Afgekeurd Paard terug nemen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlackRain

Re: Afgekeurd Paard terug nemen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:02

Slotjes worden volgens mij niet zomaar gezet? en niet voor een reden als dit.
Je had misschien iets beter moeten nadenken voordat je dit topic wilde plaatsen. Ik denk ook niet dat het een slimme actie was!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:41

ik zou je topic sluiten voordat er gedoe mee komt!
Dit topic kan nadelig werken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:47

jacky2 schreef:
Kendra schreef:
Hoewel ik het verhaal nogal verwarrend vind, begrijp ik dat het paard betaald is voordat er gekeurd is. In mijn ogen niet gebruikelijk - en ook enigszins onnozel.

Verwarrend vind ik het verhaal niet en onnozel ?

Denk je dat je een paard meekrijgt zonder te betalen ?
Dat zou pas onnozel zijn !

normaal is het dat de verkoper het paard brengt naar een door koper uitgezochte da, daar vind de keuring plaats (in aanwezigheid van koper en verkoper) istie goed, betalen en meenemen, istie niet goed kan hij met de verkoper weer mee naar huis.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:56

Het kan voorkomen dat de woonplaats van de verkoper en het adres van de dierenarts zodanig uit elkaar liggen dat er een andere regeling getroffen wordt.
Heb zelf ook twee keer een paard meegenomen met als voorwaarde dat als hij niet goed is beest weer terugkomt.
1x nodig geweest om hem terug te brengen en toen kreeg ik toch echt netjes volgens afspraak m'n geld terug.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:28

Ik ben bang dat je dit helaas gaat verliezen, alleen geregistreerde handelaren moeten garantie geven, particulieren niet, het wordt jullie woord tegen dat van haar.
msn is inderdaad geen bewijs, het mag als aanvullend bewijs gebruikt worden maar als dat alles is wat jullie hebben, ben ik bang dat het een verloren zaak is.

Wat je wel kan doen is , meschien heeft ze vaker mensen op deze manier bedonderd, zoek oogetuigen, medeslachtoffers, mensen die tegen haar willen getuigen, als je kan bewijzen dat ze opzettelijk de boel bedonderd heeft veranderd de zaak en heb je meschien een strafzaak in handen, voor je vriendin verandert er dan nog niets maar daarna kan ze haar wel aansprakelijk stellen en haar geld terug eisen.
Succes en ik vind het super lief dat je het zo voor je vriendin opneemt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:20

barbara1970 schreef:
Ik ben bang dat je dit helaas gaat verliezen, alleen geregistreerde handelaren moeten garantie geven, particulieren niet, het wordt jullie woord tegen dat van haar.
Dat is niet helemaal waar. Toen wij met een rechtzaak bezig waren was deze man ook geen geregistreerd handelaar maar omdat het duidelijk was dat hij met regelmaat paarden verkocht was het aannemelijk dat handel een gedeelte van zijn broodwinning was en dat is voldoende.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:40

Flink dreigen met en desnoods advocaat in de arm nemen helpt vaak al!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:45

Even een slotje voor overleg

En weer open. Zolang iedereen netjes blijft en er idd geen namen genoemd worden is het geen probleem dit topic open te laten.