paardrijkleding overdreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Re: paardrijkleding overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:29

Ik draag een winterjas van PK als goede jas, een anky vestje als normale kleren.
Maar ik werk dan ook wel in ruitersportzaak.
Ik draag het eerst zo en dan pas op het paard.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:53

Jassen en sokken wel Haha!
Maar verder heb k niet echt geld over ofzo Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:09

Wat me hier nou opvalt is dat mensen zich zorgen maken over of hun spullen wel bij elkaar passen. Natuurlijk verandert ook ruitermode ieder seizoen maar het is aan iedereen de keus in hoeverre je daarin meegaat. Al mijn kleding, of ik er nou in rijd of niet, past bij elkaar. En bij mijn sjabrakken. In de loop van de jaren ontwikkel je toch ook een eigen stijl, je hoeft toch niet perse roze peesbeschermers omdat ze roze zijn?

Bij ons op de manege worden eens in de zoveel tijd de gevonden voorwerpen bijelkaar geharkt. Op een lijst in de bak kun je dan opschrijven wat je wil hebben, of je nou een manegeruiter of een pensionklant bent. Als de rechtmatige eigenaar zich niet binnen 2 weken meldt mag degene die het artikel als eerste "zag" het hebben. Ja, dan vind ik het best leuk als daar een bodywarmer van een paardenmerk bij zit, hij past bij de rest (donkerblauw) dus toen niemand zich meldde heb ik 'm meegenomen. Vanavond trek ik hem aan over mijn Zeemantruitje.

Neemt natuurlijk niet weg dat rijbroeken, schoenen en rijjassen speciaal met je zadel in gedachten ontworpen zijn. Als ik buiten rijd wil ik echt geen lange niet-paardenjas aan, dat blijft hangen achter je zadel. En ook geen kort jack, als je lang buiten rijdt in de herfst of de winter vind ik dat veel te koud! Die jas gebruik ik zoals velen niet alleen om te rijden, mijn "stadse" jas is een nieuwe paardenjas, mijn bosklosjas een oude.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:21

ik vind dat hary horse wel betaalbare kleding en dekjes heeft enzo. dus koop ik nu wel vaker een dekje en peesbeschermes Lachen maar ik zou nooit een hoop geld uit gaan geven voor een jas of broek.

Cissie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:49

iik rij gwn in klere die me dan uitkome en niet van die merkkleding ja of een oud shirtje van gstar ofoz

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:53

Ik investeer alleen in spullen zoals laarzen, cap, een goede rijbroek en een goede jas. Welk merk dat is maakt mij niet uit, als het maar comfortabel en veilig is.

Ik denk dat er wel een verschil zit in de mensen die 1 of 2x per week gaan paardrijden of mensen die dagelijks bezig zijn met paarden.

Ik rijd zelf dagelijks en heb een aparte stapel paarden kleren in de kast liggen (merken en merkloos). Deze kleding mag vies worden en draag ik niet meer buiten de paarden om.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:03

Ik heb geloof ik ergens achter in mijn kast nog een rijbroek liggen Haha! Maar ik rij altijd met mijn spijkerbroek en een gewoon truitje, niet bij een paardenwinkel vandaan.
Mijn paardenjas komt bij de ANWB vandaan van Human Nature. Goeie waterdichte jas, die lekker zit. 's Winters rijd ik met lange chaps tegen de kou, maar verder heb ik weinig "echte" paardenkleding voor mezelf.
Al ga ik binnenkort wel op zoek naar een goede rijbroek. In maart ga ik endurance starten en dan is een spijkerbroek misschien toch niet zo ideaal.

misjemira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:56

Ik draag eigenlijk altijd wat anders met het rijden, met shirtjes dan, heb wel dezelfde rijbroek.
Ik heb dan wel een speciale jas, maar dat is gewoon een oude jas die ik eerst als "goed" aanhad.
Het lijkt mij ook niet nodig om helemaal in stijl te gaan rijden, met paarden is het zo weer vies Tong uitsteken

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:00

Ja het is maar net tot waar je gaat, ik vind het precies hetzelfde als met je gewone kleding. Dat kun je ook overdreven zoveel je zelf wilt. En als ik na ga dat ik net zo veel tijd in rijkleding loop als in normale kleding loop, vind ik het wel normaal dat je fatsoenlijke rijkleding al dan niet van dure merken draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:03

Ik heb altijd een gewone t-shirt/ trui/ vest aan naar de paarden. Verder heb ik wel van die Stapp Horse sokken enzo, vind ik gewoon lekkerder zitten Ja Ach, ik vind het geen onzin ook allemaal, iedereen moet zelf weten wat hij aantrekt Lachen

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:19

Ik heb ook altijd 'gewone' shirtjes aan naar de paarden. Truitjes die ik op school niet meer draag of nèt iets te kort zijn voor op een heupbroek. Ik vind het wel leuk om dingen in de uitverkoop te kopen van merken als Eurostar e.d.
Het rijden in setjes is voor mij niet echt belangrijk, maar ik kijk wel meestal stiekem of mijn dekje en shirtje een beetje bij elkaar passen. Als dat niet zo is, rijd ik nog altijd even lekker hoor. Tong uitsteken Het is in mijn ogen belangrijker dat m'n paard er goed bijstaat en optijd muesli e.d heeft.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:17

