Mening over HORKA Riding Wear

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Re: Mening over HORKA Riding Wear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:03

kjoetie schreef:
ik heb een fijne winddichte getailleerde bodywarmer/ritsmouwenjas van Horka en een rijbroek. Rijbroek was onverwoestbaar, heb er jaren mee gedaan, idd jammer dat er zo weinig reclame is. Ik mis ook een Horka webshop mét goede kleurstalen

De jas is heel fijn, echt winddicht, alleen wat minder waterdicht dan ik zou willen, en de ritsen van de mouwen gaan af en toe open staan (dan heb ik een kier onder mijn oksel en das niet fijn Haha!). Verder een heerlijke jas, mooie stof en fijne kwaliteit.

Mijn beeld bij Horka is idd degelijke basics voor een goede prijs. Ik denk dat je dat ook aan moet houden, niet iedereen wil rijbroeken met een ruitje, streepje of andere onzin. Soms is het gewoon lastig zoeken naar een mooie effen rijbroek in het zwart of bruin ofzo, en dan kom ik bij Horka uit.

Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding van Horka heel goed. Qua PR en marketing zou ik (en nu spreek ik even als PR medewerker) veel nadrukkelijker naar buiten treden, wellicht wat verbreding in de producten (qua setjes enz. daar zit toch veel geld - en mond op mond reclame en terugkerende klanten- hoor), een goede, duidelijke website met webshop (is een eenmalige investering en haal je zóveel uit, zowel qua marketing als qua extra omzet) en een duidelijk advertentiebeleid: liever een klein aantal goede en wat duurdere advertenties, dan her en der wat in de wilde weg adverteren.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Ja super! Hier ben ik idd mee aan het werk! De website gaat gauw vernieuwd worden qua catalogus en ik ben idd ook bezig met het punt of een webshop extra inkomsten geeft! Willen ze eigenlijk niet ivm. klanten (ruitershops) die dan gaan klagen!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:06

dat is ook een kwestie van hoe je het neerzet Lachen het hoeft niet óf óf te zijn, het kan ook én én . Is ook een kwestie van duidelijk aangeven waarom je ervoor kiest en ook duidelijk op de site opnemen waar de verkooppunten zitten zodat je niemand benadeelt en mensen de keuze laat Lachen

Er zijn best goede onderzoeken gedaan over e-commerce en dat webwinkelen de toekomst heeft. Als je daarop googled kom je denk ik al heel veel nuttige info tegen om mee te onderbouwen Lachen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:14

kjoetie schreef:
dat is ook een kwestie van hoe je het neerzet Lachen het hoeft niet óf óf te zijn, het kan ook én én . Is ook een kwestie van duidelijk aangeven waarom je ervoor kiest en ook duidelijk op de site opnemen waar de verkooppunten zitten zodat je niemand benadeelt en mensen de keuze laat Lachen

Er zijn best goede onderzoeken gedaan over e-commerce en dat webwinkelen de toekomst heeft. Als je daarop googled kom je denk ik al heel veel nuttige info tegen om mee te onderbouwen Lachen

Ja oke bedankt!!! Neem ik zeker mee!

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:42

Hoi! Ik weet van veele duitse ruiters die Horka bodywarmers willen kopen, maar wij vinden geen winkel die hen naar Duitsland stuurt. Weet iemand misschien één die dat toch doet?
Bedankt voor jouw help Lachen

en On Topic: Ik heb één bodywarmer van Horka (die Rider) en ondanks dat ik da al jaaren mee rijd ziet die nog steeds goud uit.
Laatst bijgewerkt door Lacrima op 01-11-07 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 11:45

Lacrima schreef:
Hoi! Ik weet van veele duitse ruiters die Horka bodywarmers willen kopen, maar wij vinden geen winkel die hen naar Duitsland stuurt. Weet iemand misschien één die dat toch doet?
Bedankt voor jouw help Lachen

Waar kom je vandaan dan? HORKA levert heel veel aan Duitsland, dus als je mij zegt waar je ongeveer zit, dan kan ik hier in het bestand kijken waar er bij jou in de buurt een winkel zit!

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:51

Ik heb al één, maar die ruiters die mij heben gevraagt zjin uit Lüdenscheid en Wuppertal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:12

kjoetie schreef:
Mijn beeld bij Horka is idd degelijke basics voor een goede prijs. Ik denk dat je dat ook aan moet houden, niet iedereen wil rijbroeken met een ruitje, streepje of andere onzin. Soms is het gewoon lastig zoeken naar een mooie effen rijbroek in het zwart of bruin ofzo, en dan kom ik bij Horka uit.

Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding van Horka heel goed. Qua PR en marketing zou ik (en nu spreek ik even als PR medewerker) veel nadrukkelijker naar buiten treden, wellicht wat verbreding in de producten (qua setjes enz. daar zit toch veel geld - en mond op mond reclame en terugkerende klanten- hoor), een goede, duidelijke website met webshop (is een eenmalige investering en haal je zóveel uit, zowel qua marketing als qua extra omzet) en een duidelijk advertentiebeleid: liever een klein aantal goede en wat duurdere advertenties, dan her en der wat in de wilde weg adverteren.

ik ga even mee met het beeld van kjoetie, fijne, nette , mooie basics van goede kwaliteit ...
dat is ook wat ik bij horka voor me zie
ik vind het een geweldig merk , de rijbroek die ik nu heb is heerlijk en er gaan er zeker meer van komen
heel fijn is ook dat ik bij horka weet wat ik koop en eingelijk kwa kleding vind wat ik zoek (geen ruitjes en gekke prints, maar gewoon mooie effen broeken met goede pasvorm en kwaliteit) ook zo met andere kledingstukken, ik kom erachter dta ik nog wat ruien en vestjes van horka heb waarvan ik niet eens meer wist dat ze van horka waren (zo lang heb ik ze dus al ) en die blijven netjes, en zitten ook gewoon erg fijn

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 12:14

draumpje schreef:
kjoetie schreef:

ik ga even mee met het beeld van kjoetie, fijne, nette , mooie basics van goede kwaliteit ...
dat is ook wat ik bij horka voor me zie
ik vind het een geweldig merk , de rijbroek die ik nu heb is heerlijk en er gaan er zeker meer van komen
heel fijn is ook dat ik bij horka weet wat ik koop en eingelijk kwa kleding vind wat ik zoek (geen ruitjes en gekke prints, maar gewoon mooie effen broeken met goede pasvorm en kwaliteit) ook zo met andere kledingstukken, ik kom erachter dta ik nog wat ruien en vestjes van horka heb waarvan ik niet eens meer wist dat ze van horka waren (zo lang heb ik ze dus al ) en die blijven netjes, en zitten ook gewoon erg fijn

Oke! Fijn om te horen! Nou horka heeft dus wel ruitjes ed. maar ook enorm veel gewoon effen broeken en idd de kwaliteit is vaak erg goed!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:15

Ik heb ook 2 rijbroeken van Horka. Behalve dat ze goed te betalen zijn zijn het ook de enige rijbroeken die mij goed passen. Veel zijn of bij de benen, of in de taille te wijd. Deze dus niet. Ik heb onlangs een hele mooie spijkerrijbroek gekocht. Erg leuk, maar nergens meer te vinden. Veel mensen vragen waar ze die kunnen krijgen namelijk. Ook in de webcatalogus zie ik hem niet staan.
Wat ook ik erg jammer vind is dat ik bijna nergens Horkakleding kan vinden. Ik pas toch graag voor ik geld aan kleding uitgeef. Een webshop vind in dan niet handig.
Ik had al eerder een PB gestuurd over Horka in de buurt van Utrecht. Dat is er dus niet. Heel jammer aangezien er 2 grote ruitershops in de buurt zijn. Kun je mij (per PB) namen van winkels sturen waar de kleding wel te krijgen is? Ik ben zeer tevreden namelijk, maar kan het dus bijna nergens meer vinden.
Hopelijk heb je ook aan deze info iets.

Groetjes!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 13:31

Setti schreef:
Ik heb ook 2 rijbroeken van Horka. Behalve dat ze goed te betalen zijn zijn het ook de enige rijbroeken die mij goed passen. Veel zijn of bij de benen, of in de taille te wijd. Deze dus niet. Ik heb onlangs een hele mooie spijkerrijbroek gekocht. Erg leuk, maar nergens meer te vinden. Veel mensen vragen waar ze die kunnen krijgen namelijk. Ook in de webcatalogus zie ik hem niet staan.
Wat ook ik erg jammer vind is dat ik bijna nergens Horkakleding kan vinden. Ik pas toch graag voor ik geld aan kleding uitgeef. Een webshop vind in dan niet handig.
Ik had al eerder een PB gestuurd over Horka in de buurt van Utrecht. Dat is er dus niet. Heel jammer aangezien er 2 grote ruitershops in de buurt zijn. Kun je mij (per PB) namen van winkels sturen waar de kleding wel te krijgen is? Ik ben zeer tevreden namelijk, maar kan het dus bijna nergens meer vinden.
Hopelijk heb je ook aan deze info iets.

Groetjes!

Het je PB gestuurd!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:37

Ik heb twee broeken ervan Knipoog
De prijs en kwaliteit ervan vind ik gewoon goed Knipoog
Heb ze al een tijdje maar ze zijn nog heel en niet versleten of wat dan ook Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:09

