Handschoentjes NIET paardproof

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Falling

Re: Handschoentjes NIET paardproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:57

Ik heb een simpele van harryshorse, met gripbobbeltjes erop en de rest is van een soort elastiekstofje. Zitten heel lekker, rijd er drie keer per week mee en ze doen het al enorm lang.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:12

Zou toch eens naar je manier van rijden kijken.. denk dat dat al een hoop scheelt.

Heb zelf Roeckl handschoenen, gaan al ruim 2 jaar mee op een headshaker, ook met springteugels, dus die zijn wel goed Tong uitsteken

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:45

Ik heb zelf heel erg lang met mijn oude handschoentjes gereden, weet niet meer welk merk, maar het waren leren, en ook bestwel duur. Hier heb ik zo'n 4 jaar mee gereden, en dan ook echt minstens 3 keer per week! Eigenlijk zijn ze nu nog steeds goed (dat leer vormt ook naar je hand enzo) maar ik vond ze (logisch) niet meer mooi, dus heb nieuwe van global gekocht, ook leer, en daar doe ik ook al weer een jaar mee.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:22

Renza schreef:
Zou toch eens naar je manier van rijden kijken.. denk dat dat al een hoop scheelt.

Heb zelf Roeckl handschoenen, gaan al ruim 2 jaar mee op een headshaker, ook met springteugels, dus die zijn wel goed Tong uitsteken

Ik doe mijn best, maar instructrice eist paardje rond en aan de teugel, laag beton of niet.
Dus dat is hard werken. Voorwaarts is ze wel, maar ze wil niet toegeven, dus ik moet ff hard zijn, maar daarna komt ze wel.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:40

Zou ik een andere instructrice/manege zoeken waar je wel goed les krijgt Lachen niet vervelend bedoelt hoor.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:46

ik heb voor 2 jaar terug handschoenen gekocht bij de lidl, Nu zag ik vorige week dat het stiksel gaat los laten. Het paard wat ik rij is ook nooit met zachte hand gereden, nu inmiddels wel. Heb zelf springteugels aan het hoofdstel gezet. Eigenaresse heeft er niks van gezegd.
Handschoenen zijn nu langzaam aan het 'sterven' Ga de volgende keer met de paardenspullen van de lidl maar weer eens wat ophalen.

Edit: Oja rij ongeveer 3 keer per week
Laatst bijgewerkt door Wendel op 08-11-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:47

ik heb rijhandschoenen van neopreen weet alleen zo snel 't merk nie uit me koppie..
bij me 2e paard had ik ze ook snel versleten enz..
maar bij me nieuwe paardje doe ik dr 'n stuk langer mee..
zijn idd wel wat duurder ( 35€ d8 ik ) maar ze doen het 't goed.. Bloos

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:48

Miss_Mustang schreef:
hihi, maar t paard waar ik nu op rij, is ongeloveloos sterk in dr mond. Vooral als ze aan de teugel moet moet ik echt even doordrukken.

Nou dan doe je iets niet goed qua rijden, want doordrukken kan nooit de bedoeling zijn laat staan dat een paard gaat hangen aan de teugels. Dan ligt de slijtage niet aan jouw handschoentjes maar aan je manier van rijden waardoor het logisch is dat ze senl slijten. Ik heb meerdere paarden per dag gereden en geloof me had ook dure handschoentjes altijd en die gingen lang zat mee...

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:55

Ik rij zelf met Martin Schaudt Roeckls en ik vind dat ze super lang mee gaan ik rij er 6 dagen in de week mee waarvan 2 a 3 dagen 2 paarden. Ik doe er zo'n 4 a 5 maanden mee en dat is voor mijn doen erg lang Nagelbijten / Gniffelen
Deze handschoenen zijn ook zo soepel dat ik af en toe zelfs vergeet dat ik ze aan heb, echt een aanrader (ook met de Roeckl light en grip heb ik goede ervaringen.)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 20:11

Renza schreef:
Zou ik een andere instructrice/manege zoeken waar je wel goed les krijgt Lachen niet vervelend bedoelt hoor.

wrom komt het dan wel vervelend over?
Ze weet echt wel wat ze doet, ze rijd zelf immers meerdere paarden op hoog niveau, geeft fantastisch les, hamert ontzettend veel op ontspanning, vooral als het paard eenmaal door is, en als ik werkelijk zo slecht reed zou ik het wel merken, rij iedere maand wedstrijd, heb er van een jury nog nooit maar dan ook nooit commentaar over gehad. Bovendien, als jij op het paard dat ik rij zou zitten, zou je ook alle zeilen bij moeten zetten. Het paard is trouwens van haar zus, die wil er nog mee op wedstrijd zelf, dus als ik haar zou verprutsen mocht ik er echt niet op.

poepjedrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:51

ik rij altijd met blote handen, misschien dat eens proberen??