Ikvind het allemaal wel heel leuk bedacht maar wel geldverspilling. Ik koop het soms alleen in opruiming en als ik het echt nodig heb
Jassen en sokken doe ik dan vaak wel. Maar vesten kun je ook van 'gewoon' merk voor de helft goedkoper krijgen naar mijn idee. Net als shirtjes

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:34

Ik heb geen paardrijkleding.
(ik heb 1 rijbroek,maar die heb ik meestal niet aan als ik ga rijden)
Ik rij met westernlaarzen,spijkerbroek,t-shirt en gewoon ondergoed.
Sport bh is wel fijn.
Geen anky, pk of what ever voor mij..

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:43

uhhhh, ik ga vanavond naar de les met een donkerblauwe rijbroek van eurostar, groen oliebol van kyra k, blauw fleece vestje, paard gaat met d.blauw dekje met appeltjesgroene rand van eskadron, en d.blauwe bandages, hahaha
thuis rijd ik echt met van alles en nog wat, maar naar de les doffen we ons zelf altijd netjes op, gewoon omdat dat leuk is en leuk staat!
nou heb ik maar 2 "setje" dus valt volgens mij wel mee, en ik werk in een ruitersportzaak...dus dat is wel de kat op het spek binden

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:45

huh oliebol? volgens mij tikte ik toch echt shirtje..?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:46

en ik vergeet mijn donkerblauwe pk sokken, maar die heb ik ook gewoon aan! (net zoals de shirtjes trouwens)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:56

Nee,je tikte s*h*i*t*j*e,geen shirtje. Clown

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:26

Qua shirts ga ik niet allemaal dure paardrij zooi kopen. Veel te zonde als het kapot gaat. Ik draag gewoon me oude kleren, dan is het geen ramp als er vlekken in komen of als het kapot gaat Tong uitsteken

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:47

Soms is het idd wel overdreven maar ook bijv. een vest ofzo terwijl je prima in een fleecevest van de c&a ofzo kan rijden! maar k rij wel altijd met rijbroek en sokken(en laarzen,cap natuurlijk Knipoog)

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:13

Een rijbroek vind ik geen overbodige luxe. Bovenkleding hoeft voor mij niet speciaal voor het paardrijden te zijn. Alleen als ik het echt leuk vind en niet te duur. Een jas heb ik soms wel van een paardenmerk omdat die meestal goed waterdicht en leuk zijn.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:11

Ik vind een echte kledinglijn overdreven, maar kleding van een merk vind ik wel mooi, maar echt alles van hetzelfde vind ik wel een beetje overdreven hor

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:09

Ik heb met rijden altijd mijn zwarte Eurostar Jump aan, met een zwart topje daarop en daaroverheen een zwart truitje (van de V&D ofzo). Verder draag ik jodhpurs van HH en de lederen chaps van HH, maar wel met gewone sokken (mijn sokken zijn al een soort kousen, dus paardrijsokken heb ik niet echt nodig).
Verder eigenlijk altijd gewoon ondergoed Lachen. Ik heb gelukkig niet last van doorrijden. of rondsjezende borsten (en ik ben niet heel klein geschapen oid).
Ik vind het overdreven om constant te mode te volgen, dat doe ik met mijn gewone kleren ook niet. Setjes vind ik wel leuk en bijvoorbeeld speciaal ondergoed; dat is alleen maar super handig voor mensen die wel snel doorgereden zijn. Ben je tenminste van dat probleem af Lachen.
Dus voor mij overbodig, speciale rijkleren, maar wel leuk en handig als jij er iets aan kunt hebben.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:52

ik maak m'n eigen setjes, waarvan ruim de helft niet van een paardenmerk is! maar ik let wel op dat het goede kwaliteit heeft

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:50

Die hele kledinglijnen van HH enzo vind ik wel leuk om naar de kijken, maar ik koop het zelf niet. Ik vind het zonde van mijn geld, want ik rijd net zo graag met een gewoon shirtje. Als ik paardrijd maakt het me eigelijk niet zoveel uit wat ik aan heb en of de kleuren bij elkaar vloeken of niet. Waarom zou je met een duur vest van Anky oid gaan rijden, terwijl het ook met een vest van de H&M kan? Ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit. Ja

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:54

Kijken is leuk, kopen niet Knipoog Er zitten vaak hele leuke dingen tussen, maar ik vind het echt zwaar overdreven. Paardrijbroeken koop ik uit een catalogus, shirtjes zo goedkoop mogelijk, maar ze moeten wel leuk zijn (bijv. van de C&A) De sokken die ik draag tijdens het paardrijden draag ik ook gewoon overdag, van die echte paardrijsokken vind ik absoluuut niet nodig. Mensen die die dure setjes zo nodig willen hebben moeten dat lekker doen, maar ik vind het overdreven Knipoog