waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Re: waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:05

Als je de broek dagelijks aan hebt en er 2 paarden mee rijd dan merk je zeker wel verschil tussen de kwaliteit van verschillende rijbroeken.. Zo had ik een HH broek die met een half jaar versleten was, mijn pikeur broek daarintegen doet het na 2 jaar nog steeds goed.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:12

Tja, ik vind het ook belachelijk dat ze voor die broeken de hoofdprijs moeten hebben. Maar feit blijft dat ze wel langer mee gaan. Ik heb een Pikeur gehad waar ik bijna 6 jaar mee gereden heb voordat de stof echt versleten was. Ik heb er nu weer 2, beiden al een jaartje of 2 oud, maar je ziet het er niet aan af. Tussendoor heb ik eens een mondoni gekocht, maar ik merk toch dat de stof nu al niet meer de originele kleur heeft en slijtage vertoont.

Nu moet ik zeggen dat Pikeur en Anky wel de kroon spannen, ik heb ook nog een hele fijne Eurostar liggen, een Kentucky en een Cavallo en die waren niet zo duur als de pikeur.

Zoals je ziet ben ik ook niet erg merkgebonden, bij mij zit het nogal snel lekker. Behalve Horka, daar kan ik echt mn draai niet in vinden.

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:53

Ik heb ook een Eurostar broek en die zitten ook erg lekker vind ik. Ik had hem in zo'n winkeltje gekocht waar allemaal tweedehandsspullen waren enzo, maar deze broek was nog helemaal nieuw. Nou, hij zit hartstikke lekker en volgens mij koste hij iets van 35 euro ofzo. Pling

Meerjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:52

Ik heb eigenlijk altijd met Eurostar of Cavallo gereden en dat doe ik nog steeds!
Ze zitten SUPER lekker en slijten niet snel.

Ik betaal liever wat meer en dat ik er langer mee doe, dan om de zoveel tijd weer een nieuwe goedkope te moeten kopen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:57

Mijn aller eerste rijbroek.Donkerblauw en van het merk "Hello" .Heb er zeker 6 a 7 jaar mee gereden en nog steeds geen slijtage...Alleen is de rits kapot gesprongen.Helaas kan ik dit merk nergens meer vinden.Horka heeft me meer als 100 euro gekost en na 2 jaar helemaal op.Harry's horse nog steeds niks mis mee, gebruik ik erg weinig want zit voor geen meter...Nu heb ik er een van divoza (mondoni of zoiets) is erg fijn en zit lekker.En heb er 2 van bos's gekocht...zitte ook heelijk en koste mij slechts 39.95 per stuk!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:34

__KELLY schreef:
en waar kan jij dat op berrusten Knipoog ?

Op ervaring!
Goedkopere broeken(HH, Mondoni, Horka is een middenweg) zijn van mindere kwaliteit,
- Pluizen sneller
- vallen sneller gaten in
- zakken snel af
- zitvlak is vaak erg stuk
- Slechte pasvorm

ga zo maar door.. En nee ik verzin het niet; spreek uit ervaring!

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:38

duur = meestal goede kwaliteit, ik heb bijna altijd broeken van cavallo gaan jaaaren mee.
heb ooit een broek van eigen merk divoza gehad met 2 maanden scheurde ik eruit. bij mijn knien, kont.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:41

mhtimmerwerk schreef:
duur = meestal goede kwaliteit, ik heb bijna altijd broeken van cavallo gaan jaaaren mee.
heb ooit een broek van eigen merk divoza gehad met 2 maanden scheurde ik eruit. bij mijn knien, kont.

zo hard ging het bij mij niet. Clown
Maar als ik mijn mondoni(divoza eigen merk) of hh broek even naast mijn Kyra K of eurostar broek houd zie ik duidelijk kwaliteit verschil Ja

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:02

geef mij ook maar eurostarts.. Duivel

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:11

Ik heb een pikeur gehad, maar de broek zat niet mooi en vond 'm ook wat zweterig. En ook de stof was snel verwassen. Ik heb 'm maar een paar keer aangehad. Kennis van me had een Anky en de naden lieten na 6 maanden los. Dat vind ik beiden dure rijbroeken die toch aan kwaliteit te wensen over lieten.

