Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pearlie schreef:Honden zijn ook vaak hele dagen alleen hoor!
En honden zijn andere dieren dan paarden. Een hond raakt gehecht aan zijn baas, een paard niet, althans niet aan een bepaald persoon. Een hond zal zijn baas missen ook nog na lange tijd, een paard niet.
De opmerking dat een paard niet aan zijn baas hecht vind ik eerlijk gezegd te erg voor woorden. Paarden hechten wel degelijk aan hun baas. Ik denk dat er maar weinig bokkers zijn die het daar niet mee eens zijn. Je kunt een superband opbouwen met je paard en de meeste paarden herkennen hun baasje meteen als hij of zij aan komt lopen. pearlie schreef:Maar ik denk niet dat een shetje of een geitje zoveel uit maakt bij een groot paard..

Dus een shetlander is nog altijd het beste en natuurlijk zijn eigen soort! VeerenAshley schreef:pearlie schreef:Maar ik denk niet dat een shetje of een geitje zoveel uit maakt bij een groot paard..
Waarom niet? Denk je dat een groot paard niet in staat is het verschil te zien tussen een soortgenoot en een geit?
pearlie schreef:Jawel. Maar in het wild zie je ook geen gemengde kuddes van shetlanders en belgen, ofwel.
Het gaat om het gezelschap.
Een shetlandpony zal dat evenveel kunnen bieden als een geitje.

Ze staan samen te slapen, waarbij de mini(billy) met zijn hoofd in de staart van de haflinger staat. Heeft ie lekker geen last van vliegen. Makkelijk toch, een grote vriend