu bij, voor mij geen ander merk meer.

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:32

Ik heb ook Petrie's Lachen In het begin echt vreselijk, maar na een paar weekjes zaten ze heerlijk. Het waren ook de enige laarzen met een beetje dunne kuiten, ik kan echt nooit laarzen vinden die aansluiten op m'n kuiten. Petrie's nogsteeds niet helemaal maar ze staan niet heel ver van m'n kuiten af Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:46

lopen doe ik er eigenlijk zelden op.
naast dat het niet lekker loopt, worden je laarzen er gewoon weg ook niet mooier op!

petrie gebruikt zeer goede kwaliteit leer, bij de hak idd extra verstevigd en dus ook stug. om mee te rijden super, maar lopen.....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:59

Ik vond ze om te rijden ook niks. Had het idee dat ik totaal geen contact had met m´n paard.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:18

neej idd... en x_noraly rijlaarzen worden toch op maat gemaakt? dus dan past een ander merk je toch ook wel lijkt mij?

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:01

@ Silence

Ik herken het wat jij had.
Zelfs met rijden zo een pijn!
Echt niet normaal en 1 been/voet ging ook slapen steeds,
dus had daar helemaal geen gevoel meer in.
Mijn ouders hebben zaterdag van die speciale dingen gekocht en ik hoop dat ze nu wel wat fijner gaan zitten!
Want ik was echt een keer instaat die laarzen zo weg te gooien.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:43

Ik heb petrie perfect laarzen en ik ben er heel tevreden mee maar ze werden na een tijdje te klein en toen heb ik er een rits in laten zetten, toen zaten ze weer goed, nu worden ze weer te krap en ik zit te denken om er een 2e rits in te zetten, aangezien je aan de buiten en binnenkant in kan laten zetten...
Denken jullie dat dat kan ? altijd beter als nieuwe laarzen van €200 kopen en ze weer in moeten lopen Bloos

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:01

Ik heb petrie perfect laarzen.
Ik vind dat prima laarzen, ik heb ze al een jaar of 2. Ze lopen echt heerlijk, en de kwaliteit is ook prima. Ik heb geen last van loslatende coating of iets dergelijks. Ze zijn ook netjes een stukje ingezakt, maar ik ben helaas een paar cm gegroeid, dus zijn ze voor het mooie wat te laag. Maar niet storend, ik denk dat mijn volgende laarzen elite's worden, deze vind ik echt mooi slank gesneden, en ik vind petrie een prima merk.

Succes!

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:29

Ik vind ze wel mooi, maar houd het even tot mijn voeten uitgegroeit zijn bij rubberen rijlaarzen van Aigle.
Droom er wel een beetje van haha Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:31

ik heb nu 2 paar petries gehad, vind het fijne laarzen.
1x de standaard, en 1x de perfect (heb ik nu) die laatste ben ik minder over te spreken, dan wel niet over hoe ze zitten, maar de kwaliteit......

ga volgende week kijken naar nieuwe, en ga dan waarschijnlijk voor de Petrie Anky Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:48

Rachel_ schreef:
Aan het begin doen ze echt heel erg pijn!
Tenminste bij mij wel heel erg.
Dus ik wens je er succes mee Lachen
En met Petrie kan je echt alleen maar rijden,
het zijn dus totaal geen wandelschoenen.
(Dat hebben ze mij verteld in de winkel)

ik kan er prima een hele dag op lopen hoor.... Lachen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 21:55

Tsja bij elk persoon zitten ze anders Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 09:15

Fantabulouss schreef:
Ik heb petrie perfect laarzen en ik ben er heel tevreden mee maar ze werden na een tijdje te klein en toen heb ik er een rits in laten zetten, toen zaten ze weer goed, nu worden ze weer te krap en ik zit te denken om er een 2e rits in te zetten, aangezien je aan de buiten en binnenkant in kan laten zetten...
Denken jullie dat dat kan ? altijd beter als nieuwe laarzen van €200 kopen en ze weer in moeten lopen Bloos

kunt ze ook op laten rekken, heb ik al wel een keer gedaan. Mn kuiten kregen opeens groeispurt Nagelbijten / Gniffelen daarna laten oprekken en ging prima!

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 09:22

Ik heb gewoon de petrie standaart Clown
Ik vind ze ook heel fijn!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 09:47

Ik heb 2 paar, beide al iets van 6 jaar oud. Een paar Standaard heb ik tweedehands gekocht, daar mankeert nog helemaal niets aan, maar die gebruik ik ook niet zoveel.
En nog een paar Excellent (kalfsleder) in het bruin. Die beginnen nu wel iets minder te worden, maar echt aan het eind zijn ze nog lang niet. Ik heb er wel gelijk bij het bestellen rubberen zolen onder laten zetten, leren zolen vind ik niks. Diezelfde zolen zitten er nog steeds onder! Alleen de hak is een keer vernieuwd.

Voor de mensen uit de regio kan ik de firma Bakker uit Hilversum aanbevelen voor het aanmeten.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:00

Ik heb de petrie standaard.
in het begin had ik er zo`n spijt van (lees: pijnlijke knieholtes en voeten)
maar nu zitten ze heerlijk tijdens het rijden, jammer genoeg doet lopen op trappen af en toe nog beetje zeer Tong uitsteken maarja, daar zijn ze eenmaal niet voor gemaakt Tong uitsteken lopen valt eigenlijk best wel mee met die laarzen.
Laatst bijgewerkt door xEsther op 01-01-08 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:03

Ik heb de Petrie Perfects zo'n 1,5 jaar en rijd zo'n 4 tot 6 keer per maand. Eerst was ik er erg tevreden mee en bleven ze mooi. Maar de laatste 2 maanden werd de binnenkant van laars vaal en nu is het rechts zelfs helemaal kapot.

Kan ik hiermee terug naar de winkel gaan, zelfs al mocht ik mijn bonnetje niet terug kunnen vinden?

Buiten dit zeer jammere punt vind ik het wel geweldige laarzen! Ze zitten heerlijk om mijn been en voet heen en rijden, lopen, fietsen, zitten, bukken etc gaat allemaal perfect. Maar dat ze zo kapot zijn van die paar keer rijden..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:51

tja ik denk niet dat je na 1,5 jaar nog terug kan gaan. Denk niet dat ze dat gaan doen, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk..

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:56

Ik heb nu voor de 2de keer de Petrie Perfect en ik ben heel erg tevreden.
Ik vind ze zoiezo erg mooi en ze blijven er heel erg netjes uitzien. Het 1ste paar heb ik echt moeten inlopen met m'n huidige kon ik zo te paard.