Ik haal mijn broeken meestal in Duitsland (€ 35,00 voor broek met kunstleren zitvlak en goede kwaliteit). Ik vind kunstleer wel redelijk warm. Nu een vrij goedkope broek van equi-theme besteld. Ben beniewd.

Ik heb trouwens een Horka rijbroek al 15 jaar Haha! . Ziet er natuurlijk niet erg fraai meer uit, maar geen gaten of stiksels los. Ik heb ooit fl. 80,00 voor die broek betaald. Dus ook met een goedkope broek kan je lang doen. Het is ook een kwestie van geluk hebben.
Ik vind dure broeken wel vaak veel mooier, maar dat vind ik voor op het paard niet zo belangrijk.

Over het algemeen zal een dure broek wel beter zijn. Maar aangezien ik de laatste jaren gevarieerd heb tussen maat 36 en maat 42, vind ik een goedkopere broek een betere oplossing voor mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:22

Ik geef nooit meer uit dan 40 euro aan een rijbroek. vind het zonde van het geld: broek wordt toch alleen vies Clown

Mijn horka gaat nu al 8 jaar mee, ondanks bijna dagelijks gebruik (en ziet er nog goed uit!). Ik ben er nu uit gegroeid en heb een eurostar aangeschaft. Zelfde kwaliteit als mijn horka en ik ben er nu al verliefd op Clown

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:16

Ik denk dat je Anky of Pikeur niet kunt gaan vergelijken met rijbroeken van Fourganza, en de voordelige modelletjes. Zoals Boss en Harry's Horse rijbroekjes Knipoog Ik geef liever wat meer geld uit aan een rijbroek. Het kan ook mij liggen maar die goedkopere rijbroeken vindt ik altijd prikken

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:37

Ik ga zelf alleen nog maar voor duurdere broeken. Goedkopere broeken kan ik binnen een jaar weggooien terwijl ik een Cavallo heb waar ik al 4 jaar heel vaak mee rijd, die begint nu pas echt op te raken.

Het is wel raadzaam om je portemonnee te sparen door in de uitverkoop een broekje te kopen. Zo had ik vorige maand een Kyra K voor de helft van de prijs. Dan is de kleur wel niet zo up to date (ik vond m tof, paars) maar heb je wel een hele fijne broek voor relatief weinig geld.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:33

Je kan trouwens ook nog wel eens op marktplaats kijken, of bij ruitersportoutlet op internet. Daar kom je nog wel eens goede broeken tegen voor wat minder. Of bij Piaffe en Ootmans. Om marktplaats heb ik wel eens een Pikeur overgenomen van een meisje die hem pas 2 keer aan had gehad, maar hij zat haar niet goed. Maatje te klein gekocht. Betaal je niet de volle mep, maar je hebt wel een goede broek aan je kont.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:45

Ik moet zeggen, ik heb een rijbroek van Harry's Horse, was geloof ik 25 euro, en die heb ik al een jaar of 3/4 en die kan nog als nieuw door.

Helaas geldt dit vaak niet voor alles en betaal je voor een merk en de kwaliteit. Maar ik ga ook echt niet meer dan 100 euro uitgeven, de helft misschien.
Heb een tijd terug wel maar een van eurostar gehaald, en die zitten ook wel fijn.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:52

ik heb nu 2 broeken van pikeur en 1 van eurostar. En ik zweer echt bij pikeur. Ik heb wel eens andere broeken gepast, maar dan kocht ik uiteindelijk toch maar weer een pikeur omdat die mij gewoon echt perfect zitten. Ik rijd ook echt veel, en ze slijten echt niet hard. Eurostar vind ik al wel wat minder (ook de kwaliteit en als je zo'n leren zitvlak hebt is die ook stugger ofzo).
Vroeger had ik altijd HH broeken enzo, volgens mij kan ik daar nu echt niet meer in rijden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:18