Mijn eerste rijbroek, 32 jaar geleden, was een Horka. Daarna eigenlijk bij Horka gebleven qua merk. 2x een pikeur gehad maar die vind ik niet prettig zitten. De Horka broeken blijven heel lang mooi, zitten super fijn en de stof is erg stevig. Gemiddeld doe ik een jaar of 8 met een Horka rijbroek, ik rijd dagelijks, wissel natuurlijk wel af. Nu heb ik 3 gewone broeken met steekzakken en eentje voor in de winter, speciale stof wat in de zomer koel is en in de winter warm. De laatste broek heeft mij €160,- gekost en omdat ik een speciale kleur wou hebben moest het apart gemaakt worden, 8 weken gewacht en vervolgens is de broek verdwenen bij DHL, weer een nieuwe laten maken en weer een hele poos gewacht, inmiddels was de broek €180,- geworden maar de winkel waar ik het besteld had heeft met Horka geregend dat ik de oude prijs betaalde omdat het niet mijn schuld was dat het zo lang duurde.
Over die laatste broek, zoals alle Horka's (met name de Mallorka), zit deze heerlijk maar qua warmte vind ik het voor die prijs vies tegenvallen, niet veel warmer dan een normale Horka. Voor de andere boreken vind ik de prijs heel netjes.
Verder heb ik nog een bodywarmer van Horka, deze heb ik zomer en winter elke dag aan, ik zweet er ook niet in wat bij sommige bodywarmers wel het geval is.
Het is alleen jammer dat je Horka maar bij weinig winkels kunt vinden, gelukkig op internet wel. Voor mij dus alleen maar Horka rijbroeken.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 14:13

Oke toppie! Ik denk dat je een broek hebt in dat Schuller spul... Haha! Is idd erg duur en ik vind het ook tegenvallen qua stofeigenschap. Maar HORKA is toch in best veel winkels te krijgen hoor!!!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:52

De broeken zijn inderdaad van Scheuller, wel een sterke stof. Die winterbroek is ook scheuller met een warme voering, haalt iets meer dan de anderen, die halen amper.
Bij mij in de buurt hebben weinig winkels Horka, de meesten alleen op bestelling.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:45

Ik heb een zwarte HORKA broek, die nu ongeveer 20 jaar oud is denk ik (ik heb hem 10 jaar, tweedehands gekocht van iemand die m ook 2e hands had gekocht Nagelbijten / Gniffelen) Die broek is de allerfijnste die ik heb! Hij is nu weliswaar echt op en uitgelubberd, maar goed. Ik kan m gewoon niet wegdoen! Ik zoek me helemaal lens naar zo'n zelfde, maar die zijn echt nergens meer te vinden. Het stofje is fijn, de pasvorm was fijn en geen enkele vorm van slijtage na al die jaren! Alleen de band ligt er bijna in zn geheel vanaf inmiddels... Tegenwoordig hebben ze die broeken niet meer volgens mij, zonde... Had er ook zo'n donkerblauwe ribbroek van, die heeft het helaas minder lang volgehouden... Lachen

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:47

Mijn wedstrijdjase is van Horka en ik heb em nu al denk ik 3/4 jaar en hij ziet er nog perfect uit!
De knopen sneuvelen wel erg snel... maar toen ik Horka mailde om te vragen waar ik knopen kon krijgen stuurde ze mij zelfs gratis een setje op! Heel netjes vond ik dat!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:56

Ik heb 2 oude Horka rijbroeken (van 'geribbeld' stof). De ene is vrij dun (ideaal voor de zomer), de ander heel dik. De broeken zijn beide denk ik een jaar of 7 en nog in gebruik. Ze slijten niet snel. Tuurlijk zien ze er nu niet als nieuw meer uit, maar wat wil je... Ik heb alleen geen nieuwere Horka's meer gekocht, omdat de ruitersportzaak waar ik nu mijn kleding koop helaas geen Horka heeft.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 13:01

Ooh das jammer!! Ik ga gauw weer folders ed. eruit doen naar NL ruitersportzaken! Miss dat daar weer nieuwe HORKA-dealers uitkomen! Pling

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:39

jongens, als ik dit zo zie en lees ga ik ons aanbod in Horka ook maar uitbreiden denk ik

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 01:11

Horka moet veel meer reclame maken, ik vind ze veel beter dan al die dure merken en zitten veel fijner. Je moet er alleen rekening mee houden dat je een maat groter moet nemen aangezien ze kleiner uitvallen.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 01:52

Ik lever ook de producten van horka en red horse.
Ik ben zeer tevreden over het contact met horka.
Is er een probleen of iets kapot, het is nooit een probleem.
Idd zijn de maten vaak een probleem.
Momenteel heb ik voornamelijk op mijn website staan wat ik ook daadwerkelijk heb liggen.
Ik heb maandag de nieuwe collectie gezien en het ziet er weer erg mooi uit.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 02:04

Ik heb een Horka rijbroek.
En Damn it! Wat een geweldige rijbroek. Lovers

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:55

marietje27 schreef:
De broeken zijn inderdaad van Scheuller, wel een sterke stof. Die winterbroek is ook scheuller met een warme voering, haalt iets meer dan de anderen, die halen amper.
Bij mij in de buurt hebben weinig winkels Horka, de meesten alleen op bestelling.

Die stof heet trouwens "Schoeller".

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 08:29

Haha oke! Nou gelukkig heel veel positieve berichten! Heb het meeste hier al doorgegeven en er word zeker werk van gemaakt... Nieuwe collectie is idd errug mooi! Pling

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:48

Waar en wanneer kunnen we die nieuwe collectie zien?