Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nelleke1 schreef:Ik ben ze ook van plan te gaan kopen, stalschoenen zijn te klein geworden en chaps vind ik verschrikkelijk steeds aan en uit te doen dus dan maar de boots
Wel even een vraag met mijn stalschoenen zaten mijn voeten altijd in de beugels vast (ja ik ben lomp) dus kan je er nu wel of niet mee rijden?
. 
Maar ze zullen wel warm zijn!

Musicjohn schreef:Ik vind de thermoboots die in Nederland te koop zijn allemaal te lomp om fatsoenlijk mee te kunnen rijden.
Mijn thermoboots haal ik uit Engeland.
Deze zijn geheel waterdicht, en met 3mm neopreen gevoerd. Dat maakt ze koude-bestendig tot temperaturen van -35ºC
Ook krijg ik geen zweetvoeten in deze laarzen, terwijl m'n voeten toch lekker warm blijven. Je kunt ze gebruiken om eerst de stal uit te mesten of het grondwerk te doen, en daarna kun je zo op je paard stappen en wegrijden. Tijdens het rijden zitten ze gewoon net zo comfortabel als gewone rijlaarzen. Er zit ook een sporenhouder achterop bij de hiel.
Musicjohn schreef:Oeps... nog even een aanvulling op bovenstaande post...
De laarzen op de foto hierboven zijn het model "Muck Rider" van het merk "Tyne Muck Boots"
Er is nog een andere variant, en die heb ik momenteel in bestelling om te kijken hoe die zitten:
http://www.tackanory.co.uk/product.php?xProd=556
Die zijn van het merk "Belton"
Oja, beide hebben een elastische kuitomtrek van ca. 40cm zodat je ook met een dikke rijbroek of thermo-rijbroek in de laarzen komt. (dus niet eroverheen hoeft te dragen)
bromfiets schreef:Met die 40 cm pas ik met allebei mijn benen in 1 laars
Musicjohn schreef:bromfiets schreef:Met die 40 cm pas ik met allebei mijn benen in 1 laars
Zo hey... dan heb jij spillebeentjes.![]()
Die 40cm is dus niet opgerekt.
Doorgaans is 37 tot 39cm een veel voorkomende kuitmaat. Ze hebben de kuit dus iets groter gelaten om te compenseren voor een dikke thermo-broek. Als je die in je laarzen draagt dan zitten ze gewoon lekker "op maat" . Echter, omdat het bovenste stuk elastisch is (en toch waterdicht) kunnnen ook mensen met een wat dikkere kuit de laazren ook makkelijk dragen.