tja jeetje
je hebt al een HH broek voor 20 euro
duurdere merken betaal je idd iets voor het merk
maar in de regel zijn ze ook wel iet beter
alhoewel mijn vorige rijbroek was een hh en daar toch ff rekenen jaartje of 6 mee gedaan

heb zelf nu een hkm broek a 85 euro
en een busse broek a 137.50 euro
de hkm slijt iets sneller en minder degelijke kwaliteit kunstleder
iets minder rek in het materiaal Bloos dan de busse ,
maar wel in meerdere soorten en kleurtjes vrkrijgbaar
die busse heb ik nu ruim 2 jaar , man gooit het in de was en droger
en is nog al nieuw ..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:38

20 euro? dAn mag je mij vertellen waar je dan die HH broek koopt. Ik weet ze hier alleen maar te vinden vanaf 32 euro. En die polyamidebroeken zitten best fijn. Gaan ook wel 2 jaar mee bij intensief gebruik. Mijn Cavallo ging net zo lang mee terwijl je daar toch wat meer voor betaalt. Nadeel van polyamide is het zweten.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:34

20 Euro? WAAR WAAR Haha!?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:05

Ik heb een Eurostar Jump, een prachtige broek van €70,=
Hij heeft dan wel geen kunstlederen of rondgenaaid zitvlak, maar dat vind ik persoonlijk niet erg (rondgenaaid vind ik niet lekker zitten, ik kom altijd op dat randje terecht Scheve mond en kunstleder heb ik niet nodig, ik schuif niet).
Dus Eurostar is best te betalen en gaat lang mee, ik ben er hartstikke tevreden over Haha!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:09

hoe zijn de goedkopere cavallo rijbroeken?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:12

Ondanks dat ik zweer bij mijn Ankyrijbroeken (helaas, de stiksel laten snel los, maar dat lossen ze in de tackfactory wel weer op) begrijp ik de prijzen voor rijbroeken echt niet hoor. Zelfs voor een 'gewone broek' betaal ik echt geen 180 euro hoor! Ik heb het nooit begrepen waarom de prijzen van rijbroeken zo hoog moeten liggen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:26

Ik heb een mountainhorsebroek van 130 euro gekocht, zo 1 van lycrastof. Heerlijk zit dat ding, alleen nu na 1.5/2 jaar is die nu echt versleten tussen de benen en ben er vandaag achter gekomen Verdrietig
Heb nog wel een broek maar moet er echt 1 bij. Wil dus echt niet weer een dure, het is namelijk echt een ruk uit het lijf en het al niet zoveel geld op me rug groeien.
Heb wel weer een nieuwe rijbroek van PK, maar wilt er toch 1 bij want rij toch wel intensief, en heb dan wel een goede rijbroek nodig om soms te wisselen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:02

Mondoni!
Heb een katoenen ervan, lichtblauwe, kleur is wel ietsjes faler geworden, maar hij zit super(moet nu alleen een maatje groter ervan maar dat ligt aan mezelf, alhoewel hij wel wat gekrompen is, maar niet dramatisch ofzo).
Als hij niet te klein zou worden zou hij nog wel veel langer mee gaan denk ik Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:48

ilse18 schreef:
Ik heb verschillende "merk" broeken gehad, en het toppunt was wel een dure pikeur die na een half jaar gebruik compleet doorgesleten was.

Ja, of je zet de punt van de kruiwagen in je dure Pikeur broek.... Boos! Dat soort dingen gebeuren ook en dan kan je beter maar geen vermogen er aan uitgegeven hebben... Hoewel ik 1 broek van ANky heb en die vind ik echt fantastisch. Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriend, maar als ik er aan denk wat dat ding gekost heeft....