Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:maar ach, ieder zn ding en zo blijven de professionele trailerladers tenminste ook aan het werk (alleen heb ik wel medelijden met de paarden vóórdat ze bij een prof terecht komen, die moeten dit soort dingen allemaal maar verduren)
Softijs schreef:Mijn pony wou dit eerst ook niet doen. Eerst hebben we haar gewoon op de grond het commando 'terug' geleerd, en eigenlijk deed ze het daarna vanzelf in de trailer.
draaakje schreef:waarom zet je je pony niet anders om op de trailer, dus met zn hoofd naar achteren. het schijnt zelfs dat paarden dit fijner vinden uit een proef met verschillende paarden in een vrachtwagen. allepaarden gingen met hun billen naar de rij richting gaan.
zo kan je je paard ook makkelijk weer afladen, jij geen probleem, je paard geen angst en geen mensen die raar kijken en anders vertel jij je verhaal dat er meerdere paarden zijn die dit fijner vinden

Hebben jullie een 1,5 paards trailer? Of misschien een 1 3/4? Bij een 2 paards trailer kun je niet draaien vanwege het tussenschot toch?Myrdal schreef:En helaas weet ik daar een niet leuk verhaal van. Bij een kennis van mij had het paard zich ook omgekeerd op de 1,5 paardstrailer. Paard van de trailer gehaald en die was kreupel. Rustig mee wezen stappen, DA gebeld, weer op de trailer om foto's te laten maken: Schouder gebroken en helemaal versplinterd, ze hebben het paard in moeten laten slapen, zou nooit pijnvrij kunnen leven.
Draaien in een 2-paardstrailer, oke, maar in een 1,5 paardstrailer, daar krijg ik de kriebels van.
) Dinopino schreef:Koop dan een trailer met frontlader.
GeartsjeS schreef:en tsja, ze zette eerst 1 stapje naar achteren en toen 2... en dan natuurlijk erg beloond...
en toen ineens werdt ze bang en ging ze echt als een speer weer naar voren, met veel kracht..
en dat meerdere malen..