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:54

Ja en dan bedenken dat wat jij dan aan je handen voelt het paard in z'n mond voelt Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:14

Heb niet alle berichten gelezen. Maar ik heb van de week in de ruitersportwinkel gehoord dat juist rubber de oorzaak is van de slijtage bij handschoenen. Hierdoor schuurt het beschermende lage eraf en krijg je dus gaten. Ik ben nu weer op zoek naar Roekl print. Die heb ik een maal gehad en gingen 3 jaar mee. Zag ze staan bij Ootman op de site dus maar ff een bestelling plaatsen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 10:17

hmm, over Roekl hoor ik een hoop goeds, dus die moet ik hierna maar eens proberen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:22

Ik heb hele fijne handschoentjes, weet niet hoe duur ze zijn maar volgens mij rond de 30 euro en ze gaan al anderhalf jaar mee ofzo.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:24

Hele dure van 15 euri?
Ken duurdere Knipoog

Ligt ook aan de teugels die je gebruikt he.
Ben zelf erg te spreken over Roeckl, maar als je met bepaalde
teugels rijd kunnen zelfs die snel slijten.

FinalForster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:59

15 euro is idd niet zo veel hoor!
bij mij ligt het heel verschillend, de ene keer gaan die van harry's horse een jaar mee en duurdere veel korter.
misschien moet je van die men handschoenen kopen Knipoog dat gaat vast heel lang mee..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:07

bij mij gaan echt alle handschoentjes kapot, heb nu die winter handschoentjes van roeckl, en zelfs die krijgen slijtplekken, terwijl ze 35/40 euro waren volgens mij, ben benieuwd hoe dat is met de gewone van roeckl. maar goedkope koop ik niet eens meer, had van BR van 15 euro, voor de wedstrijden. 10 keer gebruikt zit nu al een gaatje in Sigaar

ik rijd gewoon met kieffer teugels.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:21

Zie je ik ben echt niet de enige!
Ik dacht al word ik nou gek?
Zo beroerd kan ik echt niet rijden, het is immers eigen paard, als ik haar zou verprutsen mocht ik er zeker niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:51

Ik heb er een paar van BR vanaf afgelopen zaterdag. Zijn ook fijne. Weet niet hoelang die meegaan.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:11

Ik vind 15,- erg weinig voor paardrijhandschoenen..Gaaaap
want dan zal het ook wel geen kwaliteit zijn..
ik heb wel hele dure handschoenen maar ik heb ze dan ook wel langer ..
maarjaa of je raakt ze kwijt.. Bloos zo als ik.. maarjaa daar gaan dan wel je dure handschoenen maarjaa je gaat er wel langer mee..
mijn vriendinnen hebben ook allemaal de zelfde maar jaa ik heb er heel veel heb wat goedkopere om de paarden meet e voeren enzoo en die anderen voor het rijden..Tong uitsteken
maarjaa misschien moet je eens een duurdere versie nemen van handschoenen..Knipoog
ik heb 2 jaar geleden van die leren handschoenen gehad voor 50,- maarjaa die had ik ook een jaartje aan geen spoordat hij kapot was ofzoo mar men handen waren te groot..Tong uitsteken suc6 er mee..Tong uitsteken

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:13

Ik rij al enorm lang met leren rijhandschoenen van 12 euro...
Het knopje is er wel vanaf maar dat lag denk ik meer aan mij...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:38

mijn moeder heeft van die leren, maar daarmee voel je en niks, en de teugels glijden erdoor heen. ik koop vanaf nu toch alleen maar roeckl die blijven het langst goed.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:42

Henrieke schreef:
superlise schreef:
Eerlijk gezegd vind ik jou handschoenen goedkoop..
Misschien kun je beter handschoentjes van een euro of 30-40 kopen en die heb je dna ook gelijkzo´n 2 jaar, want die zijn meestal een veel betere kwaliteit.

idd! Je kunt met die handschoenen (roeckl) bijv. ook zo rond de 40 euro wel een paar jaar en sommigen doen er misschien al meerdere jaren mee dus dan ben je uiteindelijk veel goedkoper uit en ze rijden ook nog eens heerlijk.

Mijn Roeckl handschoenen geven na een half jaar ook slijtage, ik was meer tevreden over de nepleren van Imperial Riding. Ik heb niet veel in mijn handen en een vriendin die er 4 op een dag rijdt is ook niet tevreden over Roeckl.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:40

Ik rijd al jaren met dit Afbeelding handschoenen, of het nu +30 of -10 graden is. Niet kapot te krijgen, passen altijd, goedkoop en heb dus wel 6 paar (ook met lesgeven, stalwerk etc) Haha! Ook gebruik ik ze op wedstrijd.

Heb 1x roeckls gehad en die waren binnen een halfjaar door Nagelbijten / Gniffelen