Wat me hier nou opvalt is dat mensen zich zorgen maken over of hun spullen wel bij elkaar passen. Natuurlijk verandert ook ruitermode ieder seizoen maar het is aan iedereen de keus in hoeverre je daarin meegaat. Al mijn kleding, of ik er nou in rijd of niet, past bij elkaar. En bij mijn sjabrakken. In de loop van de jaren ontwikkel je toch ook een eigen stijl, je hoeft toch niet perse roze peesbeschermers omdat ze roze zijn?
Bij ons op de manege worden eens in de zoveel tijd de gevonden voorwerpen bijelkaar geharkt. Op een lijst in de bak kun je dan opschrijven wat je wil hebben, of je nou een manegeruiter of een pensionklant bent. Als de rechtmatige eigenaar zich niet binnen 2 weken meldt mag degene die het artikel als eerste "zag" het hebben. Ja, dan vind ik het best leuk als daar een bodywarmer van een paardenmerk bij zit, hij past bij de rest (donkerblauw) dus toen niemand zich meldde heb ik 'm meegenomen. Vanavond trek ik hem aan over mijn Zeemantruitje.
Neemt natuurlijk niet weg dat rijbroeken, schoenen en rijjassen speciaal met je zadel in gedachten ontworpen zijn. Als ik buiten rijd wil ik echt geen lange niet-paardenjas aan, dat blijft hangen achter je zadel. En ook geen kort jack, als je lang buiten rijdt in de herfst of de winter vind ik dat veel te koud! Die jas gebruik ik zoals velen niet alleen om te rijden, mijn "stadse" jas is een nieuwe paardenjas, mijn bosklosjas een oude.